ovutest negatief, evt. toch zwanger?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Marieke1983, 28 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zit nu een paar dagen voor mijn nod. Normaal gesproken test ik niet te vroeg, omdat de kans op een vmk dan nog zo groot is, maar nu toch maar gedaan omdat ik al een paar dagen misselijk ben.

ik heb een ovulatietest gedaan (persona, om precies te zijn) deze was echter negatief. kan ik dan toch nog eventueel zwanger zijn?

2. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Neem aan van wel want hij is negatief omdat je je eisprong al hebt gehad en tegen je menstruatie (hopelijk blijft die uit) zit. Volgens slaat een ovutest alleen positief uit als je ook al een duidelijke zwangerschapstest hebt. En omdat je vroeg test kan je nog kans hebben op zwangerschap hoor. Ik zou gewoon met een zwangerschapstest kijken wat voor resultaat eruit komt.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Waarom zou je een ovu-test willen gebruiken om een zwangerschap uit te sluiten? Dit werkt idd alleen als je al een overtuigende zwangerschapstest hebt en dan nog niet bij iedereen...
    Ik zou nog even naar een drogist gaan.
    Misselijk lijkt me (uitzonderingen daargelaten) ook erg onwaarschijnlijk voor een vroege zwangerschap (voor NOD).

4. Marieke1983

@Merah, misselijk zijn kan zeker wel al voor je nod, dat heb ik al meerdere malen in mijn vriendenkring gezien, en mijn moeder heeft al haar zwangerschappen juist getest omdat ze misselijk was, niet omdat ze al overtijd was ;)

ik wacht nog even op mijn nod voor ik echt ga testen.

5. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Ik heb toevallig deze week ook getest voor NOD met ovulatietesten en ze waren negatief. Gisteravond ongi geworden. Bij mijn zwangerschappen waren ze vlak voor NOD bijna positief, dus voor mij is het wel een goede indicatie.

Maar ja, het werkt niet bij alle vrouwen zo....

6. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Bij mij was er op de persona een heel licht streepje te zien maar ik was toch zwanger dus het wil niks zeggen dat hij negatief is. Heel veel succes

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zei ook: uitzonderingen daar gelaten ;)
    Misselijkheid wordt veroorzaakt door de progesteron, die is voor NOD nog realtief laag.
    Tuurlijk, als je al een zwakke maag hebt. Of je je te druk maakt of je wel of niet zwanger bent...

Spannend hoor!

8. Marieke1983

ja dat laatste zou best weleens kunnen :)

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Spannend. Hopelijk goed nieuws over een paar dagen...

10. Marieke1983

dat hoop ik ook. Jij héél veel succes, hopelijk pakt je volgende IUI goed uit!

Deel Deze Pagina