Ik heb gisteren een echo gehad bij mijn verloskundige omdat ik bloedverlies had en pijn in mijn rug. Nu kon ze eigenlijk niks zien waarschijnlijk het korte termijn van de zwangerschap . Wel kwam ze iets tegen van 4 cm ( zie bijlage als dat lukt )volgens haar een cyste ( dit kon meteen de pijn in mijn rug verklaren ) maar omdat ze nog niet zo goed overweg kon met het apparaat wist ze ook dat niet zeker. Het was volgens haar geen vruchtzak omdat er geen duidelijke witte rand om heen zat. Het bloedverlies is over gegaan naar bruin slijm verlies met af en toe een streepje roze .'s ochtends is dit het meest en in de loop van de dag word het verlies minder . kan het zijn dat bij een eventuele cyste het 's nachts tijdens het slapen in de verdrukking komt en er daardoor in de ochtend meer is dan over dag? En ik vraag me natuurlijk af wat jullie eventueel van de echo vinden ? ( ik ben al doorverwezen naar de gyn en moet daar volgende week naar toe.)
Hoi Theertje, ziet er inderdaad uit als een cycte. Ik denk aan de omgeving te zien dat het wellicht nog het zakje is van waaruit het eitje is gesprongen. Op zich is een cyste omder de 5 cm niet erg en kan deze gewoon bij de volgende echo worden bekeken. Vaak verdwijnt deze. Heel soms wordt die groter en als ie dan boven de 5 cm komt, moet je even worden gezien door de gyn. Je kunt van een flinke cyste inderdaad pijnklachten hebben, die drukt toch de omringende weefsles een beetje weg. Hopelijk barst ie vanzelf of wordt ie in ieder geval kleiner en ben je er snel vanaf! Groetjes Brigitte
Is het slijm verlies met bruin of roze kleur hier normaal bij? En als hij barst kan ik daar nog meer van verwachten? Verloor vandaag ook een stolseltje heel klein en de kleur zwartrood.