Zaad onderzoek herhalen?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Lady1234, Oct 7, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lady1234

Lady1234 Lid

Apr 13, 2023
    95
    15
    8
    Female
    Hallo allemaal
    Mijn vriend heeft vorig jaar zaad onderzoek gehad. De uitslag was positief.

nu begin ik binnenkort met IUI omdat er geen reden is gevonden.
    Mijn vriend rookt, dat deed die toen ook al maar nu rookt die wel een stuk meer. ik irriteer mij hier heel erg aan en ben bang dat de kwaliteit slechter is geworden. Is het handig om het nog een x te laten controleren voor we met iui beginnen? Of maak ik mij gewoon zorgen om niks.

2. Chitje

Chitje Fanatiek lid

Jun 25, 2018
    2,044
    1,146
    113
    Female
    Ze checken het sowieso elke iui en je krijgt ook te horen hoeveel zaadcellen ze hebben gevonden en ingebracht zijn, dus nu nog extra onderzoek doen heeft volgens mij weinig toegevoegde waarde.
    Wel dringend advies voor je vriend om te stoppen met roken, want je zorg is wel terecht. Roken is slecht voor de zaadkwaliteit en voor je kansen om zwanger te worden. Duurt 3 maanden voordat zaadcellen worden aangemaakt, dus even lang voor je effect hebt van stoppen.

3. nienie26

nienie26 Bekend lid

Nov 24, 2013
    844
    208
    43
    Zoals hier boven gezegd kijken ze het bij elke iui na. Ik begrijp dat je je irriteert aan het roken maar...

Wij hebben icsi gehad wij zijn toen bijde heel erg bezig geweest met gezond leven. Niet drinken, niet roken. Mijn man heeft voor 98% misvormd zaad. Gelukkig eerste poging gelijk gelukt. Ik ben na de geboorte niet meer aan de pil gegaan omdat de kans dat ik zwanger raakte heel klein was. Toen zijn we rond 9 maand op vakantie gegaan. Heel ongezond gegeten, veel wijn gedronken samen en ik rookte toen ook wel eens. Die maand ben ik in verwachting geraakt van een tweeling. Tuurlijk is het slecht en beter om niet te doen. Maar het hoeft daar niet aan te liggen.

Share This Page