Ik wil in juni op vakantie, maar ben dan 28/29 weken zwanger. Het besluit om niet met het vliegtuig te gaan is al genomen, mede omdat sommige maatschappijen 30 wk zwangeren uitsluiten, en je zult maar niet terugmogen om over de andere mogelijke risico's/complicaties nog maar niet te spreken.. Wie van jullie heeft ervaringen en/of tips wat betreft een autovakantie? Ook ben ik benieuwd naar ervaringen in europese ziekenhuizen mbt de zwangerschap.. Vakantie in eigen land gaat het in ieder geval niet worden
Ik ben met mijn 1e zwangerschap in oktober naar zuid frankrijk op vakantie geweest met de auto. Ik vond het goed gaan. Op tijd gestopt. Ik mocht niet rijden van mijn vriend. Jammer want ik had het wel gekund. Ik was toen ook 28/29 weken en eerlijk gezegd heb ik niet nagedacht over een ziekenhuis. Frankrijk is een westers land en ik mijn hele zwangerschap verliep als een zonnetje. Dit jaar ben ik 26 weken als we op vakantie gaan. Ik heb nu gekozen voor Nederland. In vlissingen hebben we hele mooie huisjes aan eht strand staan. www.slaapstrandhuisje.nl Ik heb voor Nederland gekozen omdat deze zwangerschap wat pittiger is. Dit komt natuurlijk omdat ik er nog een mannetje van 1,5 jaar bij heb. Ik wilde en met hem niet ver reizen en ik had er zelf geen zin in. Ik denk dat je best zelf kan inschatten wat je wil met vakantie. Denk je het aan te kunnen dan zou ik het gewoon lekker doen. Want je hebt het ook nodig! Succes en veel plezier op vakantie
Hoi, ik zit ook een beetje te twijfelen....maar als alles goed blijft gaan, dan houden we het zoals we het geboekt hebben; voordat ik wist dat ik zwanger was hebben we een vakantie naar Zuid Frankrijk geboekt, wanneer we daarheen gaan ben ik ongeveer 26 weken.... wanneer ik me tegen die tijd goed voel, gaan we gewoon die kant op....lijkt me ook wel weer heerlijk....lekker luieren in de zon....beetje wandelen en slenteren op de franse marktjes.....heerlijk frans fruit eten.....helaas geen lekkere franse wijnen en franse kaas Succes met de keuze!
Ik ben straks 33 weken zwanger wanneer me met vakantie gaan naar Normandie met onze 2 kinderen van 6 en 8 jaar.Ben nu 25 weken zwanger en het gaat allemaal voorspoedig maar ergens vind ik het ook wel een beetje spannend.Mijn man heeft ook gezegd dat mocht er iets gebeuren wat er op zou lijken dat de bevalling te vroeg gaat beginnen dan zet die de kinderen en mij in de auto en dan zitten we met een aantal uren alweer in Belgie.Ik hoop dat het niet nodig zal wezen maar in Frankrijk/Belgie worden ook kinderen geboren en vaak is de zorg daar velen malen beter dan bij ons in Nederland.
Ik weet (nog) niet hoe het is te reizen met 28/29 wk zwangerschap, maar ik heb wel ziekenhuiservaring in het buitenland. Ik woon in Spanje en een paar weken geleden heb ik een week in het ziekenhuis gelegen en zelfs een operatie gehad. Ik vond het een heel professioneel ziekenhuis en het personeel was ongelooflijk vriendelijk!! Bedenk wel dat het lastig kan worden als je de taal niet spreekt, zelfs artsen spreken vaak geen Engels. Ik heb ook in Zweden gewoond, wat overigens erg mooi is in juni, daar spreekt iedereen Engels, dus dat is wel makkelijk . En vergeet je Europese verzekeringskaart niet, dat is echt heel prettig, dan hoef je niet vooruit te betalen. Fijne vakantie!!
Als het gaat om ziekenhuizen, zorg dan dat je vooral niet naar Italië gaat. Daar zijn de ziekenhuizen echt een hele andere wereld en spreekt bijna niemand Engels. Qua ziekenhuizen zou ik het hele voormalige oostblok ook vermijden. Zwitserland en Oostenrijk zijn prima te doen, Scandinavië ook, Frankrijk, België en Duitsland ook. Spanje is ook geen probleem, zeker in de toeristische gebieden niet. Zorg voor een goede reisverzekering! En met je Europese zorgpas van je zorgverzekeraar kun je in elk staatsziekenhuis in Europa terecht. Sommige verzekeraars geven die standaard, anders kun je hem op ehic.nl aanvragen. Je kunt zien of je hem hebt doordat de achterkant blauw is met het Europese vlaggetje met NL erin. Bovenaan staat: European Health Insurance Card.