hoi, ik ben even de weg kwijt in mijn cyclus..en ik voel mijn eisprong nooit, dus weet nu niet hoe ik het moet uitrekenen. of zal ik ovulatietesten gaan kopen? 24 mei: ongi. 19 juni: ongi. 15 juli: beetje bruinverlies (twee dagen krom gelopen van de ongikramp..) 17 juli: toch ongi. 14 aug: ongi. heb ik dan nu een heel onregelmatige cyclus? weet nu niet hoe ik ongeveer mijn eisprong moet uitrekenen.. misschien heeft iemand tips? ik hoor graag van jullie! heb wel een banner, maar wist niet hoe ik die goed moest invullen..
Niet enorm onregelmatig toch? Banners kunnen wel misleidend zijn als je onregelmatig bent. Om echt beter zicht te krijgen kan je ovutesten of tempen. Ik doe zelf ovutestjes, begin ongeveer op dag 10 of 11 (is aan de vroege kant). Een ander teken van naderend ei is vruchtbaar (rekbaar, eiwitachtig) slijm/afscheiding. Ik voel mijn ei ook niet echt, maar dat vruchtbare slijm heb ik altijd wel.
dank je voor je reactie! dat slijm heb ik ook wel een beetje, en dan houdt ik in de gaten of ik iets voel van een eisprong, maar helaas.. misschien toch maar eens die testen proberen, weet alleen niet hoe vriendlief ertegenover staat,volgens hem moeten we gewoon de natuur zijn gang laten gaan.. maar ja, als je het eenmaal graag wil.. haha!
Ja hahaha, hier ook zo'n 'geduldig' type Hier was het destijds gelijk raak toen ik met testjes begon.
je kan de lengte van je cyclus ergens opschrijven zodat je ongeveer weet wanneer je je ongi kan verwachten.. als je je eitje gehad hebt duurt het tussen de 10 a 15 dagen voor je ongi komt(14 volgens het boekje) ik merk mijn ei altijd op door dat ik 3 dagen gevoelige tepels heb.zelf niet echt vruchtbaar slijm ofzo.. dat heb ik juist daarvoor nog.. je kan ovu testjes proberen of als je dat niet wilt gewoon heel erg veel je vent verleiden hahha.. en dan vooral in de 2e week na je ongi. succes met zwanger worden!
dat zal mij vriend leuk vinden om te horen! dat ik hem gewoon lekker veel moet verleiden, haha! maar das natuurlijk geen probleem! ik denk dat we deze maand nog gewoon even extra ons best gaan doen en misschien de volgende maand met testje aan de slag.. (al gaf mijn vriend weer aan deze week dat niks te vinden..) bedankt voor jullie tips in ieder geval!!!
Jij hebt juist een regelmatige cyclus van 27-29-29 Je begint met tellen vanaf de 1e menstruatiedag tot aan je volgende menstruatie. Als je ovulatietesten wilt gaan gebruiken, tel je deze 27+29+29 bij elkaar op=85:3=28.3 maar ik rond af naar beneden. Dat is dus 28 de cycluslengte, en dan begin je op dag 11 met testen. (Sensitest ovulatie-calculator. Ovulatie berekenen. Eisprong berekenen. Wanneer kan ik zwanger worden | Sensitest) Dan heb je dus 29 augustus je vruchtbaarste dag. Groetjes Toerist.
Voor mij gold wel dat ovutestjes veel duidelijk maakten. Maar het zorgde er bij mij ook wel voor dat ik er erg veel mee bezig was, en da's misschien minder. Met een cyclus van 27 a 28 dagen zou ik rond dag 10 beginnen met testen (en/of om de dag klussen) en doorgaan tot dag 20 of tot de test positief is. Gemiddeld zou je eisprong op dag 14 moeten komen, maar het kan ook best zijn dat jouw eisprong wat eerder of later is. Als je eenmaal doorhebt wanneer jouw eisprong (ongeveer) is, kun je de maand erop minder vaak testen (/klussen).