zo scheetig

Discussion in 'De lounge' started by Eefke84, Aug 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oh net zoooo gelachen en zo lief.
    grote plurk kreeg een kuipje appelmoes en van de week op vakantie hadden we voor haar kuipjes frutapura gekocht omdat dat het enige was wat ze at;);) op een gegeven moment miniplurk ( nu 4,5 maand) een keer laten proeven zomaar voor een keer. eerste hapje uiteraard vies maar het tweede.... hmmmmmmmmmmmmmm:D

nu mocht ze het lepeltje van grote purk aflikken. zoooo kostelijk om te zien met dat lepeltje aan de gang. een half theelepeltje appelmoes zit van dr nek tot in dr wenkbrauwen maar ze kijkt zoo lief hahaha.

by the way..... ik ga nog niet starten met bijvoeding, overvoed mn kinderen niet met suikers en dit gebeurt dus niet elke dag ( voor ik dalijk soms commentaar krijg over hoe slechte moeder ik wel niet ben;):p)

ik wist alleen ineens weer hoe leuk het is om babys eerste hapjes weer te gaan geven. ben die fles onderhand wel weer beu:p

2. liebrando

liebrando Niet meer actief

Geweldig om te lezen haha......enne wat betreft overvoeding mijn kinderen hebben ook altijd eerder fruit en warm eten gehad en die zijn nooit dik geweest of wat ook maar....dus zo erg is het nou weer niet haha.....

3. tulip

tulip Niet meer actief

haha, o ja die eerste hapjes zijn zo leuk!!!

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

die van die frutapurastaat ook op film. dat gezicht hahaha. ze heeft trouwens net alles al uitgespuugd ( nou ja was meer een grote slok melk dus moeders kan weer es een schoon truitje gaan pakken:cool:)

5. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oja zo leuk die eerste hapjes, trouwens zo vroeg ben je ook niet hoor, ze is dik 4 maanden dus mag best een beetje gaan proeven (in de zin van een hapje) onze oudste is met 3 maanden begonnen (eindelijk kregen we een kind wat happy was en niet heel de dag door honger met een max aantal flessen) en de jongste met 4 maanden vanwege ernstig spugen en dat hielp, daarna amper meer gespuugd, dus zo gek is het niet :)

Je had wel een gekke bekken foto moeten maken hoor die zijn ook zo leuk!!!

6. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    deze vind ik trouwens ook erg grappig qua omschrijving.

Die van ons dronk nutrilon met 3 flinke scheppen JBM en 3/4 flinke scheppen rijstebloem, zeg maar gerust vloeibaar CEMENT!! haha arm kind moest helemaal haar best doen om te drinken maar goed dan bleef er tenminste wat in :p

7. tulip

tulip Niet meer actief

o ja, erg he dat spul, ik moest de fles zowat schuddend geven om het enigzins vloeibaar te houden.

8. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja idd ja en soms als het niet snel genoeg ging moest ik weer opnieuw maken :p toch wel blij dat ik daarvan af ben hoor, nu ook nog bijna van de luiers, wij overwogen een derde maar neig momenteel even naar "even rust" haha als dat gedoe als ik daar aan denk :D

maar goed ontopic eerste hapje was wel erg leuk, hier adviseerden ze trouwens om de eerste keer groente te geven (dietist, CB en kinderarts) en dietist zei "mengen met melk" de eerste paar keer om krampjes te voorkomen, dat hielp idd..

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik zei meteen toen de tweede eruit floepte: ik ga meteen voor een derde. maar nu nummer 1 op dit moment een grote tiran is twijfel ik ineens hard. pffff ik ben ruim 2 en ben vervelend. dreinerig ene grote klier en zeg idd altijd nee. behalve tegen koekjes en ijs. en heel heel alf en toe ben ik lief. vooral als ik slaap. zucht

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    #10 zilvervosje, Aug 14, 2011
    Last edited: Aug 14, 2011
    Oh, wat schattig!! :-D Leuk he, die eerste hapjes. Eerst even nadenken en dan... BIG smile! En joh, zolang je er geen alcohol, sigaretten of drugs door mengt doe je het volgens mij prima.

Wij hebben ons - ook uit onzekerheid - best strikt aan het voedingsschema van het CB gehouden, maar hadden net zo'n hongerig kind als Isademi. Ik weet nu niet of ik de volgende keer hetzelfde zou doen. Voor de meeste kindjes zal het schema best prima zijn, maar niet alle kindjes zijn hetzelfde en sommige kindjes zijn wat sneller uitgekeken of minder verzadigd op de fles/borstvoeding.
    Ik krijg eerlijk gezegd een beetje jeuk van adviezen die baby's op dieet zetten, terwijl ze duidelijk aangeven meer en/of anders te willen. (Vast voedsel opdringen vind ik dus een ander verhaal, maar doe je niet.) Volgende keer zal ik denk ik eerder het tempo van mijn kindje volgen... die voelt tenslotte het beste wat ze nodig heeft. (Overigens, die van ons krijgt nu zgn. soms een fles "teveel" en ze is geen grammetje te dik.)

En moeders die er lol in hebben andere moeders onzeker te maken moet je snel links laten liggen... dat is hier soms inderdaad bijna een Olympische sport :p Ik kan je vertellen... ik ben vast een nog veel slechtere moeder dan jij (mijn wc is namelijk niet dagelijks schoon en ik ben niet getrouwd... zo... errug he :p)

11. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    .

Achgos, meis... dat is ff bikkelen! Sterkte! (en het gaat vast allemaal vanzelf weer over... maar daar heb je nu nog niet zoveel aan, he?)

12. tulip

tulip Niet meer actief

haha, het komt wel goed hoor. Eigenlijk zijn het allemaal schatjes, maar soms laten ze dat wat minder zien.:D

13. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ja, zo leuk om te zien die eerste hapjes. Zo kreeg ik vandaag echt tranen in mijn ogen toen Lizzy vandaag pannenkoek proefde, dat snuitje! Die had echt goud ontdekt! En ze kon het nog goed wegkauwen ook, dus heeft ze van mij lekker een paar stukjes gehad (ja, ik verpest mijn kinderen....haha).

Over JBPM gesproken. Ik had eerst altijd Nutriton, maar toen ging ik kijken wat ze er allemaal aan toevoegen. Kwam vreemde dingen tegen... Heb nu JBPM van de natuurwinkel, is wat duurder maar veel zuiniger in gebruik en het enige ingrediënt wat erin zit is ook JBPM, geen andere toevoegingen. Heb altijd het idee gehad de Nutricia infolijn eens te bellen waarom ze zoveel toevoegingen doen aan de JBPM in Nutriton, maar is er nooit van gekomen.

14. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Bizar he? Ik moet ook altijd zo lachen om bijv. pindakaas... dat is gewoon gemalen pinda's met eventueel wat zout. That's it. Tenminste, bij de natuurwinkel waar je het zelf kan maken. Maar op sommige potten staan zoveel rare toevoegingen... palmvet, bijv. Waarom?:( Pinda's zijn al vet!

Ik maak liefst mijn eigen jam en pindakaas, enzo. Leuk om te doen en ik weet dan precies wat er in zit! Geen fijn idee, he, als je ineens de ingredientenlijst leest van sommige dingen voor baby's.

15. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Zelf ben ik echt niet zo'n natuurfreak. Heb bewondering voor mensen die van alles zelf maken en bewust leven, maar ben zelf vrij makkelijk. Maar sommige dingen gaan mijn verstand echt te boven...en sommige dingen wil ik echt niet weten (zoals wat er allemaal in Mc Donalds zit). Vind het zo lekker en weet zeker dat als je zulk soort dingen weet, je het niet meer eet... Lekkere kop-in-het-zand kant van mij!;)

16. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik was het ook niet, maar sinds Fay er is en we haar eten zelf maken (Olvarit lust ze niet en er zijn weinig vega-smaakjes) én ze op een antroposofisch kdv zit (heel erg van de vega/natuurvoeding/moestuin/biokatoen) word ik het wel steeds meer. Maar soms word ik er ook wel moe van, hoor. :D

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oooh ik wou dat mijn grote plurk normaal voedsel at... nee die eet met moeiet een half potje olvarit sávonds. iets anders weigert ze gewoon ( behalve bij opa en oma uiteraard:x;)) tja en op een geven moment wil ik toch dat ze groente eet dus dan maar weer zon shitpotje:x gelukkig eet ze dan weel aardig fruit.

terwijl ze altijd zon goede eter was....

oh en zilvervosje... ik ben ook niet getrouwd en mn wc poets ik wel elke dag dan weer maar tandjes poetsten schiet er hier ook weleens bij in( lees geen zin om een dreindende, op bed springende peuter vast te bindne op bed en dr kaken open te breken:):):p)

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja zo achterlijk he. vrijdag ging ze een dag bij opa en oma logeren. ik was zo blij toen ze ging. dacht eindelijk een dag geen gegil. gedrein en ge-etter. ik denk dat ik oma wel 5x gebeld heb die dag. 3 smsjes heb gestuurd en sávonds tijdens het eten zei ik tegen plurk man: hmmm ik mis onze tiran. hij keek echt zo van: mens hoe heb ik het nou met jou;):):)

19. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ooohhhhhoooo.... slechte mama!! :p:p:p

Tja... ik had bedacht dat quinoa een goede eiwitvervanger zou zijn voor ons vega-mup. Daar dacht Fay anders over... dus dat at ze niet. Kindjes zijn er volgens mij vrij duidelijk in... en als zij Olvarit wel lekker vindt is het prima toch? Groot worden ze toch wel :) En die van mij is pas 9 maanden, he.... dat is makkelijker dan de leeftijd van die van jou! Aangezien die van ons het karakter van Scarlett O'Hara lijkt te hebben, weet ik niet of het dan ook nog makkelijk gaat met eten :D

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik denk idd ook maar zo. als ze 18 is zal ze echt geen olvarit meer eten....:D

Share This Page