Ik test altijd in de ochtend rond 10u. Sta zo rond half 8 op en heb dus mijn eerste ochtendurine al gehad. Ik ontbijt met havermout in amandelmelk (200ml) met 1 koffieverkeerd. Als ik dus om 10u m'n urine opvang valt me op dat hij heel licht is. Het controle streepje is overigens heel duidelijk hoor en helaas nog steeds geen even duidelijk tweede streepje. Wat zouden jullie doen? Gewoon om 10u blijven testen of een ander tijdstip pakken? Ik heb juist dit moment gekozen omdat ik gedurende de dag veel water drink en dan tot 10u nog niet.
Gewoon zelfde tijdstip aanhouden? Waar test je mee? Met dipsticks zag ik niets, maar heb positieve ervaring met clear blue
Voor een goede test is het nodig om zo'n 4 uren van te voren niet te plassen en in de tussentijd mag je niet teveel drinken. Anders is je urine inderdaad niet geconcentreerd genoeg. Jij test 2,5 u na het opstaan en in de tussentijd krijg je ook nog vrij veel vocht binnen. Ik zou dus de test iets later doen en wat meer op het plassen en je vocht-inname letten.