verloskundige wilt een afspraak laten maken bij Gynaecoloog?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ickuzz, Jul 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

Jun 8, 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Goedemorgen,

De ochtend is al goed begonnen, met een voor mij verontrustend telefoontje. Ik zal het verhaal "proberen"uit te leggen.

Mijn vader heeft de ziekte Hemofilie, hiervan weten we dat ik draagster ben. Als ik een zoontje zou krijgen, zou hij 25% kans hebben op deze ziekte. Echter is het een meisje, en is het gelukkig van de baan. Nu moest ik met 19/20 weken al bloed laten prikken om stollingsmiddelen te bepalen.

Tot zover wij bij de verloskundige zijn geweest, was alles prima en was de vaste kracht zeer tevreden. Zojuist belde de vervangster evengoed een verloskundige, en ik weet zeker dat ze wel weet wat ze doet.. mij op, om mij te verzoeken nog een keer bloed te laten prikken. Dit maal wegens een brief van de huisarts, ze willen nog eens stollingsfactor 9 controleren.

Hierna zei ze, dat ze dan zodra ik de uitslag heb haar moet bellen voor een afspraak te laten plannen met een Gyn.. Nu heb ik vorige week wél verteld dat ik in het ziekenhuis wil bevallen.

Is het dan nu normaal, dat een Gyn mij moet onderzoeken? Dit is voor mij mijn eerste zwangerschap, en weet echt niet hoe het allemaal zit. Dit wekt bij mij nogal wat zorgen.

Ik ga vanmiddag het formulier in ieder geval halen om te laten prikken, en hoop dat ik het vanmiddag nog kan laten doen. Ben als de dood voor spuiten maar nu in de zwangerschap valt het iedere keer erg mee.. Gelukkig.

Hopelijk heeft iemand raad voor mij.

Groetjes Jeanine.

2. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    De verloskundige heeft gelijk, jij bent draagster van hemofiilie en dan hoor je goed begeleidt te worden en daar is de gynaecoloog voor:)
    Geen zorgen maken!

3. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

Jun 8, 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Bedankt voor je reactie Piepie,
    Ik weet niet hoe het allemaal precies zit, en echt informatie heb ik nog niet gekregen. Hopelijk kan ik dan wel bij de verloskundige blijven, of wordt ik dan door gestuurd? :( Vond de verloskundige net zo fijn...

Share This Page