Clearblue zegt 3+, echo zegt wat anders?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Gizzie1983, 11 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoi,

Op 27 januari (cyclusdag 51) heb ik positief getest. De teststreep verscheen nog eerder dan de controlestreep, en de CB gaf 3+ aan.

Gisteren hebben we onze eerste echo gehad, en vanwege de CB, dacht ik minimaal 7 weken in verwachting te zijn.

We zagen het hartje kloppen! Het vruchtje was in totaal 5 mm groot, wat overeenkwam met 6 weken en 1 dag. Korter dan 7 weken dus.

Moet ik me hier zorgen over maken? Of kan het zijn dat ik misschien een vroege innesteling heb gehad? Of wat meer HCG aanmaak, waardoor er 3+ in het scherm kwam? Ik heb in elk geval geen idee wanneer ik mijn eisprong heb gehad.

Alvast bedankt!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Geen reden om je zorgen om te maken.
    Kan inderdaad zijn dat je veel HCG hebt aangemaakt want daar reageert de test op, je innesteling heeft niet eerder plaats gevonden want dan was je verder zwanger.
    Tussen 10 en 12 weken krijg je een echo en deze bepaalt uiteindelijk hoe ver je bent en wanneer uitgerekend, want dan is dat het betrouwbaarst.

Groetjes Ineke

3. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Nu ben ik echt helemaal gerustgesteld! Hartstikke bedankt Ineke!

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Goed zo, geniet van je zwangerschap.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina