Dat vinden de mensen hier vast bij ons zoontje ook raar! Geef mijn zoontje melk vla of chocolade en hij hoest de longen uit zijn lijf. We denken melk allergie. Niet heel heftig. Maar genoeg om het in ieder geval benauwd te krijgen en te hoesten. En wij denken dat de slijmvorming dan veel meer is. Terwijl als de melk ergens in "verwerkt" zit, lijkt hij er zo goed als geen last van te hebben. Bij pannenkoeken of witbrood lijkt hij er4 nagenoeg minder last van te hebben. Probeer dat een ander maar eens uit te leggen.
Dat is vrij normaal bij allergiën hoor....Hier zoveel allergieën dat het absurd is, ik kan bijv prima appelmoes eten, of appeltaart, maar een appel schoonmaken voor mijn kind heb ik heel lang niet kunnen doen, als ik een druppel sap op mijn lip kreeg zwol de boel al op, erg apart. tegenwoordig kan ik het weer wel, maar lukt het niet met kiwi...Lastig ook trouwens. Zo ook met bepaalde bewerkingen: bruine bonen kan ik prima eten, ook in chili concarne om maar wat te noemen. Maar van bruine bonensoep (die ik echt heerlijk vind) krijg ik al zo lang ik me kan herrinneren erge keelpijn. Tja, het is niet anders: ik moet gewoon constant opletten wat ik eet en hoe ik het eet. Zie het ook bij de jongste van 2,5. Hij lijkt allergisch te reageren op chocola. Maar ook niet op iedere soort. De goedkope bewerkte rond de sintperiode (minder cacao, want is goedkoper ) ging prima. En witte chocolade = geen cacao gaat ook goed. Wel fijn, want zusje is dol op chocolade en hij wil natuurlijk ook wel eens wat. Af en toe een beetje schipperen en je komt een heel eind!
Volgens mij (maar kan het mis hebben hoor) komt dat omdat er op de school waar de kinderen van umm zitten, best veel kinderen komen 'van ver'. Dus moeders die minstens een half uur moeten rijden ofzo. Magnetron zal wel zijn om babyflesjes/-potjes in warm te maken?
He, dat heb ik ook... En met mango's ook trouwens. Maar het gekke is, dat ik het prima kan eten, alleen het aanraken met m'n hand is een ramp. Ik eet het dus ook alleen als iemand het voor me schilt en in stukjes snijdt zodat ik het met een vork kan eten, haha.
Precies. Ook zit er vaak korte tijd tussen het uitgaan van de psz en school en is het niet de moeite weer naar huis te gaan. En er worden lezingen en cursussen gegeven.
Wij hebben ook zo'n ruimte op school. Noemen ze de ouder kamer. Kan je op woensdag ochtend in om contact te leggen met andere ouders en worden cursussen en lezingen gegeven.
Is heel vervelend ja. Maar eten kan ik het niet trouwens...Er is een appel die de groentenboer verkoopt een anti-allergieappel (volgens mij de Santana) die heb ik gekocht een tijdje terug en héél voorzichtig, hapje voor hapje geprobeerd En het ging goed! Dus nu kan ik, als ik wil, na jaaaaaaaaaaaaren weer eens een appel eten
Ik denk dat de koffie- uitnodiging ook afhangt van de intentie. Is het oprecht verwelkomen of een soort ballotage of kind/ouders goed genoeg zijn om mee om te gaan? Want zo komen tigermommy's Posts een beetje over Edit: gekke autocorrect