Clearblue digitale ovulatietest 's morgens positief en 's middags negatief??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Leeuwtje86, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje86

9 mrt 2012
    96
    0
    0
    Hoi,

Ik heb vanmorgen een test gedaan met de digitale Clearblue ovulatietest waarop een smiley te zien was. Dus ik ging ervan uit dat mijn eisprong er nu aan zit te komen. Nou heb ik er vanmiddag weer 1 gedaan (omdat ik het vreemd vond dat ik nu al een positieve test had, aangezien ik anders altijd een langere cyclus heb van 35 dagen, nu zou dat dan 28 dagen zijn) en die bleek negatief te zijn??
    Nu vraag ik me af hoe dit kan?? Ik heb getest met ochtendurine en de digitale test van Clearblue blijkt heel betrouwbaar te zijn. Zou ik dan een hele korte LH piek hebben? Want gisterochtend was de test nog negatief. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    normaal mag je niet met ochtendurine een ovulatietest doen!
    Dus ik zou uitgaan van de test van vanmiddag!

3. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Met de CB digi mag dat wel, word juist aangeraden.

@ Leeuwtje ik denk dat je gewoon een korte piek had. Hoelaat heb je gisteravond getest? Misschien dat ie later op de avond wel posi had geweest.

Ik zelf gebruik ze ook en voor mijn zwangerschap ookal en test ook altijd s'morgens. En dan is ie s'avonds alweer nega.

Ik zeg KLUSSEN!!!:D

4. Leeuwtje86

9 mrt 2012
    96
    0
    0
    @Melanie1986: Dat dacht ik in de eerste instantie ook, maar op de gebruiksaanwijzing staat dat je op elk moment van de dag kunt testen en op de site van Cearblue staat zelfs vermeld dat veel vrouwen meteen 's ochtends testen om een goed resultaat te krijgen. Er staat dus niets vermeld over dat je geen ochtendurine mag gebruiken. Maar als ik bij andere ovulatietesten op de site kijk, staat weer wel aangegeven dat je geen ochtendurine mag gebruiken.... ?? Beetje verwarrend dus!
    @Maantje85: Ik heb niet 's avonds getest, maar 's ochtends om +/- 9.00 uur en de 4 dagen daarvoor ook. Gisteren heb ik de 2e test om 13.00 uur 's middags gedaan. Ik ga er maar vanuit dat ik een korte piek had. Fijn om te lezen dat het bij jou ook 's morgens positief was en 's avonds weer negatief. Dan zal het dus wel vaker voorkomen. Bedankt voor de tip: we hebben ook inderdaad voor de zekerheid geklust!! En vanavond ook maar weer, hihi... :)

Ik blijf gewoon nog een weekje testen, dan weet ik ook zeker of het deze keer een eisprong is geweest.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Over het algemeen mag je geen ovulatietest doen met ochtendurine. Je LH is door de sterkere concentratie ochtendurine altijd verhoogd, wat dus helemaal niet op een naderende eisprong hoeft te wijzen. Ik zou overdag testen, van tevoren niet teveel drinken en zo'n 3 uren je plas inhouden. Dan moet de test betrouwbaar zijn, succes!

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik test altijd s'morgens en is nog altijd goed geweest! Ik doe dan wel met clearblue digitale ovulatietest, dat is een van de weinige of de enige waarmee je wel in de ochtend kunt testen, net zo handig meteen voor het werk. S'middgas is die meestal negatief omdat je dan ook meer drinkt en zo....voor mij werkt s'morgens prima en heeft nog altijd geklopt.

Liefs Juffie

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    je mag hem gewoon met ochtendurine doen hoor, ik denk dat je gewoon een korte piek hebt.
    In de gebruiksaanwijzing staat ook dat het met ochtendurine mag.

ik krijg trouwens met ochtendurine met sensitest dezelfde uitslagen als de CB test.

8. Leeuwtje86

9 mrt 2012
    96
    0
    0
    Bedankt voor jullie advies en ervaringen! Dan ga ik er maar vanuit dat het klopt. Ik heb de afgelopen 2 ochtenden ook gewoon getest en krijg negatieve uitslagen, dus geen LH piek meer te bekennen. Ben in ieder geval blij dat ik met ovulatietesten begonnen ben, geeft je toch een gevoel van zekerheid. Nu begonnen met de 4e poging, dus kom maar op!! :)

9. Leeuwtje86

9 mrt 2012
    96
    0
    0
    Toch nog even een reactie op mijn onderwerp bij deze topic (heb namelijk al een ander onderwerp gestart hierover): Ik heb afgelopen dinsdag weer een smiley gekregen??? Ik ben dus heel blij dat ik gewoon doorgetest heb, want ik heb waarschijnlijk nu pas echt mijn eisprong gehad. Dinsdagochtend, dinsdagmiddag en woensdagochtend heb ik een smiley gehad, waarbij dinsdagmiddag de teststrepen beiden knalblauw waren (top LH piek). Vorige week is dus een vals positieve test geweest. Dan zal CB Digital ook wel eens heel gevoelig kunnen zijn voor ochtendurine, ook al staat dat niet op de gebruiksaanwijzing... :( ??

Dus mijn tip: als je het niet vertrouwd, blijven doortesten voor de zekerheid!!!

10. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ik vind het sowieso raar, dat het met de CB digitale wel kan met ochtendurine. Als er wordt gezegd dat je urine dan te geconentreerd is, zodat je een valspositieve test kunt krijgen, wat zit er dan voor een wondermiddeltje in de CB test die de urine minder geconcentreerd maakt??

11. Mammatje89

Mammatje89 Actief lid

10 okt 2011
    373
    0
    0
    Ik teste ook elke dag met cb digitaal maar ook met de sensitest. En bij mij klopte het wel.

Alleen kreeg ik bij de sensitest op zaterdag ochtend een knal test, terwijl de cb nega was, en savonds was me cb wel positief. En dat was de vorige cyclus ook. Dus ik test savonds juist positiever dan smorgens. De volgende hele dag was die ook nog positief en vanaf maandag was het negatief. Hetzelfde met de sensitest.

Deel Deze Pagina