Snel zwanger raken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lievelief, 22 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Hoi,

Ik zat hier na te denken en heb een paar vragen over het zwanger raken.
    In mijn familie zijn alle vrouwen vrij snel zwanger geraakt. Mijn moeder is bij alle kinderen in de 1e ronde zwanger geraakt, behalve bij mij duurde het een paar maanden. Ook mijn zussen zijn allemaal heel snel zwanger geraakt. (Bijna allemaal 1,2,3e maand maar hebben ook miskramen gehad). Ik ben vorig jaar door de pil heen zwanger geraakt.

Nu vroeg ik mij af, is vruchtbaarheid erfelijk bepaald?
    en de 2e vraag:
    Kan het zo zijn dat je bijvoorbeel bij het 1e kindje er 1 jaar over doet en als je voor de 2e gaat dat het de eerste ronde raak is?
    Of is het zo dat als de een 1 jaar duurt de kans groot is dat bij de 2e het ook lang gaat duren?

Liefs,
    Lieve

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    bij de 1e was ik direct de 1e ronde dat we stopten met de pil zwanger...

bij de 2e zouden we na de bouwvak stoppen met de pil, maar die liet zich niet stoppen door de pil, dus bij die werd ik zwanger door de pil heen...

bij de 3e zijn we dik 1,5 jaar bezig geweest en zouden we eigenlijk "geholpen" worden om zwanger te raken...

dus tja je kan er gewoonweg niets van zeggen.....

er kan een erfelijke genetische afwijking zijn waardoor het zwanger worden-blijven niet lukt, maar dat is zo te lezen bij jou niet aan de orde omdat je moeder e.d. wel "snel" zwanger werden...

je kunt niets anders hebben dan "geduld" meid....wens je veel succes, en hoop dat je snel zwanger bent...

gr.smoekie

3. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Hey smoekie bedankt voor je lieve antwoord.
    Geduld is zo moeilijk he..
    Ik wist dat ik niet echt veel geduld had, maar sinds ik zwanger probeer te raken weet ik dat ik écht géén geduld heb hihi!

Nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Sluit me helemaal aan bij Smoekie.

Mijn moeder heeft vier kinderen waarvan er eigenlijk maar 1 echt 'gepland' is. Dus ook super vruchtbaar. Mijn zus is twee keer zwanger geweest (waarvan 1 MK) en ook allebei de keren snel raak. Mijn broer en schoonzusje hebben drie kids waarvan een tweeling. Beide keren in 1 x raak.

En ik ben nog steeds aan het tobben.

Overigens is een vriendin van mij door de pil heen zwanger geraakt en haar moeder oo twee keer dus dan zou je weer geloven dat het erfelijk is.

Ik denk dat dat niet echt te zeggen is. Maar in ieder geval succes met zwanger worden.

5. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Bij mijn moeder en zus was het de eerste keer raak.. Misschien ben ik wel vruchtbaar, maar bij mijn man is de zaad niet zo goed, vandaar dat het bij ons lang heeft geduurd (nog steeds).

Je moet echt beide goed vruchtbaar zijn wil het snel gebeuren denk ik.

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Wat ik van de verloskundige heb begrepen, is dat vruchtbaarheid wel erfelijk is, maar dat er allerlei andere omstandigheden zijn die ook van grote invloed zijn.
    Stel je voor dat je eigenlijk supervruchtbaar bent, als je dan rookt en/of veel drinkt en/of overgewicht hebt en/of stress hebt, dan zijn je kansen toch stukken minder.
    En als jij supervruchtbaar bent en je man heeft slechte zwemmers, dan zal het ook niet gelijk raak zijn.

Mijn moeder was van mij na ronde 1 zwanger en van mijn broertje na ronde 3 en ik was van Pete gelijk zwanger. Hoe het bij een tweede gaat zijn, dat moet ik nog even afwachten ;)

Groetjes Saskia

7. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Mijn moeder was ook alle drie de keren gelijk zwanger en mijn zus ook (heeft een abortus en een miskraam gehad en daarna 2 gezonde kinderen gekregen, alles ongepland). Ikzelf was van mijn beide kids ook met de eerste poging zwanger. Nu zijn we inmiddels 8 maanden bezig voor de derde. Mijn omstandigheden zijn precies hetzelfde als bij de andere twee, ben alleen een paar jaartjes ouder geworden. Je zou toch denken dat het wel erfelijk bepaald is he? Mijn moeder was overigens 31 toen ze zwanger raakte van mij en ik ben nu dus ook 31. Dus ik blijf hopen dat het toch nog snel raak is! ;)

@Smoekie: gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Ik hoop dat alles goed gaat!

8. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Aan jullie berichtjes denk ik inderdaad toch ook wel dat het erfelijk is..
    Gelukkig drink ik niet, rook ik niet, en heb ik absoluut geen overgewicht, dus ik hoop maar dat het snel raak mag zijn!

Ik mag er toch vanuit gaan dat de zwemmers van mijn vriend goed zijn, aangezien hij mij ook al eens zwanger heeft gekregen door de pil heen ;) .

Ik had het er laatst nog met mijn moeder over. Ze vertelde dat in de tijd dat ze mij probeerde te krijgen :) ze er helemaal niet mee bezig was. Ze vond het alleen wel raar dat ze na 6 maanden nog steeds ongesteld werd. Maar 2 maand erna was het al raak.
    Ik hoop dat het ons ook binnen die 8 maanden mag lukken!

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    enigste wat ik je kan "aanraden" is er zo min mogelijk (moeilijk moeilijk moeilijk ik weet het) mee "bezig" te zijn....

toen wij stopte met de pil gingen we er van uit wat ik al eerder zei, dat het wel "ff" kon duren, dus we hadden er totaal geen erg in, en hadden zoiets van het zal idd wel ff duren...

bij de 2e waren we er uiteraard helemaal niet mee bezig...

en tja bij de 3e wilde ik en ging ik er trouwens ook eigenlijk (zo zie je maar weer dat je nergens vanuit mag gaan, helemaal niet met zwanger worden) van uit dat het ook dit keer "snel" raak zou zijn, maar niets bleek minder waar...

na 11 mdn bleek trouwens moet ik zeggen wel, dat mijn man zijn zaad niet goed was, waardoor de kans (na 3x testen en onderzoeken verder) nihil was om "zelf" zwanger te worden....

dus tja...11 mnd er eigenlijk best wel "elke" maand mee bezig geweest, ook vanaf dat we wisten dat het "niet goed zat" en juist de maand waarin we dachten we zullen het wel merken wat onze kansen zijn was het toch raak....dus dat is eigenlijk wat ik bedoel te zeggen...toen we er niet mee bezig waren was het dus toch hoe slecht de kansen voor ons ook waren wel raak...

dus je gemoestrust zal er toch ook wel toe doen (nog afgezien van het feit dat we de week dat Ed thuis was, weer bezig waren als een stelletje konijnen ;) )

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    kan erfelijk zijn, maar je moet wel nog samen de juiste combi zijn.
    dus eigenlijk boeit het niet of je moeder heel snel zwanger was..
    Hier ook, moeder snel zwanger, zus snel zwanger, mijn schoonmoeder ook.. wij niet..2 jaar over gedaan.
    Als het samen niet wil lukken heb je niks aan de snelheid van je mams of zussen.

11. marun

marun Lid

5 feb 2007
    77
    0
    0
    fysiotherapeut
    Over erfelijkheid kan ik weinig zeggen.
    Ik weet dat mijn moeder snel zwanger werd en ik de eerste twee keren ook. (1e ronde)
    (tweede keer helaas MK).
    Nu zijn we alweer een aantal maandjes bezig.

Andersom kan ook. Een vrindin heeft er bij de eerste 2 jaar over gedaan en bij de tweede was ze in 1 keer zwanger.

Deel Deze Pagina