Hallo meiden, Het zal sommige vast bekend voor komen. Ik wordt zo langzamer hand een beetje gek van alle mensen in mijn omgeving die me vertellen dat ik te veel bezig ben met zwanger worden. We gaan nu ronde 6 in, ik weet dat het nog niet heel er lang is maar ik werd er ook niet blij van om het zo maar te zeggen. Nu weten een aantal mensen dat we aan het proberen zijn voor ons eerste kindje. En als een kennis een "goed" bedoelde opmerking maakt dat je er niet zo mee bezig moet zijn dan kan ik dat wel naast me neer leggen. Maar als zelfs je moeder, zus, vriendin, etc het zegt, brengt dat me toch wel aan het twijfelen. Mijn zus zei dat als ik er in mijn hoofd te veel mee bezig ben mijn lichaam daar op reageert en ik dus niet zwanger wordt. Nu doe ik echt mijn best om er niet te vaak aan te denken, maar ik heb het blijkbaar niet in de hand. En hoe moet je er in hemelsnaam voor zorgen dat je het niet te graag wilt als het je allergrootste droom is? Sorry, maar ik moest het even van me afschrijven Liefs Mamaloe
Moeilijk is dat he, ik ken er alles van. Gelukkig is mijn familie niet zo, die zijn alleen maar heel lief. Maar een paar vriendinnen wisten het idd wel erg duidelijk zo te vertellen. Lees het topic: begrip gevraagd voor meiden die lang bezig zijn, staat wss een paar pagina's terug. een dikke knuffel voor jou! http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/159139-graag-iedereen-lezen-begrip-gevraagd-voor-meiden-waarbij-niet-lukt.html
Heel herkenbaar.. Erg vervelend dat mensen niet snappen dat zulk soort opmerkingen kwetsend over kunnen komen. En ja, hoe je er niet te veel mee bezig moet zijn? Geen idee, ik sta ermee op en ga ermee naar bed. Zou niet weten hoe je het naast je neer moet leggen..
Echt heel herkenbaar... Maakt niet uit hoelang je bezig bent, het is gewoon een vervelende opmerking..
Heel herkenbaar en lekker laten zeveren! Zelfs nu zeggen ze het nog tegen me. Ja ja... omdat ik er mee bezig ben, heeft mijn man heel weinig en slecht zaad zeker...
Ik hoor het ook veel, ook van mijn vriend! Ik ben een keer zo boos geworden op mijn vriend toen en nu begrijpt hij mij eindelijk! Maar het is zo vervelend, en ja het zou erg mooi zijn als we het zo naast ons neer kunnen leggen! Ik heb een extra hobby genomen maar het gaat echt niet 100% uit je hoofd dus ,, Ik zeg!! bulshit lol Mensen die er wel mee bezig zijn worden ook wel zwanger!
Hier ook datzelfde probleem...ZUCHT. Ik heb er laatst wat van gezegt, dat ik zat was van die opmerkingen en dat het gewoon de dikste onzin is, gelukkig begrepen ze me wel. M'n vriend zei het laatst ook: 'Dat is altijd zo, als je iets graag wilt, dan komt het niet dus je moet er niet zoveel mee bezig zijn'. Ik heb tegen hem gezegt: 'Dus, als ik eraan denk, denken jouwn zwemmers, ja hoor, ze denkt er weer aan, laten we maar snel terug zwemmen'. Toen gaf ie me wel gelijk
hahahaha ik zie het meteen voor me. sorry. Ik zei laatst dus ook tegen iemand die tegen me zei dat ik er maar gewoon niet aan moet denken:"Ik zeg dat is dus de reden dat ik geen eisprong heb, ik denk er namelijk aan" toen begon ze te verontschuldigen
Wat ik mij afvraag is waarom denken ze dan dat als je er niet aan denkt je wel zwanger word.. Ik snap die logica gewoon heel slecht
Hai, heel herkenbaar hoor. Hier ook in ronde 6. Ik hoor het ook de hele tijd in mijn omgeving...en iedereen verwacht bij ons dat het snel raak is omdat het met onze dochter in de eerste ronde raak was en we vorige zomer zijn getrouwd dus het komt sowieso elke 2 weken hier ter sprake en dan krijg ik ook van die opmerkingen van je bent er te veel mee bezig. Nou over 2 weken gaan we op vakantie en dus andere omgeving en misschien zo druk met andere dingen dat we met zwanger worden niet zo bezig zullen zijn (behalve het klussen dan ) dus we zullen zien of het dan wel raak is.... Succes Mamaloe, het komt vast snel goed met ons en laat alle opmerkingen maar lekker aan je voorbij gaan. Mensen snappen nooit wat tenzij ze het zelf ooit hebben meegemaakt. En mannen hebben makkelijk praten, die hebben niet te maken met wisselende hormonen met alle gevolgen en kwaaltjes van dien. Je kunt niet anders dan er mee bezig zijn dus...mijn ei is net gesprongen en ik ben er nu al mee bezig....voel vanalles onderin mijn buik...zachte borsten...zou het zou het?? beetje vroeg nog maar toch.. Groetjes C
Ik herken dat ook, dat anderen zeggen dat ik er teveel mee bezig ben. Misschien is dat ook wel zo, maar hoe zorg je ervoor dat je dat niet doet? Ik kan dat echt niet uit mijn hoofd zetten en al probeer ik dat bewust wél te doen, onbewust blijft het onderwerp kinderwens door mijn hoofd spoken.
Ik wil jullie even sterkte wensen, heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me gewoon heel rot. Dikke knuffel!!!!
Ik heb er zelf ook geen ervaring mee, maar ik snap dat het naar over kan komen. Ik denk ook dat ik snap waar het vandaan komt. In je omgeving hoor je heel vaak van die verhalen dat ze het zwanger worden opgegeven hadden en ineens dan toch ineens zwanger. Of mensen die de hele ziekenhuiscircus doorlopen zonder positief resultaat en na het idee te hebben gehad dat het er niet meer in zou zitten wel ineens zwanger blijken te zijn. Hoe dan ook sterkte! Het wondertje is het namelijk echt waard... ook om het gezeik van een ander aan te horen!
Ja dat hoor je inderdaad wel vaker. Toch denk ik wel dat stress en spanning best van invloed kan zijn. Je lichaam reageert er misschien toch op de een of andere manier op. Ik hoorde laatst van iemand die hun vrienden waren na 6 jaar zwanger geworden toen ze eindelijk de stap hadden genomen om te verhuizen naar het buitenland en de stress van hun af was gevallen dus ja dat zegt ook wel wat. Maar goed dit is voor iedereen misschien ook wel anders. Ik ben er ook veel mee bezig en mijn man vind dat ik het ook los moet laten maar ja hoe doe je dat?
Iets bewust van je afzeten kan volgens mij helemaal niet. Moet ik dan ieder dag denken: ik mag vandaag niet met zwanger worden bezig zijn! Dan is het in ieder geval al mislukt! Ik vind het ook echt een non-operking: je moet er niet zoveel mee bezig zijn. Dat kan helemaal niet. Ik weet wel dat het effect kan hebben, maar je kan er gewoon niets aan doen. Het kan zo zijn dat je "vanzelf" iets minder mee bezig bent (om wat voor reden dan ook....). Maar bewust het besluit nemen: en vanaf nu ga ik me er niet zo mee bezig houden is volgens mij onmogelijk (als iemand het hier helemaal niet mee eens is en een oplossing heeft: kan je 'm mij dan aub vertellen. Dan wil ik het zeker proberen). Maar goed, helaas deelt niet iedereen die mening....
Iedereen heeft wel zo'n verhaal en dat irriteerd me ook. Er zijn zoveel meer mensen die niet zo'n verhaal hebben en dat wordt dan vergeten.
Kijk eens naar alle vrouwen die ontdanks er zooooo mee bezig waren zwanger zijn geworden. Zie het hoekje vruchtbaarheidsbehandelingen bijvoorbeeld maar, daar zijn er toch ook die zwanger zijn geworden. En hoe kun je er niet mee bezig zijn als je hormonen door pillen of injecties je lijf ingejaagd krijgt? een paar keer week met je doos bloot in een stoel mag gaan liggen om te kijken hoe het eitje groeit? Zou dat betekenen dat we het zo leuk allemaal vinden, want zo komt het soms bijna over. Een ex vriendin van me (geen echte ex maar was eerst een vriendin nu niet meer) zei:"Je hebt gewoon aandacht nodig" naja...sure daarvoor heb ik geen eisprong. Zelf hoeft ze maar een scheet te laten en ze is zwanger. Grrrrrr die mensen.
Ik gun iedereen zijn wens, maar soms zou ik willen dat sommige mensen die deze opmerkingen maken gewoon is de pijn en onzekerheid zouden voelen die wij voelen zodat ze is nadenken! Maar helaas. Ik merk nu ook dat ik steeds slechter tegen mensen kan die zwanger zijn, en dan vooral de mensen die het in no time voor elkaar hebben gekregen zonder hulp. Ik kan dat gewoon even helemaal niet aan. Voel ik me soms ook best rot om want ik gun het iedereen, maar het voelt gewoon als een enorme steek.
denk dat als mensen zelf niet bezig zijn met zwanger worden of geen kinderen willen niet weten wat voor invloed zo'n opmerking kan hebben op degene die wel graag een kindje willen. Ik zelf heb niet zo'n opmerking gehad omdat niemand in mijn omgeving, op 1 vriendin na, weet dat wij bezig zijn met zwanger worden.... Dit is ook een van de redenen dat wij het niet vertellen... en omdat je dan ook vaak de vraag krijgt 'en is het al gelukt?' Heb wel een keer de vraag op het werk gehad wanneer ik nou eens zwanger wordt aangezien ik al 32 ben (!), mijn antwoord was daarop dat ze moeten nadenken voordat ze zoiets vragen aangezien er altijd een kans is dat iemand geen kinderen kan krijgen ... wist niet dat iemand zo rood kon worden Hoop dat als mensen zelf in zo'n situatie komen dat ze dan leren dat het kwetsend kan zijn voor de mensen die zwanger willen worden...