traphekje kan niet, andere optie....???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lotte39, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotte39

lotte39 Lid

22 apr 2010
    38
    0
    0
    vlakbij de zee
    Mijn zoontje van 2 gaat continue naar boven, hij kan wel aardig traplopen, (op en af) maar ik wil hem gewoon liever niet boven hebben. Hij "terroriseert" zijn broer, doet gewoon alles wat niet mag. Maar ik kan geen traphekje beneden plaatsen. Het kan niet bevestigd worden, de eerste 4 treden van mijn trap zijn aan 1 kant zonder muur. En al zou ik het traphekje vanaf de 4e of 5e tree plaatsen, dan zit de trapleuning in de weg, die kan ik er moeilijk gaan afhalen. En aangezien ik alleen ben, en geen handige man in de familie of vriendenkring heb weet ik niet meer hoe ik kan voorkomen dat die kleine de hele tijd naar boven wandelt. We hebben zijn kinderstoel en wandelwagen al op de eerste treden gelegd, maar das ook niet zo veilig want als hij eraan trekt krijgt hij die dingen op z'n hoofd. Bovendien zijn de muren van mijn huis van gewapend beton daar komje met een gewone boor niet in, alleen met een hiltyboor, die heb ik niet, en zoals ik al zei, geen handige mensen in mijn omgeving. Weet er hier iemand een andere oplossing? De deuren boven van de slaapkamers staan al met de deurkrukken omhoog maar daar kan hij ondertussen bij, dus die doet hij gewoon open. Speelgoed hebben we ook weggehaald, maar dan gaat hij lopen klooien bij zijn andere broer. Luisteren doet hij toch echt niet, we hebben hem lief, streng enz toegesproken,op de strafstoel gezet hij schudt dan van nee dat hij het niet meer zal doen, en vervolgens gaat hij vrolijk verder. Er moet toch iets zijn om te voorkomen dat hij niet meer naar boven kan? Ik ben alleen op dit moment ideeloos.......
    Oja boven aan de trap zit wel een traphekje, maar als we dat dicht doen, dan kan hij wel naar boven, maar sta ik doodsangsten uit omdat boven aan de trap de treden schuin lopen en als hij dan moet draaien om naar beneden te gaan, ben ik doodsbang dat hij valt omdat hij die draai eigenlijk nog niet kan maken. Heeft iemand een idee cq oplossing?? Wij worden hier helemaal gek ervan..............

2. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi'

lastig hoor

is dit een optie ? een afgrendelhek kun je om de trap heen zetten.

www.boxenland.nl

spinnekop

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm tja.. wij doen dan gewoon de woonkamerdeur dicht :)
    Wij hebben hetzelfde probleem zegmaar.. en het traphekje gaat boven ook alleen dicht als anne boven is...
    Want ook ik heb geen behoefte aan dat ze gaat draaien boven aan de trap :)

eigenlijk zou je hem gewoon zo ver moeten krijgen dat hij niet meer naar boven gaat voor elk wissewasje... (en al helemaal niet om broerlief te plagen, te bekijken of te kroelen)
    Zou het niet helpen om het traphekje in de kamerdeur van broerlief te plaatsen? Als dat de reden is waarom hij naar boven gaat is de lol er vast snel vanaf als hij die kamer niet meer in kan.

4. lotte39

lotte39 Lid

22 apr 2010
    38
    0
    0
    vlakbij de zee
    @spinnenkop: MEID JE BENT FANTASTISCH!!!!!!!!! iK GA STRAKS NAAR DE GAMMA OM ZO'N KLEMMEND TRAPHEKJE TE HALEN EN DIE PLAATS IK TUSSEN DE BENEDENDEUR, DAN KAN HIJ NIET MEER NAAR BOVEN! THANKSSSSSSSSS Ben helemaal blij!!! En m'n andere 2 zoons ook!!!!

5. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wij hebben een traphekje in de woonkamerdeur gemaakt.zo kan hij niet zelfstandig de woonkamer uit.en een deur voor de de trap die eerst open was. de deur staat ook op de eerste tree dat ging anders ook niet en van de trapleuning hebben we een stukje afgezaagd.

Deel Deze Pagina