Clearblue geeft aan Zwanger 3+

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MvdW, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvdW

MvdW Niet meer actief

Goedenavond verloskundigen,

een paar maand geleden heb ik jullie ook al eens een vraag gesteld, toen was ik namelijk zwanger, maar uiteindelijk is het misgegaan met 6 weken en 2 dagen.

Nu ben ik weer zwanger.
    4 december ben ik voor het laatst ongesteld geweest. Daarvoor was ik 9 november voor het laatst ongesteld, dus mijn cyclus was de laatste keer niet helemaal regelmatig. Bij een cyclus van 28 dagen had ik dus 7 december weer ongesteld moeten worden maar ik werd het eigenlijk 3 december laat in de avond (22.00 uur ongeveer), dus ben ik uitgegaan van 4 december.
    Volgens mijn banner zou ik nu dus zo'n 4 weken zwanger zijn.

Echter heb ik een clearblue test gedaan en die geeft nu aan dat ik zwanger ben 3+. Ik begrijp het niet helemaal, ben ik dus nu al veel langer zwanger? Kan het zijn dat die ongesteldheid van 4 december niet echt een ongesteldheid geweest is en dat ik dus NOG langer zwanger ben?

Misschien dat jullie een antwoord voor me hebben!

Groetjes en een fijne avond!
    Mandy

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mandy,

persoonlijk zou ik niet direct afgaan op de uitslag van de claerblue test wat betreft de termijn. Ga maar uit van 4 december als je ELM en dat je dus nu ongeveer 5 weken zwanger bent, want je hebt een iets kortere cyclus, dus ben je waarshcijnlijk iets langer zwanger dan de standaard rekenmethodes zullen aangeven. Ik zou je in ieder geval een vroege echo (bij 7-8 weken, ipv pas bij 12 weken) geven om het zeker te weten, dus bespreek dat even met je vk.
    Ik duim voor een goede zwangerschap voor je!

Groetjes Brigitte

3. MvdW

MvdW Niet meer actief

Hoi Brigitte,

bedankt voor je antwoord! Ik heb de verloskundige al even gebeld vanochtend en kan bij 8 weken terecht voor de termijnecho. Ze zei ook omdat ik 4 december ongesteld ben geweest en daarvoor 9 november dat ik nu een cyclus van 25 dagen had en dat ik dus vandaag precies 5 weken zwanger ben.
    Ik ben nog wel een beetje huiverig met van alles, maar dat moet ik maar een beetje wegleggen en er proberen van te gaan genieten. Ieder keer als ik op de wc zit, check ik automatisch of ik geen bloed zie, stom is dat he?

Misschien nu even een persoonlijke vraag, maar ik zag aan je banner dat jij al ruim 39 weken zwanger bent. Proficiat! Gaat alles goed?
    Alvast heel veel succes bij de bevalling!

Groetjes,
    Mandy

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Fijn dat je vk heeft meegedacht en je die vroege echo geeft.
    En ik ben inderdaad al bijna uitgerekend, dank je wel, heb toch maar even een bannertje geplaatst voor de laatste loodjes. Gaat goed hier hoor, maar het mag wel komen, slapen is toch een heel groot goed besef je je in deze dagen van slapeloosheid..... ;)

Groetjes Brigitte

5. MvdW

MvdW Niet meer actief

Haha ja je zult zeker wel last hebben van die slapeloosheid...Ben ook erg benieuwd hoe ik alles ga ervaren, kan me er nu nog weinig bij voorstellen hihi.

Nou echt heel veel succes en we lezen het vanzelf hier wel! :)

Deel Deze Pagina