Wanneer beginnen met ovulatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Baby94, 24 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby94

Baby94 Lid

21 mrt 2016
    60
    14
    8
    Goeiemorgen!

Daar ik hele onregelmatige cyclussen heb (variërend tussen de 30 en 47 dagen), vraag ik mij af wanneer ik zou moeten beginnen met ovulatie testen te gebruiken. Of is het verstandig om dit meteen na de menstruatie te doen?
    Sowieso met een cyclus van 47 dagen (wat heeeel af en toe voor komt) is er waarschijnlijk geen eisprong, maar bij de kortere cyclussen misschien wel?
    Ik heb sinds een weekje ontzettend gevoelige/pijnlijke tepels bij aanraking, had ook doorzichtig slijm verlies. Ik had mijn ovulatie testen nog niet binnen (lekker handig) maar zou dit een teken geweest kunnen zijn? Ik vind het soms heel moeilijk om erachter te komen want mijn lichaam nu eigenlijk aangeeft..

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Je houdt de kortste cyclus aan zodat je hem niet mist. In deze tabel staat dan wanneer je begint

Bijgevoegde bestanden:

Baby94 vindt dit leuk.
  3. Baby94

Baby94 Lid

21 mrt 2016
    60
    14
    8
    Ik heb zooooo geen ervaring met die dingen sorry!
    Moet ik dan beginnen tellen vanaf de eerste dag van m’n menstruatie?

4. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Ja je telt vanaf eerste dag menstruatie. Je had het eerder over een cyclus van 30 tot 47 dagen. Dan hou je de cyclus van 30 dagen aan. Volgens de tabel zou je dan op cyclusdag 14 beginnen met de eerste ovulatietest. Niet met de eerste urine testen dat kan een verkeerde uitslag geven. Je test met de tweede of latere urine en dan van tevoren even een paar uur niet te veel drinken. De test is positief als de teststreep even donker of donkerder is dan de controlestreep

Baby94 vindt dit leuk.
  5. Baby94

Baby94 Lid

21 mrt 2016
    60
    14
    8
    Kijk dat is nog eens een duidelijk uitleg haha, dankjewel!
    Ik kon het niet laten om daarnet even zo’n test te doen, niet dat dat nu nog nut heeft want waarschijnlijk ben ik er dan allang voorbij. Had een heeeel licht 2e streepje. Maar als ik terug reken zouden we wel rond de “goede” periode geklust hebben. Ik merk verder totaal niets aan mijn lichaam, dus ik wacht m’n menstruatie af en zodra deze door zet gaan we de testen eens proberen.

6. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Dit zou kunnen duiden op dat je eisprong toen was ja. Veel vrouwen hebben rondom de eisprong ook vaak meer zin in sex
    Geen dank:D We zijn hier om elkaar te helpen. Een tweede streepje is bij een ovulatietest heel normaal. Je hebt de hele cyclus door wel LH in je bloed. Ene dag kan het streepje wat donkerder zijn dan de andere dag.

Je testen hoeven ook niet op te lopen. Kan wel maar hoeft niet. Kan ook zijn dat die vanuit het niets ineens knalt. Als die heel donker is zou je 2x op een dag kunnen gaan testen

Baby94 vindt dit leuk.
  7. Baby94

Baby94 Lid

21 mrt 2016
    60
    14
    8
    Wat je zegt, een periode meer zin hebben in sex herken ik wel. Zou er dus mee te maken kunnen hebben..

8. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.820
    8.476
    113
    Vrouw
    Ik zou persoonlijk op dag 12 al beginnen met testen bij een mogelijke cyclus van 30 dagen. De kans is er dan dat je heel lang moet testen om je piek te vinden als je cyclus langer is maar stel dat hij wel echt 30 dagen is, kan je test op dag 14/15 wel positief zijn.

Baby94 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina