Hi allemaal, Deze maand heb ik de clearblue ovulatietest gebruikt, de paarse variant. Ik had voor het weekend een stilstaande smiley en de knipperende smiley. Erna 2 dagen een leeg rondje. Vandaag dacht ik, test nog een keer en toen gaf hij weer de stilstaande smiley aan, dus piekvruchtbaarheid. Wanneer is dan mijn ovulatie? Als ik mijn cyclus volg dan kan het zeker kloppen dat mijn ovulatie zo net voor het weekend zou vallen. Ik heb een cyclus van 30 dagen en mijn laatste menstruatie begon 8-8. We hebben het daarom gezellig gemaakt vorige week donderdag t/m zaterdag. Nu twijfel ik of we opnieuw moeten proberen Ik had overigens nog normale ovulatie strips liggen, de uitslag daarvan heb ik bijgevoegd. Wat denken jullie?
Ik heb zelf geen ovulatie testen gebruikt, maar wat ik daarvan wel begrijp is dat de test-streep zo ongeveer donkerder moet zijn dan de controlestreep. Dus dit zou dan niet positief zijn.
Bedankt voor het meekijken! ☺️ Dat gevoel had ik ook al. Had dit alleen nog nooit meegemaakt die 2 piek dagen na elkaar. Heb al 2 jaar sinds de stop een hele stabiele cyclus dus ging even twijfelen hierdoor
Tip: gebruik de digitale roze van CB. Die zijn veel prettiger en duidelijker. Ze geven gewoon een leeg rondje of smiley aan. De paarse kunnen echt eindeloos knipperen en heel verwarrend zijn Via medische trajecten wordt de roze ook vaak aangeraden. De foto van deze test is idd niet positief. De streep moet even donker of zelfs donkerder zijn. Verschilt een beetje per merk in hoeverre ze echt knallen. Voor de zekerheid nog eens gezellig maken zou ik zeker doen. En even door testen met de streepjes testen als je die nog in huis hebt.
Volgens mij heb ik ooit de roze in de paarse gebruikt deed het ook gewoon. Was iets goedkoper Was voor ik zwanger werd van mn oudste. Heb er toen wat testen doorheen gegooid hele doos vol. Uiteindelijk ben ik over gegaan op action testen een stuk goedkoper en als je ze samen test met cb dan weet je hoe ze eruit moeten zien.