Onlangs heb ik mijn zwangerschap afgebroken vanwege een slechte uitslag van de vlokkentest (trisomie 18). Het opwekken van de bevalling lukte niet en na 3 dagen is het operatief verwijderd. Ik was 15 weken zwanger. Hoewel ik natuurlijk nog super verdrietig ben wil ik ook het liefst zo snel mogelijk weer zwanger worden, ook omdat ik al 37 ben. Heeft iemand een zelfde soort ervaring en hoe lang duurt het voordat je weer zwanger kan raken? Moet ik eerst mijn menstruatie afwachten bijvoorbeeld?
Toen ik 11 weken zwanger was bleek dat het hartje niet klopte, met 12 weken kwam het vruchtje er vanzelf uit. Een maand later menstrueerde ik weer en de volgende maand was ik zwanger van mijn jongste dochter. Niet opgewekt dus maar wel 'bevallen' en snel weer raak. Emotioneel was het goed te doen omdat je een soort van vervanging krijgt maar tegelijkertijd besef ik mij achteraf wel dat mijn jongste dochter niet dat 'wezentje' was.. een beetje dubbel maar achteraf heeft het mij wel gered van het verdriet denk ik..
Ik werd ook na 4 weken weer 'gewoon' ongesteld. Wij hebben de keuze gemaakt te wachten tot de nacontrole (2,5 maand later), we hebben dat gedaan om een beetje tot rust te komen want ik mocht gewoon gelijk weer zwanger worden. De eerste maand dat wij er weer voor gingen was ook gelijk raak. Zoals hierboven beschreven is, had ik in eerste instantie ook het idee verder te gaan waar we gebleven waren maar het is inderdaad niet hetzelfde 'wezentje'. Ik vind dat nu nog af en toe heel moeilijk..
Ja snap ik, blijft verdrietig hoe dan ook. Wel fijn dat het bij jullie daarna toch snel is gelukt en goed is gegaan! Ik hoop dat het bij mij ook nog zal lukken. Ik wacht denk ik mijn menstruatie eerst maar even af en begin mei heb ik een afspraak met de gyn voor controle. Hopelijk zit ik dan weer een beetje in mijn normale cyclus.