Zoals de titel al zegt... Net met mn stomme hoofd een clearblue test gedaan en die geeft dus 2-3 weken aan terwijl ik volgens mij al wel 5.3 ben.. (25/26 maart positieve ovulatietest). Ik dacht ik kan de clearblue nu wel doen omdat ik al 5+ weken ben.. Iemand die dit ook heeft gehad en waarbij het wel goed is afgelopen? Ben zo mega onzeker na 2 miskramen. De kruidvat test van vanochtend knalt wel goed..
Kan zijn dat je op de grens zit. ovulatie zegt niks over het moment van innesteling. En dat is het moment waarop hcg wordt aangemaakt. Ik zou over 3 dagen nog eens testen. Blijft die hangen of loopt terug dan loopt het helaas niet goed af. Je streep test zit er prima uit. Nog niet wanhopen.
Clearblue moet je altijd bij optellen he? Staat in de gebruiksaanwijzing. Bovendien is de wekenindeling op basis van hcg drempels. De ene maakt meer hcg aan dan de ander en dat verschilt ook per zwangerschap. Als je nét onder t blokje van 3+ zit schrik je voor niks. Maar je weet niet hoe ver je van die drempel zit. Urine concentratie is dan nog een factor Moment van innesteling is nog een marge Het is een indicatie, meer niet. Als je de studie van HCG waardes bij succesvolle zwangerschappen nakijkt zie je dat de verschillen echt enorm zijn. (Tweeling zwangerschappen zijn daar uitgelaten) Ik snap de vrees, maar pin je niet vast op die wekenindeling. Het is nu gewoon aan de kleine en de natuur. Hier kan je je heel druk om gaan maken maar er is niks wat je kan doen behalve wachten. Bij voorkeur met zo min mogelijk stess, maar dat is verdraaide lastig weet ik uit ervaring.
Adhv je ovulatietesten zou ik zeggen 27 maart je ovulatie maakt nu 5.2 weken (2-3 weken op clearblue is 4-5 weken). Het kan idd dat je op het randje zat. Duurde het lang voor hij de weken aangaf? Daarnaast maakt niet iedereen evenveel hcg aan en kan het toch goed gaan. Wat het ding zegt is het ook: een wekenindicator. Een indicatie dus. Je streepjestest is prachtig. Ik zou stoppen met testen en de echo afwachten.
Ja het duurde echt mega lang voordat de weken in beeld kwamen.. echt minimaal 3 min (had na een tijdje wachten de timer aangezet, en de 2-3 weken kwam bij 2.40 in beeld)
Als ik zelf tel, ik had woensdag 5 april voor het eerst een heeel licht positieve test. Dus stel mn HCG was toen 10 5-4 = 10 7-4 = 20 9-4 = 40 11-4 = 80 13-4 = 160 15-4 = 320 17-4 = 640 19-4 = 1280 dan klopt de 2-3 ook wel..
Weet je, ik had bij mijn bbz 2-3 en toch echt een bloedwaarden van 3997 bij 5+3. Die testen zijn als je het mij vraagt dus onbetrouwbaar…
Mijn gyn wou het liefste al die clearblue indicators ritueel verbandden omdat het natte vinger werk is. Zo nauwkeurig is dat ding gewoon niet.
Ik ben om deze reden toen gestopt nadat ik 2-3 zag. Las online dat velen vaak pas 3+ zagen bij minstens 6 weken en dan zit je te stressen voor niks.
Ik heb er zojuist nog 1 gedaan (na 2uur niet plassen/drinken) en zie hier het resultaat! zo opgelucht, ook al kloppen ze mss niet altijd
Ik vond ze vooral handig omdat er duidelijk ZWANGER staat. Scheelt voor mij en mn man heel veel getuur naar streepjes De wekenindicatie was bonus. Maar ik testte toch pas 1-2 weken na verwachte menstruatie en na G was ik wel gewend dat we vervolgens gerust nog wat heen en weer geslinger kregen met de termijnberekening (werd 2 weken verplaatst, vervolgens weer een week verder)
Ze zouden eigenlijk gewoon niet verkocht mogen worden.. brengt zoveel onzekerheid ellende met zich mee
Ja dat begrijp ik nu heel goed! Voor mij ook een goede leer voor de (hopelijke niet zo snelle) volgende keer
En nog megaduur ook. Jouw gewone test is echt zo mooi donker, die kan voor mijn gevoel niet knallender. Ik zou gewoon rustig afwachten tot de echo.