Bijwerkingen Utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Princes, 1 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princes

Princes Lid

21 aug 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo forumleden,

Ik zit de wachtweken van mijn ICSI behandeling en gebruik sinds de punctie voor het eerst Utrogestan (die witte, vieze bolletjes).

Sinds het gebruik ervan heb ik last van obstipatie (leuker kan ik het ook niet maken) en een opgeblazen gevoel en menstruatie-achtige krampen.

Wat is jullie ervaring met Utrogestan?

Liefs,
    P.

2. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ja dat, inclusief een humeur om op te schieten en zere boobs en moeeee.
    Ik vond het heftig spul, maar iedereen zal er anders op reageren. Er zijn veel topics over en sommigen hebben nergens last van...

Spannend voor jou deze tijd!!

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik had nergens last van...alleen wat zere boobies. je klachten hoeven niet van de utro te komen, je kunt natuurlijk ook gewoon zwanger zijn waardoor je die klachten hebt.

4. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het rotspul. Werd idd niet te genieten van die ellende en kreeg allerlei kwaaltjes. Ook schopte het volledig m'n cyclus in de war. Ben er dus geen fan van.

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Ik vind het ook naar spul.. wordt er chagrijnig van en zo mooeeeee.

6. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    ik gebruik nu ook voor het eerst de utrobollen... fijn is anders ja.
    ik heb zaterdag een terugplaatsing gehad en sinds maandag begon ik een beetje met een draaierige maag en lichte krampen in me onderbuik en vandaag met het winkelen ben ik 2 keer gaan zitten omdat het wat erger werd en bij het zitten zakte het weer af...en ik heb de hele dag een rare smaak in me mond. ik zou niet weten of dit als bijwerkingen erbij horen heb het nog nooit eerder gehad... maarja we wachten af

7. Princes

Princes Lid

21 aug 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikkuh1985, wat spannend! Duimen voor een goede afloop!

Ik lees er nix positiefs over idd. Buiten het geknoei, moet je op de tijd letten. Als je net ff een dagje weg bent moet je ergens snel een wc zoeken om ze in te brengen... Ik ben ook erg moe van t spul en heb een enorme buik.... Maar ja, alles voor een goed doel!

X

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Na hoeveel dagen kan de ellende beginnen? Ik ben gisterochtend begonnen met utro. Had een kwak slijm vanavond, bah! :) ik voel verder nog niks, maar ws. duurt het even voordat het echt begint te werken??? ben ik wel benieuwd naar.

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Welke dosering gebruiken jullie??

10. Princes

Princes Lid

21 aug 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    De bijwerkingen begonnen bij mij direct na de terugplaatsing. Die kwakjes met zooi hou je ook zolang je het gebruikt. Echt super onfris, maar ja, het zijn ook bolletjes die normaal gesproken oraal dienen te worden genomen, dan zie je er nix van terug. Het helpt wel als je ze met een inbrenghuls inbrengt. Dat liggen ze dieper en lossen ze eerder op en heb je minder last van afscheiding ;)

De bijwerkingen zijn voor iedereen verschillend denk ik. Ik vind het vervelends dat ik niet normaal naar de wc kan en een opgeblazen gevoel heb.

11. Princes

Princes Lid

21 aug 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    3x daags (om de 8 uur) 2 bolletjes.

12. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik voel me ook opgeblazen, maar nu moet ik zeggen dat ik daar bekend mee ben! dus of het van de utro komt?

Maar wanneer je nu geen bijwerkingen hebt, komt dat dan ook niet meer? ;) ik gebruik maar 2x200 mg. 's morgens als ik uit bed kom en 's avonds voor ik naar bed ga. Afscheiding valt wel mee, maar alleen vanavond dus wat prut. :)

13. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    vlinderr--> ik gebruik 3x 2 per dag...

princes--> dat verklaart dus bij mij dat ik niet zoveel last heb van het eruit lopen...ik dacht al bijna dat ik het misschien niet goed doe maar dat zal dus komen van het inbrenghulsje dat het verder komt.

wanneer hebben jullie allemaal tp gehad en mogen jullie testen? wel spannend allemaal hoor vind ik...

14. Rapunzzel

Rapunzzel Actief lid

26 aug 2012
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ook even een vraagje van mij:

Ik heb deze ronde voor het eerst utrogestan gebruikt in eigen cyclus ivm progesteron tekort.
    Nu moest ik na een negatieve test stoppen en dan zou ik mijn menstruatie krijgen.

Ik heb zondag de laatste utro ingebracht en maandag ochtend negatief getest (dinsdag was mijn NOD).
    En nu vandaag vrijdag nog steeds geen ongi te bekennen?

Is het normaal dat het zolang kan duren voordat je weer ongesteld word??

15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Rapunzzel... Heb je inmiddels niet nog een testje gedaan? mss toch zwanger? ;) Ik hoop het voor je! verder heb ik zelf nog niet eerder utro gebruikt, dus weet niet wanneer je ongi wordt na gebruik ervan.

@Inbrenghuls... ik gebruik geen inbrenghuls en heb zelf ook niet zoveel last van afscheiding. Zie alleen wat van het omhulsel terug, wittig spul, maar niet veel. Sommigen hoorde ik over een abonnement op inlegkruisjes, maar aan 1 heb ik genoeg. Ik probeer het met m'n middelvinger ook zo diep mogelijk in te brengen. (ik heb lange vingers, dus dat scheelt mss? :D:p)

@Ik heb IUI gehad en kan over 10 dagen testen, duurt dus nog even. Normaal test ik altijd heel vroeg,, maar heb me voorgenomen om deze keer tot de NOD te wachten, maar of het lukt is een tweede. Haa. Wanneer kunnen jullie testen???

En om nog even op mijn vraag terug te komen, ik merk (op een opgeblazen gevoel na..heel vreselijk vervelend maar goed) eigenlijk niks van het spul. dit is pas de 3e dag dat ik het geruik, dus zouden de nare bijwerkingen nog kunnen komen, of ben ik nu veilig gesteld??? ;):)

16. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    ik werd er ook moe van en had pms klachten en kon het verschil niet merken wat betreft lichamelijk klachten toen ik wel zwanger bleek. Rotspul, maar het doet wel zn werk!

17. Rapunzzel

Rapunzzel Actief lid

26 aug 2012
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Helaas net vanmiddag bruin verlies gekregen.. Dus later dan verwacht toch ongi helaas.

Btw over afscheiding.. Ook weinig last van gehad met utro.
    Wel tijdens de sex helaas. Vriendlief klaagde over "zalf" op zijn ...:p

18. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
  19. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hee meiden, ik heb even een vraagje.. Kan de assistent niet bereiken vh ziekenhuis, dus vraag het even aan jullie.

Ik heb Utrobolletjes gekregen en moet 3x per dag 1 bolletje inbrengen, is dit een goed schema, of zit er dan teveel tijd tussen de laatste en de eerste vd nieuwe dag ?

10:00
    17:00
    23:00

Ik heb trouwens geen applicator / inbrenghuls gekregen, dus hoop dat het diep genoeg komt. Heb nog geen last van blubber, maar gebruik ze nu pas voor de 2e dag.

20. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Is hier nog iemand ? :D

Deel Deze Pagina