Toch nu eerder trouwen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Ann80, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    We zijn helemaal happy en hadden het nooit zo snel verwacht :)
    We dachten eerst nog volgend jaar medio April te gaan trouwen maar als alles goed mag gaan komt dan onze baby...

Gisteren met elkaar besproken en gaan toch alles in de versnelling zetten en proberen eind Oktober te trouwen.
    (dan kan het nog zonder dikke buik)

Geen groot feest, gewoon lekker met familie en close friends, en dan volgend jaar een groot feest om alles te vieren....

Ben helemaal hyper van al die stappen.
    Ben alleen een beetje bang dat we mensen voor het hoofd stoten als we straks zo trouwen en niet iedereen uitnodigen (tantes, ooms etc)

Mensen met ervaring in dit soort dingen?

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Meis, het is jouw bruiloft en wat ik wel geleerd heb van de mijne, is dat JIJ gelukkig moet zijn en je niet teveel aan andere moet denken.
    Als jij niet iedereen wil uitnodigen moet je dat vooral NIET doen, iedereen kan het dan toch vieren als jullie volgend jaar feest geven...

succes en geniet van alles!

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mensen voor het hoofd stoten? meid, je gaat de gelukkigste tijd van je leven tegemoet, trouwen, kindje, waar maak je je druk om, ik zou me niet druk maken om ooms en tantes, het is JULLIE feestje en jullie leven, heerlijk toch? lekker zelf beslissen en ervan genieten ;)
    GEFELICITEERD trouwens :)

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Wij hadden ongeveer 30 man op onze bruiloft, waarvan er ongeveer de helft bestond uit de kinderen van de gasten... Wij hebben bewust gekozen voor 'n kleine bruiloft, ondanks dat we ook wel gedacht hebben 'tsja, dan zullen die en die wel niet blij zijn', om vervolgens te denken 'jammer dan, ónze bruiloft'...

En weet je? We hebben geen enkel scheef gezicht gehad! We hebben wel naderhand natuurlijk alle mensen 'n mooi kaartje gestuurd met de mededeling dat wij getrouwd waren, vonden mensen ook goed... (En we kregen daardoor massa's felicitatiekaarten... ;) )

Veel plezier met de voorbereidingen! Geniet ervan!

5. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Wij hadden ongeveer 50 mensen op de bruiloft en er zijn wel wat mensen geweest die beledigd waren. Maar goed, dat zijn mensen die we nooit zien. Hooguit op een verjaardag van iemand anders. Dus dat is dan jammer voor hun.

Heel veel plezier met alles regelen. Wij hebben ook vorig jaar rond deze tijd besloten om toch eerder te gaan trouwen en zijn toen ook eind oktober getrouwd. We hadden echt een super dag.

6. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Allereerst gefeliciteerd met jullie voornemen en met een klein ukje onderweg!

Verder zou ik me niet al te druk maken om scheve gezichten. Misschien zullen er een aantal een beetje teleurgesteld zijn, maar zij horen alle begrip te hebben hoe jullie de grote dag willen vieren. Je gaat trouwen voor jezelf en niet om een ander blij te maken. Dus helemaal plannen zoals jullie het zelf willen hoor.

Wij hebben het ook zeer klein gehouden en zijn helemaal happy met die keuze...

Succes en veel plezier met plannen!

7. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk!! Ik ben ook getrouwd toen ik zwanger was, alleen met buik!
    Ik vond het super. Ik was 6 maanden zwanger toen we gingen trouwen, mijn trouwjurk had ik al gekocht, toen was ik nog slank. Ze hebben mijn jurk zo aangepast dat ik hem aankon op de bruiloft. Hij zat echt mooi en het was een super dag.

Ik voelde me goed en heb tot in de kleine uurtjes op de dansvloer gestaan!

Wij hadden dan wel een groot feest met alles erop en eraan. Met foto's maken, trouwen voor de wet en de kerk, uiteten en 's avonds een megafeest met ongeveer 150 vrienden, collega's en familie.

Jullie moeten gewoon doen waar jullie je prettig bij voelen. Maar eind oktober is al bijna, dat zal ook niet meer lukken om een groot feest te geven denk ik.

In elk geval heel veel plezier en geniet ervan!!

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.031
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben ook een kleine bruiloft gehouden. Onze familie hebben we wel uitgenodigt (die is niet zo groot) maar vrienden niet.
    We hebben hier helemaal geen nare reactie's over gehad. We hebben later wel alle vrienden uitgenodigt voor een feestje bij ons thuis.
    Het is JULLIE dag en je moet hem in vullen zoals jullie dat willen.

9. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Als jij het klein wil houden, hou je het klein. Het is jóuw bruiloft toch?! Er kunnen mensen zijn die zich gepasseerd voelen, maar daar hebben ze toch grotendeels zichzelf mee lijkt me.
    Ik heb ooit gehoord van een stel die trouwde met een klein groepje: ouders, evt broers/zussen+aanhang en hun beste vrienden. Ik gok max 20 mensen, maar volgens mij nog veel minder. Daar zijn ze mee uit eten geweest en achteraf hebben ze kaartjes verstuurd dat ze getrouwd waren. Zij kregen veel boze reacties, terwijl die vrouw dat heel krom vond omdat het hún keus was geweest alleen de meest belangrijke mensen uit te nodigen.
    Wij waren maar met zijn vijven: wijzelf, ons zoontje en de getuigen ;) Ik moet alleen mijn moeder nog steeds inlichten, omdat ik toch wel wat bang ben voor haar reactie.:) Vooral eigenlijk omdat ik nog steeds niet goed weet of ze nou erg enthousiast is over mijn vriend...

10. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Fijn om jullie reaties te lezen!
    Thanks daarvoor.

Hoe meer ik lees hoe meer ik denk idd is onze dag!
    Moet die zorgen maar gewoon loslaten en genieten van al dat leuks!

Thanks!!!!

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Gefeliciteerd met jullie kleintje en jullie huwelijk! :)

Wij willen ook niet groots trouwen, ook gewoon onder ons en naaste familie (hoewel ik na 2,5 jaar wachten de hoop op een huwelijk opgegeven heb). En dat er daardoor mensen zich gepasseerd voelen, ga je altijd hebben. Zelfs als je een groot feest geeft.

Dus gewoon doen waar jullie zin in hebben. Het is jullie grote dag! ;)

Deel Deze Pagina