Ik weet niet of dit hier hoort, heb gezocht op het forum maar kon het niet terug vinden. Misschien weet iemand dit? Mijn man en ik zitten bij dezelfde verzekeringsmaatschappij. Met het oog op zwangerschap en eventuele kinderen (en verzekering) vroeg ik mij af of het juist handiger is om bij verschillende zorgverzekeraars te gaan. * Kan je bij beide je kind inschrijven? Of kan dat alleen bij óf de vader óf de moeder? * Hoe zit het met kraamhulp en de verzekering? Krijg je dat per 'gezin' of per persoon? Dus hebben alleen vrouwen recht op kraamhulp, of kan via de verzekering van de man ook kraamhulp aangevraagd worden? (Voordat ik deze opmerkingen krijg : Ja, Ik kan me voorstelen dat de verzekering geen prostaatbehandelineng bij vrouwen zal vergoeden, ook al ben je verzekerd en de pil niet bij mannen, ook al zijn ze daarvoor verzekerd maar aangezien kraamhulp een beetje een 'vaag' onderwerp is vroeg ik het mij af) Alvast bedankt
Poeh geen idee joh. Denk dat je het snelste antwoord krijgt als je belt met je zorgverzekering en daar je vragen steld
Je kind wordt automatisch bij jou ingeschreven volgens mij. En aangezien jij het kind krijgt kan alleen jij kraamhulp aanvragen. Je man hoeft niet te herstellen na de bevalling, dus hij krijgt dat niet. Ik vraag het me toch af .. zou je anders 2x kraamzorg aangevraagd hebben ofso?
Bij onze eerste dochter had ik nog een andere verzekering dan mijn man. Ik heb gewoon op mijn eigen verzekering kraamzorg aangevraagd. Na de bevalling hebben wij onze dochter aangemeld bij mijn mans verzekering (en mijzelf ook over laten zetten ). Je vraagt altijd onder je eigen naam de kraamzorg aan, ook als je bij dezelfde verzekering zit. En je kindje kun je maar bij 1 verzekering aanmelden, maakt volgens mij niet uit bij welke. Volgens mij kun je in principe zelfs nog naar een derde verzekering gaan om je kind aan te melden. Als hij/zij maar aangesloten is
wij zijn allebei bij een andere verzekering en luca is bij mij omdat ik het meest uitgebreid pakket heb, kraamzorg gaat idd via mijn verzekering en evt 2 e kindje komt ook weer bij mij erbij.
Waarom neem je geen gezinsverzekering? Vele male goedkoper en dan zitten jullie allemaal in 1 polis. En je kind bij 2 maatschappijen verzekeren kan niet.