Dpo of nod

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Redhead86, Sep 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Redhead86

Redhead86 Actief lid

Aug 6, 2013
    306
    0
    0
    Misschien een stomme vraag maar wij beginnen net, zitten in ronde 1 voor een eerste kindje, dus het is allemaal nog heel nieuw voor me.
    Wanneer kun je beter testen, zoveel dagen dpo of op/na je nod?
    Ik ben pas gestopt met de pil, en zou volgens de gemiddelden een deserve dagen mijn eisprong moeten hebben. Ik hou alles bij, mijn cyclus, wanneer we vrijen, mijn temperatuur en alles in een appje.
    De vraag is natuurlijk of ik gelijk al een eisprong krijg en straks ongesteld ga worden (als ik niet zwanger ben). Dus als ik niet ongesteld word straks kan dat zowel door een zwangerschap komen als doordat mijn cyclus nog niet goed op gang is... Ik hoop aan mijn temperatuur te kunnen merken wanneer mijn eisprong is, wellicht merk ik het ook wel aan mijn lichaam...
    Maar kan ik dan straks beter zoveel dagen dpo (hoeveel dagen? 10,12?) of mijn nod volgens berekeningen?

En wat is voor jullie de reden waarom je dpo of nod test?

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Zeker als je begint kan het idd zo zijn dat je cyclus even op de rit moet komen.
    Wel goed dat je alles bij houd zo!
    Aangezien je nu niet weet wanneer je nod is zou ik uitgaan van dpo.
    Als je daadwerkelijk je eisprong heb gehad ( dat je hem dus echt gevonden heb zeg maar)
    De eerste dag daarna tellen als 1dpo. De gemiddelde vrouw word 14 dpo ongesteld of er is een zwangerschap vast te stellen met een thuistest.
    Hopelijk heb ik het zo goed omschreven

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Je kunt het beste testen na je nod.. maar als je net gestopt ben met de pil is die meestal niet te voorspellen precies. .

In welke app hou je dat bij als ik vragen mag?? Lijkt me erg handig..

4. Redhead86

Redhead86 Actief lid

Aug 6, 2013
    306
    0
    0
    Ik heb Periode Tracker Lite. Er is ook een betaalde versie maar die heb ik (nog) niet. Wilde hem eerst uitproberen en hier kan ik tot nu toe alles mee wat ik wil dus vind het wel prima zo. Overigens is de titel Engels maar de app zelf Nederlandstalig. Ik vind het echt ideaal, met een simpele druk op de knop kun je alles op je telefoon bij houden. Gewicht, temp, medicatie.. Wanneer je sex hebt gehad enz. En als je je menstruatie datum invoert dan geeft ie automatisch aan wanneer je vruchtbaar zou zijn en wanneer die je eisprong verwacht. Ik gebruik hem nu een maand, dus bij mij pakt hij het gemiddelde, maar als je hem langer gebruikt gaat ie echt uit van je eigen cyclus. Heel erg handig! En zeker een aanrader.

Oke... Nu heb ik voor beiden 1 antwoord haha. Nu weet ik nog niet wat ik moet doen lol. Hopelijk komen er nog meer reacties en misschien ook met ervaringen enzo?

5. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Meestal kan je op 10 dpo al een thuis test doen (4 dagen voor NOD als je een gemiddelde cyclus hebt) die eventueel positief kan zijn.

Ik zou dus zeggen dpo. Dat doe ik in iedere geval. Ik heb een lf van 12 dagen (periode na je ei tot je menstruatie) maar ik kan echt niet op 8 dpo al testen. (4 dagen voor NOD)

Hoop dat je aan dit warrige verhaal iets hebt;)

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Redhed dat is idd een hele fijne app. Hoe meer je invoerd joe nauwkeuriger hij idd word met de maanden en je krijgt een goede indruk van je cyclus.

7. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik hou ook dpo aan gewoon omdat ik een maffe cyclus hebt die ene keer 32 dagen is en de andere keer 40 :(
    Op mijn eisprong is dus geen peil te trekken.
    Ik tel dus ( als ik hem gevonden hebt lol) vanaf de eerste dag van mijn positieve ovulatie test.
    LF tot ongi is hier geen 14 dagen trouwens.
    Oh ja ik heb ook een app Mijn biologische klok (MBK) en werkt hetzelfde als de jouwe volledig nederlands.
    Suc6 met zwanger worden :D

8. Redhead86

Redhead86 Actief lid

Aug 6, 2013
    306
    0
    0
    Oke ik denk dat ik dan idd voor een dag of 10/12 dpo ga.. Maar alle reacties, redenen en ervaringen zijn natuurlijk nog welkom!

9. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Ik ben ook nog niet heel lang geleden gestopt met de pil, 14 aug. Toen op 19 augustus mijn menstruatie gehad en vanaf dat moment 12 dagen verder gerekend en toen begonnen met ovulatietesten, dit een tijdje volgehouden en ook wel wat donkerdere testen gehad maar geen knaller en toen werden ze weer lichter. Gedacht dat ik zo rond 20 september weer ongesteld zou worden, gerekend van een "misschien" eisprong op de dag van mijn donkerste test, vat je hem nog??:p
    Was ik uitgegaan van een normale cyclus van 28 dagen dan had ik 16 september al ongesteld moeten worden. De 20e was ik nog niet ongesteld en omdat mijn moeder jarig was, een zwangerschapstestje gedaan, stille hoop een leuk cadeautje te kunnen geven, maar uiteraard negatief.
    Ik ben nog steeds niet ongesteld en heb me nu voorgenomen om niet meer te testen totdat ik ongesteld ben geworden en daarna weer uit te gaan vanaf dag 12 tot opsporen van mijn hopelijk dan wel gesprongen ei;)
    Zwangerschapstesten laat ik even voor wat het is, ik blijf reeel en ga ervan uit dat ik eerst een regelmatige cyclus moet hebben. (Tenzij er natuurlijk echte symptomen optreden en ik niet ongesteld wordt, dan een testje ertegenaan:D, maar voorlopig voel ik helemaal niks in mijn lijf)
    Overigens klussen we gewoon stug door, zeker om de dag;)

10. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam

Lastig he ;) Ik ben sinds 22 aug gestopt, zelfde probleem :)

Share This Page