Clichémoeders

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nono

nono Niet meer actief

De 'Mijn kind jankt nooit' moeder (en vaders)

2. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    De-mijn kind draagt alleen maar merk als vingino, vinrose, uggs, gymp, sd le chic en is vele malen leuker gekleed als jouw hema, jola, h&m en af en toe eens een merkje kind en daarom is mijn kind een leuker kind :(

3. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

:d :d :d

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Vaak noemen ze er dan niet bij dat ze wel opstaan om een speentje te geven. Gun iedereen een slapend kind, want ik weet hoe slopend het is.. Maar sommige moeders........ ;)😂 Deed mijn oren er ook dicht voor of las er snel overheen als ik zulke dingen las in de tijd dat Mira nog klein was :p

5. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    De ik moet opscheppen over hoeveel geld ik aan de kleren van mijn kind uitgeef moeder, dus ik zet alles wat ik koop op facebook.

6. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    De- jij mag niet zeuren met je ene kind, je moest eens weten hoe zwaar/druk/hectisch het is met 2/meerdere kinden- moeder
    terwijl ze geen enkel idee heeft waarom we 'maar' 1 kind hebben

7. tuc

tuc Niet meer actief

Bevalt prima kan ik je zeggen

8. carriebradshaw

carriebradshaw Actief lid

1 jul 2014
    147
    0
    0
    Copywriter
    Vlaams-Brabant
    De 'oh ja dat heb ik ook net hetzelfde of nog beter'-moeder.
    vb: post jij een foto van vader en kind op social media: oh ja zo een foto heb ik ook maar dan veel mooier of mooier weer of blablabla
    Kindje ziek: oh ja die van mij was gisteren ook ziek en heeft nu ook nog een snotneus en blablabla

9. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ja.. herkenbaar :) ik vind dat er meer 'leven en laten leven' moeders mogen komen als ik alles hier zo lees :D

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    &niet te vergeten erbij vermelden welke nieuwste collectie kleding het is of welke nieuwste snufje 😂

11. floraa

floraa Niet meer actief

De 'mijn kind doet dat niet' -moeder (en vader!)

Die zijn niet leuk als je leerkracht bent :(

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    De: ikdoeaardigtegenjemaaralsjewegbentlulikachterjerugom- moeders.

13. De "als je iets anders doet dan ik en daar trots op bent of over vertelt dan ben je me aan het veroordelen en zeg ik lekker dat je een cliché bent " moeders

Maar mezelf er soms ook schuldig aan ;)

14. megacarls

megacarls Niet meer actief

De boekjes-moeder.
    De bakfiets-moeder.

Beide komen van mijn man. Bij de bovenste reken ik ook mezelf. Ik vind het fijn om met bepaalde opvoedproblemen ervaringen van deskundigen of andere moeders te vragen. Als het goed voelt probeer ik het. Ik raadpleeg het forum/google/cb wat dan ook.

De bakfietsmoeder; de moeder die overal bewust mee omgaat.

15. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    De kind-ophalen-van-school-?-daar-heb-ik-een-au-pair-voor-hoor-moeder.

Die moeders zie je nooit, de au pair gaat nog net niet naar tafeltjesavond.

16. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Die draagdoekmoeders en gewoon omdat het zogenaamd mega hip is en ze 38 verschillende doeken hebben. .. (ik koop toch ook geen 8 kinderwagens?)

Moeders van de borstvoedingsmaffia! (Begrijp me niet verkeerd ik geef zelf ook bv maar hmmm ieder zijn eigen keuze en heb daar respect voor. Liever een tevreden flesgever dan een ongelukkige borstvoeding moeder)

En inderdaad de moeder met het kind die altijd iets heeft

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    O'ja de moeder die het zo interessant vind om te vertellen dat haar kind alleen water drinkt of hele slappe thee whaaah en nooit een snoepje eet--> dit is dus de categorie saaie en kleurloze moeder.
    Dat die kinderen hier in het verleden hijgend bij de snoep la stonden laten we maar achterwege haha

18. een vriendin van mijn zusje wiens moeder zo was likte zelfs het glazuur van de koekjes af omdat ze het zo lekker vond dat ze er langer mee wilde doen whaha :D

maar desondanks drinkt ons zoontje ook alleen water en krijgt soepstengels en slechts sporadisch iets van snoep

19. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    De afkeurend kijkende moeder. (Je weet dat ze er een andere pedagogisch verantwoorde, hippe, betere mening/ manier voor heeft, maar ze zegt niks, want ze is, te hoog geschoold, te chique, de familie is erbij...)

20. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hahahaha, eens denken hoor, ik heb super leuke moeders in de omgeving eigenlijk...eens zien...

1) De was ik maar zo geweldig mama :D (moeders die echt iedere situatie aan kunnen, I do envy those haha)
    2) Geitenwollen sokken mama (kind met bloempot kapsel, kriebeltrui en klompen aan naar school sturen is gewoon kindermishandeling)
    3) De label mama. (kind van zus heeft adhd, kind van zo heeft autisme, mijn kind is hoogbegaafd en de jouwe ziet eruit alsof een testje weleens nodig zou kunnen zijn, o wacht ik googel het wel even :p)
    4) De moeder met idealen. (je weet wel, die nooit een potje pakken, nooit boos worden, de luiers recycelen)

Zullen er vast meer zijn, maar geloof dat dit mijn omgeving is :D

Deel Deze Pagina