1 dag na positieve ovulatietest ongesteld???

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ecitah, 5 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecitah

Ecitah Lid

28 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Ecitah, 5 jul 2014
    Laatst bewerkt: 5 jul 2014
    Lieve meiden,

Ik ben sinds gisteren aan het googlen, maar heb nog geen antw op mijn vraag gevonden. Wellicht dat iemand hier mij kan helpen...

Op 19 mei heb ik helaas een curretage gehad wegens een leeg vruchtzakje (ik zou die dag 8 wk zwanger zijn). 3 wk later 'controle' bij de gyn waar ze heeft gevraagd hoe het gaat etc. Heb daarna bloed laten prikken voor HCG, deze stond op 4. Dus niet meer zwanger.
    De gyn gaf aan dat ze niet kon weten wnnr mijn cyclus weer op gang zal komen. Dit verschilt per vrouw en kan echt een aantal weken duren.
    Afgelopen maandag (30juni), precies 6 wk na de curretage heb ik opnieuw een afspraak ingepland. Het zat me dwars dat ze de vorige keer niet even inwendig heeft gekeken dus heb aangedrongen op een echo.
    Volgens haar zag alles er normaal uit op de echo, bms normale dikte en nog geen eitjes tot rijping gekomen. Ik moest nog maar eens 6 weken gaan wachten van haar!!!

Begon mezelf nu gek te maken met eventuele verklevingen etc dus besloot het heft in eigen handen te nemen. Als ik mijn ei kan spotten en na 14 dagen niet ongesteld word dan heb ik bewijs voor de gyn dat het niet goed zit.
    Ben voor het eerst begonnen met temperaturen op donderdag (37 graden) en zelfde avond hartstikke positieve ovulatietest!! Wij uiteraard meteen geklust. De volgende dag (dus gisteren) had ik zeer licht bloedverlies... Ben nu wakker geworden omdat ik voel dat het aan het druppelen is. Overigens heb ik deze laatste 2 dagen 36,7 graden gemeten.

Heeft iemand in hemelsnaam een verklaring hoe het kan dat ik 1 dag na de positieve ovulatietest ongesteld kan worden??? :(:(:(

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat bedoel je met een hartstikke positieve ovulatietest? Hoe zag deze eruit?
    Met welk merk heb je getest.?

En afgelopen maandag waren er nog geen eitjes te zien, dan kan er nevernooitniet nu al een eisprong plaatsvinden. Zo snel groeien eitjes niet. Daar gaat wel zo'n twee weekjes overheen van geen eitjes naar een eisprong. Heb ervaringen met talloze folikelmetingen.

Dus denk eerder aan een foutieve of verkeerd afgelezen ovulatietest en dat je nu gewoon ongesteld bent geworden.

Temperaturen moet je trouwens elke ochtend op hetzelfde tijdstip direct na het ontwaken doen (maar dat wist je vast al :p).

3. Ecitah

Ecitah Lid

28 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de clearblue ovulatietest gebruikt en deze gaf een smiley. Als je het uiteinde eruit haalt dan kan je zelf ook naar het streepje kijken en deze was echt dik aanwezig!
    De laatste keer bij de gyn waren er wel eitjes zichtbaar, maar er zat volgens haar nog geen eitje tussen wat helemaal volgroeid was. Het waren kleine eitjes... Ik vroeg nog of het mogelijk was dat ik mn eisprong wellicht al heb gehad, maar daar gaf ze niet echt een duidelijk antwoord op.

Dit alles is echt een grote vraagteken voor me... Ik weet zeker dat ik niet zwanger was toen ik naar de gyn ging want heb 1 dag ervoor een zwtest gedaan (just to be sure).

Ik meet nu idd iedere ochtend voor het uit bed gaan mijn temp :). Ik snap dat ik met 3 metingen niks kan zeggen, maar dit alles blijft zo vaag.
    Kan het zo zijn dat ik mijn eisprong al wel heb gehad, maar dat de gyn dit niet kon zien?? Dat ik wellicht een fout-positieve ovutest had en dat ik daarom toch ongesteld ben geworden?

Deel Deze Pagina