Ik snap even iets niet.. Ovulatievraagje

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Noom, 30 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noom

Noom Lid

1 sep 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb een (misschien beetje domme) vraag:
    Ik heb ovulatietesten gedaan en gistermiddag was het een ietwat opgelopen streep. Ik heb gevreeen gisteravond laat rond 00.00..
    Vanmorgen had ik het gevoel dat ik mijn eisprong had ofzo? Steekjes onderin. Ik deed een test en 2 hele dikke strepen.
    Dit betekent toch dat ik dan de eisprong ga hebben?
    Want net deed ik een testje en toen was ie alweer wat teruggelopen, dus minder dik.
    Betekent het dan dat ik mijn eisprong vanmiddag heb gehad?
    En betekent het dan dat ik vanavond nog moet vrijen of is het ook goed dat ik het er nu op 'gok' (mijn vriend is laat thuis en ben super moe), aangezien ik gisteravond gevreeen heb?
    Wanneer kan het zaadcelletje zegmaar bij het eitje? Dat snap ik niet helemaal. Is dat zodra die gesprongen is en je test vager wordt? Of duurt het dan nog 24-36 uur voordat het zaadcelletje erbij kan?

Ik hoop dat jullie mijn vraag snappen en hem kunnen beantwoorden.

Alvast super bedankt!

Groetjes Noom

2. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    Als je donkerste test hebt dan duurt het gemiddeld 24-48 uur voor je ei springt.
    Wat je voelt is vaak de groei van je ei. De sprong zelf kun je niet voelen.

Zaadcellen leven tot 72 uur. Die liggen dus nu klaar.
    Wel is het advies om na je piek ook te vrijen gezien je piek niet de sprong is.
    Lekker knuffelen op de dag van je ovu piek. Dan ben je vroeg genoeg. Je ei is maar tot 24 bevruchtbaar.

Heb je foto's van je test? Ben benieuwd...

Succes!!

3. cdvg

cdvg Fanatiek lid

10 feb 2015
    1.043
    0
    36
    Vrouw
    Eigen ondernemer zijn
    De test geeft een piek aan, dit betekend dat je eisprong in aantocht is. Wanneer dit is, is voor iedereen verschillend maar vaak binnen 24-48 uur. Zaadcellen blijven wel even in leven en dus zou die ene keer genoeg kunnen zijn. Zelf zou ik het nog een keer gezellig maken vanavond.;) En anders wellicht morgenochtend. Succes... :)

4. Noom

Noom Lid

1 sep 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, super bedankt voor de duidelijke antwoorden! Ik snap het een stuk beter.
    Feit is dat wij bijna iedere dag seks hebben gehad de afgelopen week en ik denk dat die zaadjes die er nu nog in zitten of in zouden moeten komen (he bah wat klink ik eng) niet van opperbeste kwaliteit zullen zijn maar het is een gokje waard. Ben alweer klaarwakker en hopelijk trekt manlief het ook nog vanavond. Ik zeg dan; 'nog 1 keertje' (net als in die reclame van andrelon).
    Hier een foto van de dikke test van vanmorgen. Vanavond was ie dus alweer teruggelopen in dikte. Is dat normaal?

image.jpg

5. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    Alle charmes in de strijd en hoppaah....

Maar ik ben vaak bang dat ze veroudert zijn wil daarom op de piek ook vrijen..
    Even een verse club visjes. Echter zou je dus bevrucht kunnen worden door zaadjes van 3 dagen eerder. Dus je kan de gok wagen alleen blijf je zo twijfelen.. althans had ik wel altijd. Ovu testen is handig maar ook zenuwslopen of je het juiste moment hebt geknuffeld.

Succes en hopelijk knuffelse

6. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    Nog ff op je foto..... yeaah! Dat is hem wel hoor ♡
    Bij mij liepen ze daarna snel af. Doe je anders morgen nog 1 dan zul je waarschijnlijk al duidelijke afloop zien. Een piek kan 2 dagen duren maar vaak lopen ze redelijk vlot af na de LH piek.

7. Noom

Noom Lid

1 sep 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaa ik snap helemaal wat je zegt. Ik ben nu bang dat ik zwakke zaadjes in me heb. Zegt toch niks over de gezondheid van een evt baby? Datdie dan zwak is ofzo?? Ik durf t ook allemaal niet eens te hopen. Ben stront zenuwachtig en let op ieder pijntje in mn onderbuik. Maarrrgoed. Ik ben blij met dit forum.
    Je had laatst dus toch gelijk over dat mijn ovu test nog moest oplopen :) ik ga vaker naar jou luisteren.

8. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    Hahaah het blijft een zenuwslopende bezigheid.
    De sterke zaadjes overleven het... en dat zou geen gevolgen hebben voor een beebje. Maar ja gevoelsmatig is dat gek. Ze zwemmen al tot in de eileider en daar liggen ze nu te wachten. Wel gek idee vind ik dat.

Zelf moet ik nog paar dagen wachten om te testen. Die fase is ook lastig. Je focust op alles wat je voelt en wil elk uur wel testen. Maar geef je 1 tip. Test niet te vroeg straks.... vaak zijn ze te vaag of wit...

9. Noom

Noom Lid

1 sep 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhh spannend ook voor jou!!! Ik ben echt benieuwd. Wat gaan de dagen dan soms langzaam.. Hoewel.. Als we druk zijn dan vliegt het ook voorbij maar onze gedachten gaan op een vrij moment steeds naar die testjes en alles wat daar bij komt kijken..
    Tnx voor de tip. Ik kan het toch niet laten om te vroeg te testen dat weet ik nu al maar ik doe het niet té vroeg het moet wel realistisch zijn. Haha. Liefss

10. ennass

ennass Actief lid

17 apr 2015
    227
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wow wat een knaller!!
    Hier de afgelopen dagen ook een dikke vette streep :D

11. Noom

Noom Lid

1 sep 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhh spannend! Klusserdeklus en afwachten nu dus......ben dus niet de enige :)

12. cdvg

cdvg Fanatiek lid

10 feb 2015
    1.043
    0
    36
    Vrouw
    Eigen ondernemer zijn
    Haha wat een verhalen, wel herkenbaar hoor ;)
    Die test is een knaller, vaak is dit bij mij één dag en de volgende ochtend is hij dan minder.. Heb je het nog gezellig gemaakt? ;)

13. Noom

Noom Lid

1 sep 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai, jaa het is wel gelukt gister nog. Toen die 's ochtends een knaller was en 's avonds alweer was teruggelopen heb ik het gezellig gehad 's avonds. Vanmorgen een heeeele lichte streep dus duidelijk teruggelopen. Vanavond gaat het klussen 'm niet worden dus nu afwachten.
    In jouw onderschrift lees ik dat jij 3 sterretjes hebt. Het doet mij altijd pijn om dat te lezen. Ik hoop dat jij zeer spoedig goed nieuws hebt. Ik zend je telepathisch alle kracht daarvoor.
    Liefs

14. cdvg

cdvg Fanatiek lid

10 feb 2015
    1.043
    0
    36
    Vrouw
    Eigen ondernemer zijn
    Wat fijn dat het nog wel gelukt is!! Nu maar weer op het wachtbankje plaatsnemen. Spannende tijden.

Bedankt, heel erg lief van je!! Wij hopen op een hartje binnenkort ipv nog een sterretje...

Deel Deze Pagina