Clearvieuw zwangerschapstest van de huisarts hoe gevoelig?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door lovemychild, 20 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovemychild

lovemychild Actief lid

25 okt 2008
    230
    0
    0
    Iemand die deze testen kent, en hoe gevoelig ze zijn? Clearvieuw HCG
    Deze zouden gevoeliger zijn dan de gewone testen die je in de winkel krijgt. Ik was vanmorgen bij de huisarts, maar had geen ochtend urine meer dus kon de test daar niet doen. Dus heb 1 mee naar huis gekregen die ik morgenvroeg moet doen. Maar vraag me af hoe gevoelig ze zijn. Ik ben nu al 13 dagen overtijd. En geen gevoel van ongi. Alle testen negatief zoals in me eerdere topic. Iemand die deze testen al eens heeft gehad.? En weet hoe gevoelig ze zijn?
    Volgens mij is het deze: http://www.multimedi.com/images/afbeeld ... arview.jpg

2. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Dat plaatje dat je laat zien, die is niet zo gevoelig
    50IE/ml staat erbij.
    Volgens mij is dat hetzelfde als predictor.

3. lovemychild

lovemychild Actief lid

25 okt 2008
    230
    0
    0
    Predictor/clearblue = 50mU/l hCG

En 50IE/ml lijkt mij toch lager, weet ook niet zeker of het dezelfde is als op het plaatje. Maar zo ziet de verpakking er wel uit(afbeelding op het zakje van de test) Als ik 50IE/ml intik bij google(plaatjes), kom ik alleen op deze test uit van clearvieuw, en niet bij andere testen. Dus wat is nu het verschil tussen 50IE/ml en 50mU/l?

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

50 ml/E is helemaaaal NIET gevoelig

die van de kruidvat met pipetje hebben maar 25 ml/E nodig, en de clear blue met conceptie indicator ook * testen al vanaf 4 dagen voor NOD)
    dus blijkt dat die van de huisarts veeeel meer HCG nodig hebben.

bij een hoogte van 5 ben je zwanger, en die hoogte krijg je vanaf je innesteling. alleen testen meten pas vanaf 25.
    HCG verdubbelt iedere 2-3 dagnen. Bij mij per 3 dagen. Ik heb dinsdag bloed geprikt en had een HCG van 412, en nu 3 dagen later 840.

kijk hieronder voor een schematje;

http://www.freya.nl/web_medisch/hcg.php

liefs daantje

5. lovemychild

lovemychild Actief lid

25 okt 2008
    230
    0
    0
    Weet niet zeker of het die is, er staat ook totaal niks op over hoe gevoelig die test eigenlijk is. Heb er een foto van gemaakt en in mijn album gezet. http://www.zwangerschapspagina.nl/album_pic.php?pic_id=66203

Dus weet nu echt niet hoe gevoelig ze zijn. De huisarts vertelde me juist dat deze gevoeliger zijn dan de andere testen. Deze is ook met een pipetje. Die andere testen die ik van de kruidvat heb gehad, waren niet met pipetje. Daar moet je gewoon eroverheen plassen.
    Enigste testen met pipetje die ik gehad heb, waren de ovu testen van predictor, de rest waren gewone testen. Dus weet ook niet hoe gevoelig die testen zijn die hier in de kruidvat liggen zonder pipetje(limburg, heerlen)

Iemand die deze test heeft gehad, of de verpakking herkent?

6. lovemychild

lovemychild Actief lid

25 okt 2008
    230
    0
    0
    Het is volgens mij zeker deze test, heb eens op de fabrikant gezocht. En kom op deze uit, wel in het engels. Clearview hCG. Ze lijken allemaal op elkaar op die website. maar je hebt ze ook met dipsticks. En die heb ik al niet. En de gevoelste is met 25 mIU/mL. Dus neem aan dat als de huisarts zegt dat die gevoeliger is dan anderen. Lijkt me dat dan ook niet. Maar neem aan dat deze dan 25 mIU/ml is en geen 50. Zie er ook geen van 50 staan. Ze meten van 25 of hoger.

http://www.clearview.com/hcg.aspx

http://www.clearview.com/pdf/Clearview% ... rlands.pdf

-edit- heb eens even goed verder gekeken, heb bericht ook aangepast. het is gewoon clearview HCG, en is 25 mIU/ML of hoger ;) Dus wat de huisarts zegt dat die nog gevoeliger zijn, klopt eigenlijk niet. Maar de kruidvat testen wat ik heb gehad, waren niet met pipetje, die zijn hier niet eens te krijgen.

7. SeaShell

hoi meid. Je hebt ook trekpleister testen met pipetje van 2 voor 5 euro, zijn precies dezelfde als van de kv, fabrikant, enz.alleen andere naam.

Veel testen meten vanaf 25 m, dus zo gevoelig zijn die huisarts testen niet. Maar die met het pipetje ben ik echt heel tevreden over. Geven ook never nooit vals posi, hier ook nog nooit gelezen. Ook de cb mmet conceptieindicator is top. Is ook heel gevoelig en 4 dagen voor nod te gebruiken.

Hopelijk test je alsnog positief bij de HA meid! En als je het niet vertrouwt een bloedtest vragen, is dezelfde dag nog de uitslag van binnen
    Liefs daantje

8. lovemychild

lovemychild Actief lid

25 okt 2008
    230
    0
    0
    Bloedtest daar zelf deden ze niet. Dus die test doe ik gewoon thuis. Dus na de carnaval moet ik zowiezo terugkomen als de test negatief is. En vraag ik wel een verwijskaart voor het ziekenhuis. Voor een bloedtest. En vriendin van mij zei, dat ik gewoon naar een gynacoloog moet gaan voor een echo. Die vriendin van mij had ook altijd negatieve testen, menstruatie bleef uit. Tot ze het zat was, en een echo heeft laten doen. En daar kwam uit dat ze zwanger was. Ook mijn moeder heeft bij mijn jongste zusje, het 5 maanden lang negatieve testen gehad, bij de 6e maand positief, maar was ze wel al direkt 6 maanden zwanger! Me jongste zusje is nu 14 bijna 15. Dus toen waren de testen niet goed als nu. Maar dan nog. Ik zit hier echt in spanning, want ongi ziet er naar uit, dat het niet komt. Dus ik zit nog ff in spanning, als morgen die test nog negatief aanslaat. Maar ga er zeker achter aan. Als ik nog altijd geen duidelijkheid heb. Ben benieuwd dus morgenvroeg. Dat de :evil: :evil: 9 maanden lang wegblijven. Zou super zijn.

9. SeaShell

hoi meid, voor een bloedtest krijg je gewoon een bloedprikformulier mee, zodat je in het ziekenhuis gewoon bij de bloedafname bloed kan prikken. Daar heb je geen doorverwijzing voor nodig, voor de gynecoloog wel..

Succes meid! Ik duim voor je
    Liefs daantje

10. lovemychild

lovemychild Actief lid

25 okt 2008
    230
    0
    0
    Dus bij de huisarts een bloedprikformulier halen? En daarmee dus naar het ziekenhuis gaan? Die vriendin van mij heeft die toendertijd gebeld zonder verwijskaart. Achja k hoop gewoon dati k compleet niet ongi word. Des te beter :p Dus als je dat formulier hebt, kan je dezelfde dag nog gaan? Hou niet zo van spuiten, maar voor dit heb ik het wel over. ;)

11. SeaShell

Hey meid. Tegenwoordig moet je een verwijzing voor de gyn hebben, mits je er al vaker bent geweest in het verleden.
    En je moet morgen aan je huisarts vragen om een bloedtest. Je krijgt van hem dan een formulier mee en daarop staat HCG aangekruist. Daarmee ga je naar het ziekenhuis en laat je bloed prikken. Is maar 1 buisje. Dan heeft je huisarts dezelfde dag rond 16.00 de uitslag van het hcg gehalte. Zie hierboven in het overzichtje wat de hcg waarden zijn bij het aantal dagen zwangerschap. Bij een urinetest kun je alleen zien of je zwanger bent of niet. In een bloedtest ook, maar uit de waardes kun je dus bijv ook uithalen hoelang ongeveer en bloed liegt niet, sommige testen wel.

Liefs daantje

12. lovemychild

lovemychild Actief lid

25 okt 2008
    230
    0
    0
    De praktijk wat ik heb is gesloten met carnaval. En ik ga alleen bij die huisarts, omdat ik die meer vertrouw en die kent me al van kind af aan. ;) Hoef me naam maar te noemen en ze weten al wie ik ben. Dus als de test morgen negatief is, word het wachten tot na carnaval. Dan zal ik wel vragen om een formulier voor een bloedtest. Ik heb hier al bij de huisarts gevraagd om een bloedtest of ze dat daar deden. Maar deden ze niet. Maar ze zei zelf ook niks over een formulier(vreemd) Maar zal dit volgende keer wel degelijk vragen. Dankje dat je me dit verteld want dat wist ik niet.

13. SeaShell

Maar een bloedtest doen ze nooit bij de huisarts he, voor geen een aandoening. Voor bloed prikken moet je eigelijk altijd naar de bloedafname in het ziekenhuis. Dus hoe kan de HA zeggen dat ze dit niet doen? Dien ze nooit bij de huisarts praktijk. Stel je wordt getest op je schildklier of suikerziekte ofzo, dan krijg je van de dokter toch ook een formulier mee om bloed te prikken in het ziekenhuis bij de bloedafname? Zo'n formulier heb je nodig, anders weten ze bij dr bloedafname ook niet waar ze op moeten testen en hoeveel buisjes. Een bloedtest doen ze nooit bij de ha zelf

Liefs daantje

14. lovemychild

lovemychild Actief lid

25 okt 2008
    230
    0
    0
    Dan word het komende week huisarts + formulier en direkt bloedaftappen :D Vind die onzekerheid maar niks. Bedankt voor je info. Zit in spanning voor die test morgenvroeg.

15. Niena

Niena Lid

20 feb 2009
    81
    0
    0
    en al getest?

16. lovemychild

lovemychild Actief lid

25 okt 2008
    230
    0
    0
    Net getest, was laat wakker. Maar alweer negatief. het word volgende week de huisarts bellen voor een bloedtest. Word er nu gek van. Me buik word echt dik, en dat kan niet zomaar. Ben zelf maar 1.65 m Heb dit al die maanden niet gehad na de pilstop in oktober. En nu als ik zit heb ik echt een BUIK. Manlief is nu af en toe eens foto maken van mijn buik als ik tgen de muur sta. Hij ziet er wel verschil in. Maar de negatieve testen laten hem ook denken, dat ik gewoon ongi word. Maar goed hij is geen vrouw. :p Hij weet niet wat ik voel. Maar houd zich er wel veel mee bezig.

17. lovemychild

lovemychild Actief lid

25 okt 2008
    230
    0
    0
    Kan het ook zijn dat ik een late eisprong heb gehad?(heb geen ovu testen gebruikt) en ging uit van een cyclus van 27 dagen. Maar als ik de langste cyclus pak(30 dagen) + 1 dag dan zou ik alsnog 10 dagen overtijd zijn.

18. SeaShell

het kan ook zijn dat je na het stoppen met de pil onregelmatig wordt. je bent ook pas 4 maandjes gestopt.

sommige hebben na het stoppen met de pil direct een cyclus van 28 dagen en dat kan ook een paar maanden goedgaan en dan ineens een cyclus bijzitten van misschien 60 dagen.. dat zie je best vaak

liefs daantje

19. lovemychild

lovemychild Actief lid

25 okt 2008
    230
    0
    0
    Maar die buik wat ik nu heb, heb ik nooit gehad zonder dat ik zwanger was. Me buik word, flinker maar kom niet in gewicht bij. En ik leef gezond ;) Mannetje zegt ook dat ik een onregelmatige cyclus heb. En dat het daar ook aan kan liggen. Maar die buik van mij vind ik nu niet normaal. In ieder geval ga ik een bloedtest aanvragen.

Kan ik ook zo'n formulier krijgen bij nightcare? Zodat ik dit eerder een bloedtest kan laten doen, in plaats van woensdag of donderdag komende week. Ik hoop dat het zo afloopt als mijn vriendin, die altijd negatieve testen heeft gehad. En menstruatie wegbleef. Test van de huisarts ook negatief was. En bij de gynacoloog na echo uitkwam dat ze zwanger was(nog altijd is) Of wat me moeder zelf ook heeft gehad. Ik ben de oudste van de 4(helaas is 1 zusje overleden op 14 jarige leeftijd) blijf altijd 4 zeggen omdat ze toch altijd in me hart bij me is.

Maar alleen bij de jongste van me zusjes was het pas na 6 maanden duidelijk dat me moeder zwanger was. Bij de rest en bij mij niet. Van mij mag mijn menstruatie uitblijven, maar als ik toch niet zwanger zou zijn. Mag die toch wel heel erg snel komen. Cyclus 28-30-27-? Pff
    Ik had eerder met de pil willen stoppen in september maar dacht dat ik sneller zwanger zou zijn, net zoals de eerste keer maarja helaas. Ben benieuwd komende week. Of er alsnog uit komt dat ik zwanger ben.

20. SeaShell

hey meiss
    ten eerste, wat erg van je zusje :( echt klote..

ik ben in in sept gestopt met de pil en heb sinds december ook een hele dikke buik, ik leek wel 6 maanden zwanger, echt niet normaal..
    bij mij kwam dit echt door het stoppen met de pil

ik ben nu 4,5 week zwanger en heb net positiebroeken moeten kopen vanwege mijn buikomvang terwijl ik maar 53 kilo weeg en 1.68 ben. gewone broeken paste niet meer.

maar wat is nightcare? een soort eerstehulp ofzo? denk niet dat ze dat daar doen, omdat het niet echt '' eerste hulp'' is. misschien bij een vervangende huisarts nu wel.

bij elke huisarts kan je vragen of ze op HCG prikken en je dokter krijgt daar dan de uitslag van en die belt hij telefonisch door naar jou

maar door het stoppen met de pil kun je best eerst een cyclus hebben van 28-27-60 ofzo..
    ik was sinds ik in september ben gestopt met de pil maar 1 keer ongi geworden, en dat was op 15 februari 2009, 5 maanden later dus

volgens de gyn wel al die tijd een eisprong gehad,
    en toen ik op 15 januari ongi was had ik mijn ei pas op dag 21, want als je een lange cyclus hebt verschuift dit natuurlijk ook

liefs Daantje

Deel Deze Pagina