Nog niet ongesteld geweest betekend dit dat ik wel ovuleer? Testje

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door SuusD, 29 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Betekend dit dat ik wel ovuleer ik weet dat hij niet positief is maar ik zou toch helemaal geen lh aan maken als ik geen ovulatie zou krijgen? Of zit dat anders hij gaat van niets naar eentje met iets (ochtend en een avond) het is heel licht dat weet ik maar de eerste is dus niets en de tweede licht

Bijgevoegde bestanden:

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Nee dat zegt helaas niets. Ook als je niet ovuleert heb je LH in je urine. Dit heb je de gehele cyclus en het kan fluctueren. De streepjes kunnen dus op en aflopen zonder dat er een piek en/of ovulatie volgt.

Dames met pcos en dus vaak zonder eisprong hebben zelfs regelmatig vals positieve ovulatietesten en dus zeker wel LH.

3. Pollewop86

Pollewop86 Actief lid

18 nov 2016
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, LH is een hormoon dat schommelend aanwezig is. Lichte en zelfs vrij donkere streepjes zijn dus normaal

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Elke vrouw heeft de gehele cyclus LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren.
    Een ovulatietest is pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn.
    Negatieve ovulatietesten zoals die van jou op de foto zeggen dus totaal niks over of jij wel ovuleert of niet.

Dan zou je moeten gaan temperaturen. Vanaf dag 1 van je cyclus elke ochtend op hetzelfde tijdstip rectaal je temperatuur opnemen en dit invullen in bijvoorbeeld Fertility Friend.

5. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Ben nog niet ongesteld geweest dus weet mijn cyclus niet geef borstvoeding na de geboorte

6. Pollewop86

Pollewop86 Actief lid

18 nov 2016
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik je ook adviseerde in je andere topic, aangezien het wel meer dan een jaar kan duren voor je je eerste menstruatie krijgt bij borstvoeding;
    Wacht die eerste menstruatie af en ga dan eventueel pas ovulatietesten doen of temperaturen
    Als je zwangerschapswens groter is dan je wens om bv te blijven geven dan kun je kijken om de bv te minderen.

Bij mij was dit na 2 jaar het geval, toen werd de kinderwens belangrijker en dat is bij mij alleen mogelijk met medicijnen die niet samen kunnen met bv

Deel Deze Pagina