De meeste grote ketens hebben een aardige webshop. Maar niet alle grote ketens zijn hier goed in. We zijn bijna een jaar verder en nog is het bij een aantal grote ketens niet goed geregeld. Hoewel de ketens die ik kan bedenken draaien op de lage prijs ontbreekt het toch best een beetje aan vooruit kijken.
De verzendkosten betaal je dan niet met ophalen neem ik aan? Dat is natuurlijk een voordeel. Maar snap voor jou dat je dan net zo lief laat bezorgen.
Wat raar. Ik mailde op donderdagavond naar de plaatselijke Hema en werd op vrijdagochtend gebeld met nog wat vragen over wat ik wilde hebben. Daarna mocht ik het smiddags al ophalen (geen tijdslot) Uiteindelijk kon ik pas zaterdagochtend maar dat was ook prima.
Dat kan kloppen: als je via de website van Hema bestelt, gaat het gewoon, zoals het altijd ging, via het centrale magazijn. Dan haal je zodra het is bezorgd de doos met alles erin op in je winkel naar keuze. Voor click en collect moet je inderdaad de lokale winkel contacten zij pakken het dan uit de winkel en dan kan je het dus ook sneller ophalen.
Ik weet uit ervaring dat de voorraad op een website niet altijd klopt. Super onhandig, dat begrijp ik heel goed. Maar dat is ook niet altijd makkelijk aan te passen, zeker wanneer een winkel veel filialen heeft en de website vanuit een ander kantoor geregeld wordt. Of misschien was er precies iets geretourneerd, waardoor er weer een artikel online stond.
Ik heb afgelopen maandag bij de Hema besteld en kon het vandaag ophalen. Heb uiteindelijk een tijdvak van morgen aangeklikt. Verzenden was €4,95 en ophalen gratis. En ik heb dit al regelmatig gedaan voor de Lockdown, alleen dan zonder tijdvak.Is voor mij geen extra moeite. Ik haal het op als ik ook boodschappen ga doen.
Ik heb eergisteren ondergoed bij de Hema besteld. Hoop het morgen dan op te kunnen halen. Afgelopen zaterdag hebben we bij de Ikea spullen opgehaald. Helaas bleek daar dat niet alles op voorraad was. De kast, waarvoor we gingen was er gelukkig wel! Ik hoop eigenlijk dat deze manier van ophalen blijft. Het is wel makkelijk dat je niet de hele winkel door hoeft maar wel je product af kan halen.
Hebben jullie bij de action ook servicekosten moeten betalen? T is maar een euro maar toch een beetje raar of ligt dit aan mij
Ja, heb ik ook moeten betalen. Ik vind het niet zo gek, ik zie het als kosten voor het verzamelen van de spullen, dat vragen wel meer bedrijven.
Vind ik niet raar, het zit in een tas die normaal 69 cent kost, dat is nu eenmaal logistiek niet anders te regelen, anders moeten ze alles overladen bij de balie.
Oké heb al meerdere keren besteld bij oa zeeman en Bruna. Dit niet hoeven betalen. Je eigen tasje meenemen werd gevraagd.
Vanochtend een bestelling geplaatst bij de action om vrijdag op te halen. Printercartridges en printpapier. Ik hoop dat het op voorraad is want ik heb net heel roekeloos een document van 50 blz geprint . Dubbelzijdig dat dan weer wel.
Ik wilde het vandaag gaan doen bij de Action, maar alles wat ik nodig heb hebben ze niet, dus voor mij is het gewoon een flop dat CC
Bij ons zat er geen tas bij hoor. Dat doen ze blijkbaar niet overal. Alsnog ben ik wel blij dat ik de items die ik nodig had heb kunnen halen.
Dochter had een last minute verjaardagsuitnodigigng, dus we hebben een boek besteld bij de lokale boekwinkel. S avonds de bestelling geplaatst, s ochtends opgehaald. Verder blijk ik (afgezien van eten en drogist natuurlijk) opvallend goed zonder nieuwe dingen te kunnen.
Kosten voor het verzamelen van de spullen? Dat vind ik wel raar. Bij ons in de winkel vragen we daarvoor echt geen geld! Normaal als we open zijn helpen we de klanten ook en dan vraag je er ook geen geld voor! Een papieren tas krijgen ze van ons erbij, incl een leuk kaartje eraan. En wij zijn geen kleine winkel ofzo. Ik heb zelf nog niks besteld via click & collect. Maar ik vind het op mijn werk echt heel fijn! Het is een verademing om weer klanten langs te zien komen en je hebt weer even wat anders om handen. Even je routine veranderen weer. Het loopt ook erg goed bij ons en de mensen zijn ook blij om weer even langs ons te komen.