Bang om te testen...

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door TSCM, 8 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Ik heb geen foto's van mijn ovulatietesten, maar het ging als volgt:

22-1: negatief (licht streepje)
    23-1: bijna positief (heel donker)
    24-1: weer iets lichter
    25-1: negatief (weer heel licht)

Ik ga er vanuit dat ik mijn piek gemist heb. Alle andere signalen van mijn lichaam zeggen dat de eisprong geweest is (herkenbaar verloop van mijn cyclus na de eisprong).

Ik denk dus vandaag 14dpo te zijn.

Heb een beetje een trauma met testen, dus ik durf niet goed. Ik heb in mei een miskraam gehad waarbij de testen niet goed opliepen. Ben zo bang voor weer die onzekerheid.

En wat als mijn eisprong misschien toch nog niet geweest is...

Ik heb bewust ook geen test in huis. Als het lukt, ga ik denk ik nog een paar dagen wachten.

Ben wel heel nieuwsgierig. Normaal gezien heb ik namelijk al 5 dagen voor NOD licht bloedverlies. Nu niks. Maar ben sinds deze maand ook met borstvoeding gestopt (omdat zwanger worden niet lukte), dus mss heeft het daar mee te maken.

Maar ben zo bang om teleurgesteld te worden. Maar goed, een teleurstelling wordt het toch wel als ik ongesteld word...
    Wat zouden jullie doen?

2. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ik zou toch echt een test doen alleen dan heb je zekerheid nu maak je jezelf denk ik ook gek met zou het wel of zou het niet.. een test kan je bevestiging geven. Snap dat je bang bent voor nog een mk maar het kan ook net zo goed gewoon goed blijven gaan :) zekerheid hebben we helaas nooit

3. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Testen. Mijn redenering is dat ik het beter kan weten als het zo is dat t mis gaat zodat ik dat mee kan nemen wanneer ik eventueel hulp had moeten vragen.

En een test doet niets af aan een goede of slechte zwangerschap. Het enige is dat je het weet.

4. Lovebabys

Lovebabys Actief lid

13 nov 2009
    462
    383
    63
    Vrouw

Eens. Ik zou indd gewoon testen. Nee heb je en ja kan je krijgen. Het veranderd niks aan hoe je zwangerschap zou lopen.

5. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

17 jun 2016
    814
    200
    43
    Ik zou wachten tot je NOD en als je overtijd bent, dan zou ik een test wagen.

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    dit zou ik ook doen

7. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Maar wat ik er uit op maak is dat ze dus nu niet 100% zeker is van haar eisprong, en dus kan ze haar nod ook niet zeker weten ;)
    Ik zou gewoon een zwangerschaps test wagen, denk dat je jezelf daar meer rust mee geeft. Is die negatief en ben je over een week nog niet ongesteld dat nog eens proberen.

Phoebe vindt dit leuk.
  8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ze geeft ook aan dat ze bang is om te testen ivm niet goed oplopende testen.
    risico is als je te vroeg test je een heel licht streepje gaat krijgen.
    Wat voor TS heel rot kan aanvoelen.
    Dan zou ik persoonlijk nog een x aantal dagen wachten. Voor de zekerheid.

Maar TS volg je eigen gevoel daarin. :)

9. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

Dankjewel voor de antwoorden!

Ik denk dat ik liever ongesteld word, terwijl ik niet zeker weet dat ik zwanger ben dan dat ik er bewust van ben dat het misgaat. Ik ga het ook uitstellen tot ik me echt niet meer kan bedwingen. Op dit moment geen testdrang. :)

Heb me ook echt voorgenomen om één test te doen (een digitale) en verder niets.

Wat ook nog meespeelt is dat ik die eerste periode altijd zo ontzettend lang vind duren. Hoe later ik test, hoe minder dagen ik moet aftellen naar een echo.

Als ik zwanger zou zijn natuurlijk...

10. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Zolang je idd nog geen test drang hebt, dan idd lekker doen wat je gevoel zegt en wachten. Ik hoop uiteindelijk dat je gewoon posi test :)

Deel Deze Pagina