Wahaha serieus?? M'n 2 BFF's staan ook vaak bij school, dus daar praat ik standaard mee. Maar het liefst kom ik zo laat mogelijk aan bij het ophalen( 1 minuut voor schooltijd ) en ga ik direct weer weg haha
ja serieus...maar goed zie je niet in het dagelijks leven natuurlijk, maar van de indruk die ik hier heb
Ik ook. Luc zijn school is nogal gaar met schooltijden. 12 uur is 12 uur, toch? Sta ik daar om 12 uur. Deur dicht. Sta je daar een beetje kansloos te wachten en om je heen te kijken. Andere moeders die met elkaar lopen te lullen kijken je aan en je hoort ze denken: "Ooh kijk die moeder staat alleen...zielig he" Deur gaat open, eindelijk. Komt er *^*#&# een andere klas. 12:10 komt eindelijk Luc uit school. Volgende dag, zelfde liedje. Dag erna denk ik, fuk it, ik ga 12:05 uur weg. Kom ik daar om 12:06. Staat mijn aap als enige nog bij de juf op het schoolplein.. Echt niet te geloven! En de moeders kijken mij dan aan met een ontaarde blik... Als ik Luc om 08:27 naar school breng (1 minuut lopen) en ik ga vervolgens weer weg , koffie drinken thuis en daarna om 0900 uur de honden uitlaten, staan er gewoon nog steeds moeders met elkaar te praten op het plein. Als ik terugkom met de honden, dit is meestal rond 10:30 uur a 11:00 uur, staan er soms nog STEEDS moeders te praten. Inmiddels zien ze er wel iets anders uit doordat de kou ze in hun macht heeft, maar toch. Dude....
Oh ik ben ook absoluut niet van de woef en de bammetjes hoor. Ik bedoel meer de kinderen die hier in de opvang komen (ben gastouder) en mij dan dingen vertellen dat ik denk.. hmm.. daar ben je nog een beetje te klein voor jongedame!
Herkenbaar: Ik praat met 1 moeder, de rest is goedemorgen, goedemiddag en verder ben ik zo snel mogelijk weer weg Ik hou helemaal niet van dat geklets haha oh en inderdaad: anderhalf uur later staan dezelfde moeders nog op dat schoolplein. (dochter zat to schoonouders op school) dus als ik daar koffie ging drinken en ik ging naar huis, stonden ze daar nog te kleppen.... Ik snap niet zo goed dat ze dan niet even bij elkaar koffie drinken, als je dan toch wil kletsen, is nog veel aangenamer dan buiten in die kou te staan? Maar daar hebben ze vast geen tijd voor
Oke. Nou thanks Nee veel moeders op school zijn vooral een stuk ouder en heel erg 'moeke' om het maar even zo te zeggen. Met de moeders uit de klassen waar de jongens in zitten maak ik soms wel even een praatje, met sommige drink ik wel eens een bakje, maar meer ook niet. Hier zijn ze gelukkig heel strikt met bellen en het uit komen van de klassen.
Omdat het vaak hardop uitgesproken wordt namelijk. Mijn kinderen poetsen wel degelijk hun tanden, maar idd voor het eten ipv erna. Verder zien ze er keurig uit hoor. Alleen kleed ik ze idd niet even om als we snel een boodschapje moeten doen. Dat ik s'morgens op mijn crocs rond banjer, wil niet zeggen dat ik er de rest van de dag ook op loop haha. Ook ik draag verder gewoon schoenen, maar in de ochtend ben ik gewoon al heel erg blij als ik iedereen aangekleed, gekapt en wel op tijd op school heb...Tijd voor mezelf heb ik daarna wel....En ja, dan doe ik ook netjes mijn haar ed . Dus van onverzorgd is geen sprake hoor haha...
ik bedoel ook niet dat jullie totaal onverzorgd zijn, maar probeer je te laten zien, wat voor indruk het kan geven, terwijl dat dus niet het geval is, en waar eventueel die gekke blikken vandaan komen Ik ben zelf iemand die zich er wel heel bewust van is, vandaar dat ik mij soms afvraag of anderen dat niet hebben snap je?
Luc doet 3 uur over een broodje kaas en dus gaat die gewoon mee naar school omdat ie hem anders weg wilt gooien. Helaas broodje kaas voor hem...
Ik ga regelmatig bewust even op een plekje staan waar vooral gastouders, opa's en oma's zwijgzaam staan te wachten op de kinderen. Heb genoeg moeders om mee te kletsen, maar ik heb er gewoon niet altijd zin in.
Ik ben een "altijd reuze trots op mijn kinderen" moeder, daarnaast ben ik ook wel een "ik doe altijd mijn uiterste best voor mijn kinderen" moeder en daarbij ben ik een "altijd toch een beetje onzekere" moeder. Daarnaast ben ik ook wel een realistische moeder, dus krijg wel jeuk van de "dat zou mijn kind nooit doen" of de " dat kan mijn kind al jaren/ beter" moeder. En wat betreft het schoolplein. Wij wonen in een nieuwbouw/ Yuppenwijk. Dus een gemêleerd publiek op school en inderdaad een schurft aan de popi Jopie ouders, waarbij andere ouders, maar ook de leerkrachten het vaak moeten ontgelden.
De 'Ooh, bij mijn thuis is het ook een zooitje hoor!'-moeder. Kom je daar een keer, spik en span en het enige speelgoed wat er staat is zo'n verantwoord hip, houten keukentje De 'ik ben zó leuk met mijn kinderen'-moeder. Doet overdreven leuk tegen de kinderen als ze de school komen, gaat extra hard tegen ze praten en gaat met ze mee huppelen enzo. Wtf. De 'Ach, kinderen horen toch gewoon een snoepje te krijgen'-moeder en propt ze vol met troep. Mijn kinderen komen daar standaard misselijk vandaan als ze er hebben gespeeld. De 'Op vrijdag krijgen ze wel wat lekkers hoor'-moeder en die kinderen krijgen alleen rauwkost, gierst, zeer sterk aangelengde diksap en water. Ach ja, dat maakt ons allemaal zo leuk
Zo had ik het ook begrepen hoor Maar ik moest ineens denken aan al die koetjiekoetje-babytaal. Ik heb de zwakte om te kijken naar Team Moms 2 op MTV, waar er een eind weg geroepen/gescholden wordt met kind op schoot.
Haha, een vriendin van me is ook zo, stap je bij haar in de auto, zegt ze 'let niet op de rommel hoor' en dan ze je alleen een 50 cent muntje liggen in een vakje . Als ik kinderen in onze auto kinderen vervoer, krijg ik regelmatig opmerkingen over de rommel in onze auto . Oh, ik heb er vast overheen gelezen, maar de 'oh-ik-ben-zo-lekker-creatief'-moeder zie ik ook wel eens.
Haha, als het nou bij blikken zou blijven! Juist omdat het uitgesproken wordt ben ik mij er echt heel bewust van. Maar zo gemakkelijk is het om een verkeerd beeld te krijgen of te scheppen....
Ik weet er ook nog 1! De -ik-ben-gezond-bezig-moeder- die daar dan ook helemaal vol van is en denkt dat een kapitein koek, krentenbol en pakje appelsap superverantwoord is. (Okéeeeeh, heel ietsje beter dan chocoprince, witte boterham met jam en vette limo, maar duh, zeg dan niks).
Ik kan me soms best ergeren aan de in-ons-huis-wordt-tenminste-geleefd-moeder. Kan ik er wat aan doen dat ik zo slecht tegen rommel kan?
Ik vind iedere moeder die overdreven gezond bezig is op een opdringerige manier irritant, of ze nou met een rauwe groente shake aan komen zetten of een witte rijstewafel.
ik erger me vaak aan de oudere generatie moeders, die zo lekker neerbuigend op me neerkijken als ik met mijn 2 kindjes op pad ben. En soms ook nog er wat van durven zeggen maar als ik vraag of ze het willen herhalen, hebben ze het lef er niet voor