Maar je kan ook vrienden worden met moeders van school natuurlijk. Ik ben heel goed bevriend geraakt met twee moeders van school. En verder zijn er een heleboel moeders die ik aardig vind. En je hoeft natuurlijk niet heel goede vrienden te zijn om met elkaar naar de bios te gaan, dat kan met welk clubje mensen dan ook. Ik vind het leuk voor Tigermommy.
Oh ja; de schoolreisjesmoeder en de kerstdinermoeder. En als er klusjes gedaan moeten worden geen hond die beschikbaar is.
Wauw ..wat een negativiteit:x Denken jullie echt zo? Daar word ik verdrietig van. (echt een meisjes/vrouwen kwaal)
Ik ben ook vrienden geworden met 2 moeders uit de klas, maar dat was meer omdat we een persoonlijke klik hebben. Maar dat vind ik heel anders dan: als een nieuw kind in de klas komt nodig ik die moeder uit op de koffie. Mag die moeder dan bij de hele klas een bezoekrondje maken? Of geldt dat alleen voor een select groepje waar alle' nieuwelingen' op kennismakingsgesprek mogen komen? Ik kan me daar in de praktijk weinig bij voorstellen, eerlijk gezegd denk ik dat dat geldt voor de meeste moeders.
Nee, dat doe ik ook niet (sterker nog: ik weet niet eens wie alle ouders zijn van instroom groep 1 kinderen). Maar je hoeft natuurlijk niet alleen naar de bioscoop met alleen je 'eigen' vrienden. Kennelijk heeft Tigermommy een leuk clubje moeders op school, fijn toch?
Nou, inderdaad...sterker nog: als ik op de koffie wordt uitgenodigd bij een moeder omdat mijn kindje er nieuw is (dus niet voor een speelafspraak bij halen/ brengen) zou ik zeer vriendelijke bedanken..... Ik ben helemaal geen type om bij mensen op de koffie te gaan: niet bij mijn buren, niet bij ouders van vriendjes van mijn kinderen en niet bij de dames van het zwangerschapsclubje destijds (waar de kinderen inmiddels nu bij elkaar in de klas zitten) Niet omdat ik ze niet aardig vind of zo, maar ik bemoei me niet met anderen, leef mijn eigen leven en ga niet met mensen om, omdat ze toevallig op mijn pad komen....Kijk, is er een klik, prima, maar niet omdat het "zo hoort"...... Toevallig gaf de juf van mijn dochter aan dat het "goed" zou zijn als zij speelafspraakjes zou maken met de andere kinderen. En het is ook niet dat ze dat niet mag of zo, maar mijn dochter heeft daar niet echt behoefte aan lijkt het. één kindje vind ze wel aardig, daar gaat ze binnenkort ook bij spelen, maar toevallig ken ik de moeder vrij goed. Mijn dochter speelt ook veel met haar neefjes en nichtjes en uiteraard haar broertje. Ik vind het dus zelf ook een beetje overbodig om heel eerlijk te zijn. Net wat ik al zei: is er een klik met een kindje, prima, maar niet omdat het moet vind ik. Maar misschien zie ik het zelf verkeerd hoor.
Natuurlijk is dat leuk, het totale verhaal klinkt nogal' vergaand', maar dat zal wel ook aan de omgeving en school liggen. Onze kids zitten bij 29 kinderen in de klas, waarvan de meeste ouders elkaar best wel oppervlakkig kennen, en waarbij telkens 2-3 moeders meer met elkaar omgaan omdat je een klik hebt samen of omdat kinderen beste vrienden zijn. Maar ik ken niet eens de namen van alle ouders (heb daar ook geen behoefte aan) laat staan dat ik ze allemaal op schoolplein zou aflopen voor een praatje en bij me thuis uitnodigen. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk, en leuk voor haar dat al die ouders dat blijkbaar leuk vinden
Ik denk dat je een groot deel van dit topic met een korreltje zout moet nemen hoor (overdrijven is ook een vrouwen/meisjes kwaal )
ik bedoel niet de oudere generatie moeders die een ander wel in hun waarde laten haha. Maar die echt neerkijken op iemand omdat die er jonger uitziet of jonger is. Ik ben 25 en heb dus 2 jonge kindjes maar heb echt nog een babyface en moet dan ook vrijwel altijd m'n ID laten zien als ik bijv. sigaretten of alcohol wil kopen ze schatten me vaak geen 18+ Maar de dingen die ik al te horen heb gekregen terwijl ik gewoon boodschappen deed met de kindjes - oh die zal zich wel vern**kt hebben - zijn ze wel van dezelfde vader? - zeker ongelukjes of niet? - ken je de vader(s) wel? - oma past vast veel op, ja aanpassen is moeilijk he - sjonge je bent toch geen konijn!
Eerlijk ... ik krijg spontaan de kriebels hiervan. Nu gaat mijn dochter nog niet naar school, maar als ik op de eerste dag kom en ik word "uitgenodigd" om op de koffie te komen, dan voelt dat alsof ik naar de ballotage commissie moet en vooral als ik bedank voor de "eer" dat ik dan zo'n moeder wordt die werkelijk overal wordt buitengesloten. Beetje eng eigenlijk. Zo'n "kijk ons eens quasi-sociaal doen" gevoel krijg ik hiervan. Ik hoef niet vriendjes met de hele school te worden, ik hoef zelfs geen vriendjes te worden met de moeders van vriendinnetjes. Ik wil graag weten bij wie ze zijn, maar we hoeven echt geen "gedwongen" besties te worden.
Nee hoor ik hoef andere ouders niet te kennen. Mijn zoon gaat godzijdank alleen met zijn vaste vriendjes spelen maar ook die ouders hoef ik echt niet te kennen, natuurlijk weet ik wie ze zijn maar dat komt ook omdat ze vaak bij elkaar spelen, dan praat je al wat sneller met elkaar dan anders maar no way dat ik op dat schoolplein ga staan. Verschrikkelijk zeg. En sociale tekortkomingen? Doe ff normaal zeg, kom niets te kort hoor qua sociale contacten en de kinderen al helemaal niet, ik hoef alleen al die roddel ouders niet te kennen. Ik heb mijn vriendinnen om gezellige praatjes te maken niet een stel ouders die ik alleen op het schoolplein ziet, daar zit ik niet op te wachten. Ik haal mijn kind op en klaar. Maar jij gaat dus serieus als jouw dochter ineens met een kindje aankomt en vraagt of ze daar tussen de middag een boterham mag eten eerst een heel kennismakings gesprek aan met die ouder voor je ja zegt?
Dit dus, zou het zelfs een beetje opdringerig vinden en dan nog verder van het schoolplein gaan staan hahaha
Ik ken een heleboel moeders. Diegene waar mijn kinderen mee spelen zie en spreek ik vrij veel. Maar op een kop koffie als je kind op school komt? Een clubje? Ew! Thanks, but no thanks. Is het geen sekte? Haha. Beetje contact is niets mis mee. Wetend waar je kinderen mee omgaat ook niet. Maar tussen geen contact en te veel contact zit een groot verschil.
Oh hier krijg ik ook de kriebels van! Laat mij maar lekker met rust! Meehelpen op school prima, maar op de koffie en zelfs bios enzenz bij andere moeders moet je bij mij niet aankomen hoor...
Hier ken ik de meeste moeders/vaders wel waar mijn kinderen gaan spelen. Niet allemaal heel uitgebreid. De ouders waar mijn kinderen heel veel mee spelen gaan we nu ook meer mee om omdat het goed klikte. Dus bbqen in de zomer en uitnodigen voor verjaardag! Erg gezellig
+1 Moet er echt niet aan denken. Niets mis met de ouders van de vriendinnetjes van mijn dochter een beetje te leren kennen, maar koffie leuten en een hele klas-club gaat ook mij iets te ver...
Hier wil de kleuterjuf zien dat de kinderen door de juiste personen worden opgehaald, dus hier zou je wel moeten.