Ben ik de enige die het woord vals positieve test momenteel wel erg vaak tegenkomt en er het mijne van denkt? Ja, Predictor tests die zelfs een man of kraanwater voor zwanger aanzien, ok, maar momenteel worden zelfs dik positieve testen voor vals positief aangezien. Of men test positief, al dan niet voor NOD, en wordt alsnog ongesteld. Dan is het de schuld van de test?! De kans dat een prille zwangerschap of innesteling mis gaat, is behoorlijk groot. Een test toont dan wel HCG aan, maar als er iets niet goed zit, zal er zich geen verder zwangerschap ontwikkelen en word je ongesteld. Niets vals positiefs aan. Sowieso is testen vóór NOD voor eigen risico, maar daar zijn al vaker topics over geweest. Laten we niet alle merken testen afkraken en een beetje realistisch na blijven denken, hoe groot de wens ook is en de teleurstelling als er na een positieve test toch een menstruatie volgt. En trust me, I know.
ben het deels met je eens... maar ik pies overal streepjes op en echt elke maand... dat zou betekenen dat ik elke maand een hele vroege miskraam zou hebben... en buiten dat heb ik het ook wel eens gehad dat ik bijvoorbeeld 2 dezelfde testen met dezelfde urine deed waarvan er dan 1 posi was en 1 nega en de dag erna beide nega.. dus ja ze bestaan echt wel
Dat is idd wat anders. Er zijn vrouwen die op de een of andere manier of iedere maand HCG aanmaken of door een ander hormoon vaak positief testen. Daar heb ik wel eens van gehoord, maar hoe dat nou exact zit, geen idee. Wat ook kan is dat je extreem vruchtbaar bent, maar het verdere traject een probleem is. Hoe het ook zij, die streepjes verschijnen daar niet omdat je blauwe ogen hebt bv. Edit: wel eerst je onderschrift lezen, sorry. Kan je PCOS daar iets mee te maken hebben?
Tja.. hier toch echt eens een zeer licht streepje gehad en met dezelfde urine nog een test gedaan (zelfde verpakking, kv2v5) en die was negatief. Ik vind juist dat er snel gesproken wordt over een VMK zonder positieve test, maar dat is een heel ander verhaal natuurlijk
Helemaal mee eens!!!! Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen! We kunnen niet voor iedereen spreken. Maar al dat testen vóór NOD is gewoon risico vol. Ik denk dat er stiekem veeel meer vrouwen zijn met een VMK, alleen weet je dat niet omdat er dan niet voor NOD getest wordt. Ik denk daarom dat er ook een hoop verdriet weg genomen kan worden door echt pas te testen op het moment dat je overtijd bent. Met alle respect natuurlijk, ik weet inmiddels zelf hoe het is om (bij 8 weken) een miskraam te hebben. Dit is verschrikkelijk en gun ik niemand. Hierdoor weet ik wel zeker dat ik nooit meer vóór NOD ga testen om meerdere teleurstellingen te voorkomen. Ik wacht gewoon netjes tot ik ongesteld wordt (hoe moeilijk dit ook is!)
Ik ben het wel met je eens, je ziet het idd steeds vaker voorbij komen dat iemand vals positief heeft getest, Vraag me eigenlijk af waarom je 2 testen met dezelfde urine doet? Vind dat nogal zonde van de testen
Neem aan dat dat aan mij gericht is? Omdat het een vaag streepje was en blijkbaar was het niet zo zonde hé want ik was dus niet zwanger
Of je HCG waarde zat aan de rand. Die testen geven natuurlijk resultaat binnen een marge. Zo had ik bv met dezelfde urine bij mijn zoontje een knaltest en een minder donkere test. Die testen zijn geen machines, ze geven resultaat bij een bepaalde waarde. Als het een heel licht streepje was, dan kan dat best het geval geweest zijn.
Ik was niet zwanger, dat weet ik zeker. Ik wist toen niet waar ik in mijn cyclus zat en achteraf was dat 10 dagen voor NOD. En je zegt het zelf al, testjes zijn geen machines, denk dat het ook wel eens voorkomt dat het resultaat niet helemaal klopt zoals bij mij het geval was.
helemaal mee eens, Ik heb mezelf ook voor genomen om pas te testen als ik echt dik 5 a 6 dagen over tijd ben liefst een week. Ik snap je theorie. dan testen ze wel al eens 5 dagen voor nod en dan kan je zwanger zijn maar gaat het toch mis en wordt je gewoon ongie. ja en dan is het een mk of een vmk. kan toch bijna niet elke keer zeggen ze dan. ja dat kan wel zei mijn huisarts ook. toen ik zei we zijn voor het echie begonnen toen zei hij. test pas echt als je dik 5 dagen overtijd bent. het gebeurt zo vaak dat dames testen en dan toch ongie worden en het dan een mk noemen. dat kan gewoon niet zei hij. 65% gaat mis ofzo zei hij. geloof t ook wel. snap je hahaha. beetje lang verhaal geworden zo. Maar de test zijn zeker weten allemaal goed gekeurd anders mag het nog geen eens verkocht worden hier in NL
Ik heb alle 4 de zwangerschappen (helaas bij 2 al vroeg misgegaan) met testen van het kruidvat getest. bij de succesvolle zwangerschappen niets dan fijne en duidelijke ervaring mee gehad. Bij 1tje was het al een twijfelgeval of ik daadwerkelijk zwanger was, het streepje was echt zo ontzettend licht en wilde ook echt niet donkerder worden. Achteraf vraag ik me af of er uberhaupt wel een streepje heeft gestaan of dat ik dat graag wilde zien. na 6 weken toch ongesteld geworden en dit verweet ik niet aan het feit dat het een valse test was, maar dat als er al iets bevrucht was, dat het daar niet helemaal goed heeft gezeten. ik heb toen al een paar dagen voor de NOD getest. En daar heb ik van geleerd, de uitslagen zijn in veel gevallen dan nog zo onduidelijk dat het je extra onzeker en knettergek maakt. Een NOD heet niet voor niets een Niet ongesteldheids dag. Vanaf dan is de uitslag pas enigzins betrouwbaar