Clichémoeders

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Als ik een diepe vleeswond heb ga ik echt niet eerst 1,5 op een HAP zitten wachten om vervolgens te horen te krijgen dat ik naar de eerste hulp kan. Laat ze mij maar weg sturen haha. Dan heb ik het niet over een klein sneetje he maar echt over een goede vleeswond. Stel dat mijn hand er zo meteen half af ligt omdat ik een rotje verkeerd heb afgestoken ( voorbeeldje ) dan ga je mij toch zeker niet vertellen dat je met die halve hand eerst braaf naar de HAP gaat? Nou ik dus echt niet. Stoere arts die mij dan weg durft te sturen.

En trouwens, wij hebben hier binnenkort niet eens meer een HAP :( dus dit soort dingen dat mensen sneller naar de Eerste Hulp gaan of 112 bellen zal straks veel vaker voor gaan komen.

2. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    :p
    Slechthorend dan weer niet. Verbazingwekkend eigenlijk als je weet hoe hard en hoe hoog ze kan gillen. Wel slippertjes/sandalen die het winnen van lekker warme laarzen. En ook nog het liefst met korte mouw, rokje en zomerjas....
    Alhoewel... winnen? Ze wint NIET, vandaar het gegil.... :cool:

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oh echt herkenbaar, hoewel ze vanmorgen vroeg om een lekkere warme trui (het vriest hier al een beetje) Maar normaal wil ze zodra de zon ook maar een beetje schijnt haar zomerjurken en sandalen aan en dat kan natuurlijk niet.

4. carriebradshaw

carriebradshaw Actief lid

1 jul 2014
    147
    0
    0
    Copywriter
    Vlaams-Brabant
    Niet normaal. Zeker die Jenelle. :$

Ik heb mijn vrienden gevraagd aan de alarmbel te trekken op het moment dat ik alleen nog maar 'mama van' ben, alleen over mijn oh zo geweldige zoon praat en ook in een gesprek over - ik zeg maar wat - hypotheek en leningen wel een brugje weet te maken naar mijn kind. De horror.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Die vind ik ook erg storend. Als iedereen om net niks naar de dokter gaat, is het geen wonder dat de ziektekosten zo hoog zijn en daarbij, je houdt de plek bezet voor iemand echt wat heeft.

Bij twijfel bel ik wel altijd even, maar meer om te overleggen. Ik geef dan ook altijd aan dat ik twijfel en vraag of ze met me mee willen denken.
    Gaat altijd goed en heb nog nooit onnodig bij de huisarts gezeten.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Ik denk dat t ook nogal wisselt wat mensen onder een diepe vleeswond verstaan 😁

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    de "Als ik alleen sta zeg ik je gedag en praat ik met je maar als ik met anderen sta te praten doe ik net of ik je niet zie"- moeder.

en vanochtend weeeeer he, weeer met z'n allen in de deuropening van de klas gaan staan praten. 3 keer gevraagd of ik er even bij mocht, geen stap verzetten, dus ben erdoorheen gebeukt. Ja, sorry.

8. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Well done!

En daar zie ik al best wel tegenop he, straks de basisschool...
    Die kliekjes brrr................

9. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh hier krijg ik ook zo'n jeuk van.

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ooow vanmorgen nog eentje mee gemaakt

'' De ik heb geen zin om iets lekkers te verzinnen voor het kerstdiner dus kies ik iets wat al 2x op het bord staat moeder ''

Er word bij ons om kleine hapjes gevraagd zodat ze een buffet kunnen maken, ik weet ( dat is hier namelijk een hit als vriendjes komen spelen ) dat veel kinderen uit de klas het lekker vinden om van die knakworstjes in bladerdeeg te krijgen dus ik was vorige week als één van de eerste die opschreef op die leuke kerstboom '' K neemt Knakworstjes met bladerdeeg ''

Staat er vanmorgen een moeder '' Ow G, ik zie dat K en J ook al bladerdeeg worstjes mee nemen, nou ik heb geen zin om wat anders te verzinnen hoor dus dan eten jullie maar nog meer worstjes ''

WTF? Waar is de tijd gebleven dat we gewoon allemaal wat verschillends mee nemen. Leuk ook voor die kids om alleen maar uit bladerdeeg met worstjes te kunnen kiezen ;) Ik ben dan in staat om te zeggen dat ik wat anders maak maar amehoela, laten hun dat maar lekker doen.

Zo jammer.

11. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Blehh ja daar heb je dr hier ook meerdere van, verschrikkelijk!

Net als de ik-ben-super-sociaal-en-ik-praat-met-iedereen-maar-ondertussen-steek-ik-een-mes-in-je-rug-en-roddel-over-je-moeder

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    En dat is dus ook één van de redenen dat ik het vertik om op het schoolplein te wachten. Ik hoef daar echt niet tussen te staan. Brrrr

13. PinkPurple

12 dec 2014
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    gewoon jezelf blijven moeder..

14. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Wil je niet de kinderen leren kennen waarmee je kinderen omgaan ? Bij ons mogen kinderen echt niet spelen bij moeders die ik niet ken of spreek , dat is vrij gebruikelijk eigenlijk bij de andere moeders, je laat je kindje toch niet zomaar ergens mee naartoe gaan neem ik aan?

Ik maak een praatje met iedereen altijd (ja kan niet allemaal tegelijk haha) geZellig juist, ik zit ook in de ouderraad en we doen veel dingen samen op school.

Het zou jammer zijn dat door je eigen sociale "tekortkomingen" je kind eronder komt te lijden, kijk je hoeft geen dikke vrienden met iedereen te zijn maar normaal en sociaal omgaan met moeders en kinderen waar je kind mee omgaat is toch zo gek niet?

15. adi

adi Niet meer actief

Je leert mensen echt niet kennen tijdens die 3 minuten op het schoolplein.
    Als je niet wilt dat je kind niet bij een onbekende gaat spelen ga je de eerste keer mee om kennis te maken. Ik weet op schoolplein echt niet van te voren met wie allemaal mijn kinderen afspreken, laat staan dat ik van alle kinderen ook nog opa's en oma's uit voorzorg moet spreken, want stel dat de afspraak net op een oppasdag wordt gemaakt.

Ik vind je post eigenlijk zwaar overdreven :)

16. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

Dat mag je vinden hoor 😉 maar ik ken alle ouders hier, ben al bij meeste thuis geweest, zelfs een hele clup waar we mee uit gaan eten, bios, activiteiten regelen op school etc. En hier zijn heel veel thuisblijfmoeders dat scheelt. Ze mogen zoiezo niet afspreken met kinderen die door een oppas worden opgehaald.

Als er een nieuw kindje in de klas is nodig ik die moeder gezellig uit op de koffie of een keer mee te helpen bij een van de activiteiten zodat ze andere mama's kan leren kennen.

Het zal wel een uitzondering zijn onze school waar mensen met elkaar praten en helpen 😱 je kan mensen in elk geval helemaal niet leren kennen als je buiten afwacht en nooit iemand spreekt lijkt mij.

17. Deliana

Deliana Niet meer actief

De ik-wil-zo-graag-vriendinnen-met-de-juf-zijn moeder. Ze moeten iedere ochtend een gezellig gesprekje met de juf hebben, staan in de deuropening, lachen overdreven nep en slokken alle aandacht van de juf op..... Best irritant als je zelf ook eens een keer wat wil vragen aan de juf ;)

18. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    De-ik-wil-wel-ineens-meehelpen-op-school-als-er-wat-leuks-te-doen-is mama

Vaak zijn het wel dezelfde mensen die helpen op school (gelukkig bij ons best een aardige groep) maar owee als het schoolreisje is dan willen ze ineens allemaal mee. Onze school trapt daar niet in gelukkig, ouders die rest van t jaar niets doen komen als laatste in aanmerking om mee te mogen, das best eerlijk vind ik zo. Zo komen de ouders die opruimen, meehelpen etc eerst ervoor in aanmerking als ze dat willen.

19. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet niet of hij al genoemd is maar ik ben een
    'Doe ik het wel goed?' Moeder.
    Alles wat met mijn zoon te maken heeft ga ik in de avond nog eens na.

Overdag met mijn zoon ben ik heel zeker over wat ik doe maar savonds op de bank vraag ik mezelf vaak af of het wel goed was? Heel frustrerend.

20. adi

adi Niet meer actief

Ja, dat is behoorlijk een andere uiterste dan' nooit iemand spreken': )))

Deel Deze Pagina