Vraagje; Kun je nou die digitale ovulatietesten van Clearblue doen met ochtendurine? In de gebruiksaanwijzing staat daar niet echt een duidelijk antwoord over. Zijn er meiden die deze ovulatietesten gebruiken en een SMILEY op hun test krijgen met de eerste ochtendurine?
Ik heb toen speciaal gebeld met de clear blue info lijn en die zeiden dat het zeker mocht met ochtendurine, daarom ben ik juist toen die testen gaan gebruiken. Is zo fijn als het gelijk na het opstaan kan. Succes!
O ja en je krijgt echt alleen een smiley als de test positief is want ik heb vaak zat een negatieve test gehad ook met ochtend urine.
Oke, dank je wel! Maar je kan dus wel een positieve ovulatietest van Clearblue krijgen met ochtendurine? Jij hebt dat vaak gehad?
Hé Vanesje, Ook ik heb de ovutesten (CB) met ochtendurine gebruikt en ook daar kwamen smileys tevoorschijn. Het kan dus zeker! Ik vond het ook prettiger om het in de ochtend te doen, anders moest ik het steeds op mijn werk mee-smokkelen naar het toilet (erg ingewikkeld!) Heel veel succes! Groetjes Franka
Hoi Franka, dank je wel voor de bevestiging dat het gewoon kan! Precies, ik wil ook niet meenemen naar werk en zo lang niet drinken en plas ophouden
Ovulatie testen mag je toch nooit met ochtendurine doen? Altijd tussen 10.00 en 17.00u. Omdat ochtendurine heel erg geconcentreerd is waardoor je dus positief kan testen omdat het LH heeft "opgespaard", terwijl in werkelijkheid je ei nog moet komen.
Als jullie een smiley voor het eerst kregen wanneer is dan de eisprong? Hoeveel uur ongeveer later na de eerste smiley?
Hmm wel raar want dat zou betekenen dat je heel snel positief test zonder dat je nog vruchtbaar bent? Ik heb gewoon met middag urine en avondurine getest, mijn testen zijn 2 dagen positief geweest en op de 2e dag van de positieve test is mijn eisprong geweest.
LH wordt juist pas op de dag aangemaakt, vandaar dat je niet met ochtendurine moet testen. Het is dus niet dat je een vals positieve test krijgt met ochtendurine, eerder vals negatief Maar ik heb met de dipsticks van sensitest ook gewoon met ochtendurine getest en dan doen ze het net zo goed als rond het middag uur. Je hoeft dus niet perse die dure testen te kopen. Die van mij kosste me 50 cent per stuk en die werken net zo goed
Hoi Dreamer, Als ik het goed begrijp dan lukte het jou dus ook om met ochtendurine een positieve ovulatietest te krijgen? Lukt dit altijd?
Foto staat in mn album. Niet zo'n scherpe foto, is met mn telefoon genomen. Maar de onderste 2 (ronde 2) zijn positief. En de eerste positieve is met ochtendurine gedaan. Heb vorige ronde niet met ochtendurine getest, maar ga ervanuit dat het dan ook wel gelukt zou zijn. Ik ga het deze ronde weer proberen met een ander merk testen.
hoi, ik gebruik ook die digi van cb en doe ook ochtendurine bij mij komt er ook een smile. las eerder hier ook al dat ochtendurine niet goed was dus ik doe de eerst volgende keer uit me werk testen voor zekerheid.
Ik heb met 2 testen getest haha Met Clear Blue digitaal en met de Sensitest. Ze gaven precies t zelfde aan.
Oke, harstikke goed! Dank jullie voor de antwoorden. Dan ga ik morgenochtend gelijk weer met het eerste plasje een ovutest doen Vind ik echt zo veel meer makkelijker om het gelijk 's morgens te doen. Anders moet je weer rekening houden met niet te veel drinken en niet plassen etc..
YES, YES vanmorgen een positieve ovulatietest. Ben altijd zo blij om zo'n Smiley in dat schermpje te zien, echt een bevestiging dat alles werkt! Hoe snel na de eerste positieve ovu test springt je ei?
volgens mij binnen de eerste test binnen 24 tot 48 uur en bij de tweede test binnen 12 tot 24 uur. Maar heb ook gelezen dat als je eispronglijn donkerder is dan de testlijn, je eisprong dan al bezig is.