Clichémoeders

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    De 'ik heb nu drie kinderen uitgepoept en mijn leven is volmaakt' moeder.

Hebben vaak totaal geen begrip voor moeders die meer willen dan alleen kinderen baren.

2. penseel

penseel Niet meer actief

Z.n moeder ben ik.

3. Haha, zoals nummer 3 ben ik dus vaak :)

4. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Leuk om te lezen :D.

Kan hier wel even mee uit de voeten haha. Laat maar komen!

Leuk trouwens dat boek van Tanja Jess. Dat wordt dus een cadeautje voor mijn zwangere zusje :p.

5. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken al die moeders niet, geloof ik...:)

Behalve de: 'Ik heb er 4, da's 3 meer dan jij en daarom do I know best'-moeder.

En de: 'Zie mij, ja hier, op het schoolplein al een kwartier van tevoren te kleppen over iedereen en ik ben ook nog klassenmoeder, jottum!'-moeder.

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    De als ik het had gedaan was het beter geworden moeder, die onderussen met geen enkele schoolactiviteit helpt of bij is want ze zijn altijd te druk :(.

7. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Hahaha ook die is herkenbaar! Werkelijk om een teiltje bij te houden!

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Een ik ben meer dan alleen moeder want ik moet beslist 7 dagen in de week voor mezelf iets doen moeders...

( kind als accessoire in je leven moeder....)

9. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    De "mama heeft geen aandacht voor je want mama is te druk met op facebook zetten hoeveel ik van je hou" moeder :)

10. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

De moeder bij wie het allemaal volgens de boekjes lijkt twee gaan maar die elke dag (overwegend negatieve) clichés (waarschijnlijk uit diezelfde boekjes) op facebook zet over waar je allemaal nog wel achter komt als je kinderen hebt.

De ervaren moeder met meerdere kinderen boven de twaalf die met plezier tot hun dertigste thuis blijven wonen. Lieve vrouw die voor elk half jaar wel een fotoboek in de kast heeft, altijd veel tijd en moeite in de feestdagen en verjaardagen steekt.

De kroeg moeder die graag op de ervaren moeder wil lijken en daarom denkt dat ze alles weet. Heeft veel aandacht nodig en roept altijd dat ze veel levenservaring heeft.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Die vooral ja.

12. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Die over de " kind als accessoire in je leven moeder "..... zullen vast wel moeders zijn die zo over mij denken!! :D Ja... ik kleed mijn kind gewoon graag leuk! En ja.... mijn dochtertje is mijn kleine popje. Maar ze is zeker geen accessoire!! Ik ben nou eenmaal gek op strikjes en haarspeltjes. :cool:

13. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    De -mijn kinderen lusten alleen fruit en groenten- moeders.
    De -ik moet de knapte beterwetende zijn die altijd overal vooraan moet staan en het liefst de schooljuf elke dag claimt - moeder (Type bijdehandje en mijn kinderen zijn beter dan de jouwe)
    En natuurlijk de - ik ben nu moeder dus ik leef alleen nog voor mijn kinderen en verslons mezelf - moeder.

14. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Dat noem ik eerder kind met accessoires' dan kind als accessoire.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha dat is inderdaad om te kotsen.
    Mij zullen ze wel weer het uitertste vinden wanneer ik zeg dat ik mijn kinderen zo nu en dan bloedirritant vind haha.

16. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

De kijk-mijn-kind-het-zwaar-hebben-moeder. Doodirritant. Wordt m'n facebook weer volgespamt met verhalen over doktoren en antibiotica.

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    De - ik ben blijven hangen in mijn jeugd- mama.
    De - ik heb geen f*ck te doen dus kan uren ouwehoeren on niks - mama

18. Wat een negativiteit eigenlijk :$

De o, heb je een rotdag gehad, wil je er even over praten? Moeder

De mijn kindje is uit deze maat gegroeid wil jij het hebben moeder

De zal ik naar je toekomen als je man dat vervelende onderzoek heeft moeder

19. De moeder die via whats app alle aanbiedingen doorgeeft moeder ;)

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Moeders die in de slachtofferrol kruipen en altijd de schuld bij een ander neerleggen.Een aantal jaren geleden ging het bij onze zoon in groep 5 niet zo lekker.Een jongen uit die groep werd zo nu en dan geplaagd met zijn uiterlijk etc.De moeder van dit kind was daarvan zo over de rooie dat ze tegen iedereen aan het vertellen was dat onze jongens rot jongens waren etc.Haar zoon was zo zielig want hij deed niets blablabla.Ik en andere moeders werden op den duur dus ook gewoon genegeerd op het schoolplein door haar "volgelingen".
    Wat schetst mijn verbazing is dat ik op een gegeven moment een hele andere versie te horen kreeg van een overblijfmoeder die dit dus regelmatig zag gebeuren.
    Die jongen die zogenaamd zo zielig was zocht namelijk iedere keer zelf de confrontatie op.Klieren bij de jongens aan tafel,continue aan de jongens zitten en rare dingen zeggen.Hier waren onze jongens niet van gediend en gaven hem lik op stuk maar moedertje lief wilde dit niet inzien want haar kind was zo ontzettend zielig....om te kotsen.Door deze moeder(s) kreeg de groep van onze zoon een hele slechte naam en werd er enorm geroddeld door andere moeders over onze kinderen want die waren de schuldigen en een andere versie waren ze doof voor.
    Nu in groep 7 gaat het gelukkig beter maar vergeten doe ik het niet meer.Walgelijk gewoon.Dit is dus de moeder van dat zou mijn kind nooit doen want die is zoooooo perfect en lief,blehhhh

Deel Deze Pagina