Sinds Donderdag 4Nov. weet ik dat ik zwanger ben. Het begon met moeheid in de avond, dat begon op Zondagavond (31Okt) Nu heb ik vandaag een Clear Blue test gedaan en die gaf 2-3 weken aan. De eerste dag van mijn laatste menstruatie is 25-09, dus ik zou nu 6w6d zijn. Op een beetje buikpijn en vermoeidheid na heb ik dus helemaal geen symptomen, terwijl ik dat bij mijn andere 3 kinderen wel had. Ik heb voor onze jongste een paar miskramen en een missed abortion gehad, Dus ik maak me best zorgen Klopt de test van Clear Blue wel ?
Je kan te maken hebben met het hookeffect, dat is dat er teveel hcg in je urine zit en de test daarom niet goed werkt. Bij mij was dit helaas niet goed. Ik deed deze test op 6 weken (eigenlijk al te laat, maar goed) hij kwam ook op 2-3 en bleek dat de vruchtzak leeg was en ik 945 hcg had. Dus mijn andere testen die knalden wel want mijn hcg kwam overeen met een 5 weken zwangerschap. Ik had ook geen klachten, maar dat had ik niet echt gehad ook. Ik hoop natuurlijk dat dit niets betekent voor jou, sommigen zien nooit een 3+.
Heb je een regelmatige cyclus? Weet je wanneer je eisprong was? Zou het wellicht kunnen zijn dat je minder ver bent dan je denkt?
Ik heb 19 mei mijn corona prik gehad, daarna 60 dagen niet ongesteld meer geweest. Daarna heb ik eigenlijk geen cyclus meer gehad. Mijn laatste menstruatie was wel 7 dagen. Normaal voel ik de eisprong, dat heb ik deze keer niet gevoeld
Ja die klopt prima, want ik denk dat jouw eisprong veel later was, waardoor je dus minder ver zwanger bent dan je denkt.
Ik denk dat dan gezien je streepjes testen de 2-3 digitale daar prima bij past en je echt een latere eisprong hebt gehad dan je bent en je gewoon veel minder verder bent. Eerder rond de 4,5-5 weken en daar passen je testen prima bij.
Gister een inwendige echo gehad. Er was een heel klein zwart plekje te zien, zelfs te klein voor 5 weken. Wss een miskraam. Zaterdag nog wel even contact met de verloskundige over een eventuele volgende echo
Als je tussen de 4,5 en 5,5 weken bent is een klein zwart stipje rondje niet vreemd. Ik zie nog geen reden om van een miskraam uit te gaan.
Ja dit. Wat een bijzondere constatering. Met 5 weken is er amper wat te zien. Een halve dag kan bij wijze van het verschil al uitmaken.