Clichémoeders

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    -De moeder die haar vrije leven niet opgeeft met een kind en met backpack en draagzak en baby de wereld stug blijft rond reizen, want dat maakt je leven zoveeeel beter. (ik wil zelf ook graag blijven reizen maar ben heeeel benieuwd hoe dat gaat met een kleintje straks...en ongetwijfeld zullen sommige mensen bovenstaande dan gaan denken hahha).
    -De carrière moeder die een kind neemt om tja.....het plaatje compleet te maken...? Maar er verder eigenlijk geen aanpassing voor wil maken in haar eigen leven.
    -De mijn kind drinkt al zoveeeeel jaar mijn heilige moeders melk....met tanden en al lekker sabbelen of knabbelen hihi als peuter aan mama's borst. (ik ben zelf ook van plan om bv te geven hoor, maar niet tot in het oneindige).

Wellicht leuk om er ook een papa soort in te gooien...
    -De papa die zoooo mega stoer is naar zijn maten maar thuis verandert in een zoetsappige papa beer.
    -De papa die zijn vrouw op een troon zet, want; 'dit is nu de moeder van mijn kind'.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hahaha maar daar tegenover dus de 'ik heb altijd haast en geen tijd' moeder die je het kind bij school uit de auto ziet zetten en geen moment in het jaar kan vrij maken om bij een thema afsluiting of viering te zijn:D

Verder de biologische moeder met biologisch diksap en kind een bakje met een salade met chiazaadjes of whatever en een handmade fairtrade geweven schooltas door zielige vrouwen uit een Nepalees gebergte.

'Kijk mij eens een lekker wijf zijn'moeder met een halve liter parfum, hoge hakken, heel kort leren jasje terwijl iedereen staat te kleumen op het plein, hoogbruin, hip auto'tje en nog hippere kinderen die om half 4 nog met perfect gestyled haar de school uit komen.

3. nono

nono Niet meer actief

De 'Ik geef geen borstvoeding want ik heb niet genoeg melk' mama terwijl er nooit een poging is gedaan.

De 'Mijn kind drinkt alleen water' mama. Een koekje kan al heeelemaal niet, want overgewicht.

4. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    En een veroordelingen, haat, jaloezie, minderwaardigheidsgevoel, ohohoh!!!:$

5. De 'iedere vrouw kan borstvoeding geven... en als het niet lukt dan ben je een loser / heb je niet voldoende wilskracht / ben je een slechte moeder / heb je het niet geprobeerd' moeder ;)

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En de 'mijn zoon is en blijft mn kleine baby' moeder terwijl hij ondertussen in groep 3 zit en zn moeder nog helpt met zn jas uittrekken, zich druk maakt of hij wel zn brood op eet, of hij niet moe wordt van een tripje van 1km naar de bieb en minutenland naar haar zoon blijft zwaaien op de gang.

7. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Haha! Die vind ik goed. Mag ik die gebruiken?

8. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Haha, ik ben zo'n fervent draagmama. :);)

9. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    De ' ik erger me aan al die cliché moeders, want alles is belachelijk en ze liegen allemaal'.

Volgens mij speelt er veel onzekerheid bij moeders die zo'n mening hebben over andere moeders. Onzeker over hun uiterlijk, hun kind, de voeding, overgewicht, werken/thuisblijven.
    Daarbij ook angst dat andere moeders misschien aanhalen wat voor hunzelf lastig is, zelfde onderwerpen als hierboven.

De moeders die het hardst roepen, hebben denk ik de meeste issues met hun eigen gedrag en keuzes.

10. Chaos

Chaos Actief lid

5 apr 2014
    269
    0
    0
    Hier ook zo een moeder op school, de "mijn kind kan alles beter variant" maar dit is ook meteen de "ik doe alles voor school juf en ben dus beter dan elke andere moeder" en tevens de "ik werk niet want ik heb een kind die mijn aandacht nodig heeft en alle werkende moeders zijn vreselijke ouders ;)".

Ik zorg altijd dat ik aan de andere kant van het schoolplein sta, zodra ze begint te praten krijg ik al kots neigingen ;).

En weet je wat nog het aller ergste is, haar kind begint op haar te lijken!! Met uitspraken als "dat kan ik al jaren", "dat kon ik al toen ik 3 was", "ik heb al een jaar mijn C diploma" oh en "ik zit om 3 sporten en ben in alle drie heel erg goed".

En dat is dan 6 jaar....Arm kind, arme klasgenoten, arme samenleving ;).

11. Ik ook :p Alleen niet met draagdoek, want dan krijg ik last van mijn rug en nek van :)

12. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    De 'laat iedereen toch lekker in zijn waarde' moeder

13. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Hier ook gewoon in een ergonomische drager hoor. ;)

14. Ik ben inmiddels een ster geworden in op de meest gekke manieren dragen zonder welk hulpmiddel dan ook. Nouja, gek... soms dan als ik in een gekke bui ben ;)

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Amen! De jaloerse altijd afgunstige 'steek vooral niet met je kop boven het maaiveld' moeder dus. Ik moet er altijd hartelijk om lachen want het zegt alles over hen en hun minderwaardigheidscomplex en gelukkig niets over mij al die vooroordelen. 😂😏

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    De 'ik weet alles beter dus vader heeft niets in te brengen" moeder

daarmee bedoelend de moeders die altijd spreken over MIJN kind in de zin dat papa maar een wormvormig aanhangsel is in de opvoeding van HUN kroost, alsof het allemaal eencellige amoebes zijn ofzo ... zo storend (en sneu voor vaders)

17. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113

Wormvormig aanhangsel :D. Maar helemaal waar!

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Haha, geweldig!

De 'mijn kinderen sliepen al door met 2 dagen, het zijn slaapwonders' moeder
    De 'Kijk eens hoeveel geld ik uitgeef aan mijn kinderen' moeder
    En de 'mijn kind van 4 heeft nog nooit een snoepje gezien, laat staan gegeten' moeder

:p

19. floraa

floraa Niet meer actief

Ik ben nog geen moeder, maar ik denk en hoop dat ik zo'n gezonde-mijnkindeetgeensuiker-draagmoeder word haha.

20. soeza

soeza Niet meer actief

Op deze moeders ben ik ruim 3 jaar jaloers geweest! :D

Deel Deze Pagina