Hallo.. Ik ben in de war....ik heb voor de derde dag achter elkaar een positieve ovulatietest en vandaag het ik mijn eisprong. Sta echt krom van de pijn (ovulatie) .maar hoe kan ik vandaag toch weer een positieve ovulatietest hebben...zijn er meer die dit hebben meegemaakt? Ik had 4 dagen geleden nog een negatieve ovulatietest. Groeten Brigitte
Misschien is de pijn die je voelt toch nog steeds de rijping van het eitje en is je ei verlaat (en dus nog niet gesprongen)??
Klopt. Vaak is de pijn die je voelt, niet de eisprong zelf, maar de laatste groeispurt van je follikels! Veelal een paar dagen na die pijn springt je eitje pas daadwerkelijk waar je niks van hoeft te voelen. Aangezien je ovulatietest nu nog steeds positief is, verwacht ik je eisprong binnen 48 uur. Klussen dus! Ik dacht ook altijd mijn eisprong te voelen gezien de pijn. Maar uit ontelbare inwendige echo's is gebleken dat ik niet de eisprong voelde, maar juist het groeien van de follikels. Het grote gevaar er maar vanuit te gaan dat het de eisprong is die je voelt, is dat je dan op de verkeerde momenten sex hebt waardoor geen zwangerschap! Ik zou er dus vanuit gaan dat je eisprong nog komt de komende dagen en het ook nog gezellig maken de komende dagen en dus niet gaan denken dat je eisprong nu al geweest is.
Dank jullie wel voor de reakties! Pff best pijnlijk...ik zit in de vroege overgang en heb al heel lang geen eisprong gehad. Eigenlijk wil ik niet zeuren want ben heel blij om een eisprong te hebben maar het is echt heel pijnlijk. Moet er ook goed gebruik van maken. Groetjes Brigitte
Ik had de ronde ik zwanger geworden bent ook drie dagen positieve ovutesten gehad, het kan dus zeker. Succes
ben ik weer.... pijn is weg... vanmorgen dikke gele slijmprop gehad... en weer een knal positieve ovulatietest.... hmmm... morgen nog maar eens testen.. vind het wel heel apart. zijn er meer die op de dag van de eisprong nog een positieve ovulatietest hadden?? groeten Brigitte
Welk merk ovulatietesten gebruik je? Kun je die hier eens plaatsen? Hoop heel erg dat je nu niet zegt dat het Kruidvat ovulatietesten zijn, want die willen wel eens een week lang positief aangeven waardoor je dus nooit weet wanneer je eisprong exact plaatsvindt!
Hoi, Ik gebruik de testen van de Action, deze gebruik ik al een jaar... en tot nu toe geen problemen mee gehad. ik zal een kijken hoe ik een foto kan plaatsen. Het zijn echt dikke donkere strepen. ook breed en niet van die pennenstreepjes. 6 dagen geleden had ik nog een hele lichte test anders zou ik zeggen dat het door de overgang komt, maar ik heb mijn hormonen juist weer onder controle. groeten Brigitte
Ik heb ook voor dag 3 een positieve test minder dan gisteren maar wel nog positief. Heel raar inderdaad dit heb ik eerder niet gehad. Morgenvroeg eens temperaturen.
die foto uploaden lukt mij niet... heel vreemd... maar ik heb net weer getest en hij is nu heeeeel licht... blijf het vreemd vinden dat ik 5 dagen achter elkaar een dikke vette positieve test had. maar ik weet zeker dat ik vruchtbaarslijm en die pijn heb gehad die bij een eisprong (kunnen) horen. we wachten af... ik heb progesteroncrème gekocht om de eventuele innesteling te kunnen bevorderen. Hiermee ben ik de vorige keer ook zwanger geraakt... daar ga ik vanavond mee beginnen... vind het zo vreselijk spannend!! groeten Brigitte