Ik kom me melden met een vraag over ovu tests . Nu bijna 10 dagen bezig met testen omdat ik geen idee heb wat mijn cyclus doet. 1 januari 'eindelijk' ongesteld geworden 128 na het stoppen met de pil, dus dit is mijn eerste echte cyclus. Gezien ik niet weet of ik een lange cyclus heb testte ik om de dag vanaf dag 11 tot ik wat meer zag, maar zodra ik elke dag ging testen ging het weer op en neer. De streepjes waren vooral als indrogers erg goed te zien. Wat denken jullie? Moet ik nog lang wachten en komt er überhaupt een ovulatie aan? Ik zit nu dus op dag 20 van mijn cyclus. De tests deed ik steeds rond 8 uur 's avonds.
Ik vind het lastig, als je cyclus zo lang is en je een ovulatietest doet. Wat is je idee erbij? Wil je netzo lang testen totdat je de knaller hebt? Dat kan dan natuurlijk best lang duren . Misschien kan je dan beter gaan tempen?
Nouja ik hoop natuurlijk dat het door het ontpillen kwam dat het zo lang was , ik ga er van uit dat nu ik ongesteld ben geworden van mezelf ik een soort van normale cyclus zal krijgen, maar dat weet ik natuurlijk niet. Ik wilde inderdaad een tijdje testen tot hij positief werd, vandaar eerst om de dag en toen het wat duidelijker werd elke dag maar nu wordt ie weer minder duidelijk . Tempen gaat denk ik niet lukken omdat ik elke dag bijna op een ander tijdstip op sta, dan kan het niet of wel?
Als je eerste cyclus zo lang was kunnen de komende cyclussen ook nog wel wat langer duren. (wat ik niet voor je hoop natuurlijk). En die ovulatietesten kunnen best op en af gaan, sommige lopen netjes op van licht naar donker en andere schommelen meer..
En dat tempen moet je volgens mij wel op een vast tijdstip doen. Zeg je eerlijk ik heb het nog nooit gedaan, dus weet het niet precies.
Toch bedankt voor het kijken . Ik hoop dat ik binnenkort meer zekerheid krijg, erg vervelend geen idee te hebben wat je aan moet houden..
Graag gedaan en ik snap je helemaal hoor!! Vind het lastig om je het juiste advies te geven! Doe waar je je prettig bij voelt qua testen enzo succes1
Je kunt helaas niet van te voren zien wanneer er een ei aan gaat komen, als je testen nog niet positief zijn. De ene keer loopt het streepje mooi op tot een knaller en de andere keer knalt ie vanuit het niets. Ook kun je de ene dag een duidelijkere streep hebben dan de andere dag.. Kortom alleen een echte positieve test vertelt je wanneer je ei gaat komen. Tempen zou misschien wel handiger zijn, alleen dan zie je wel pas achteraf of er een eitje is gesprongen. Het geeft enorm veel inzicht in je cyclus. Het maakt niet uit of je elke dag op dezelfde tijd opstaat. Zolang je maar wel elke dag op hetzelfde tijdstip tempt. Dus als je bijv 3x op half 8 opstaat en 2 keer om 6 uur, dan kun je het beste om 6 uur tempen. Op de dagen dat je nog niet op hoeft te staan, slaap je na het tempen gewoon weer lekker verder