Terpentinedoekje meegewassen in machine, wat nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door San76, 18 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Wij hebben ons huis de afgelopen week geschilderd en een en ander schoongemaakt met terpentine. De doekjes zijn per ongeluk niet weggooid maar in de was terecht gekomen. Mijn hele machine stinkt een uur in de wind en de was die er uit komt ook! Ik heb al vanalles geprobeerd; contact opgenomen met een wasmachinereparateur, met de fabrikant en op advies achtereenvolgens 3 kookwassen gedraaid, 2x soda er in gedaan, vaatwastabletten, geurbuiltjes van Zwitsal er met de trommel dicht in laten liggen, etc. Niks helpt. Heeft er iemand de gouden tip, anders ben ik bang dat ik óf alle rubbers van de machine moet gaan vervangen of een compleet nieuwe machine moet kopen :(

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    pffff, heb ik ook een keertje mee gemaakt :(
    Hele was stonk dus er naar. Echt vies en balen..... Heb het toen nog een keertje gewassen ( zonder het doekje ;) ) met extra waspoeder en was verzachter..

3. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    jah dat heb ik toen ook gedaan, extra wasverzachter erin.

4. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    misschien een heel stom idee hoor, maar wat nou als je een oud laken in de kookwas gooit? samen met veeeel wasverzachter e.d.? misschien trekt die terpetine dan wel in het laken.

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vind het helemaal zo'n stom idee nog niet Kims :idea:

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

en als je schoonmaak azijn (veel)in de machiene doet op 95 graad zou dat wat zijn

7. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    heb ik ook een keer gedaan :oops: Ik heb toen de was laten drogen, was de geur er al een stuk uit, en daarna opnieuw gewassen, zonder doekje welteverstaan. Niets meer te ruiken!

En de wasmachine zou ik gewoon even open laten staan totdat alles droog is? terpetine vervliegt volgens mij..

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja dat wilde ik ook net zeggen. Open zetten en de ruimte daar t raam open zetten zodat t lekker kan vervliegen.
    Duurt even maar misschien werkt t beter als t nat blijven houden.

Enneuh kijk uit met middeltjes erin doen hoor! Voor je t weet krijg je giftige dampen.

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    mag je een wasmachine leeg laten draaien? (is vraag voor mezelf, ik heb een stinkende machine en wil hem met soda een keer laten draaien)

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ daphne: dat mag inderdaad. Ik doe het zelf af en toe ook wel eens, een kookwas met soda (en dan dus een lege trommel).

11. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH

Dat doe ik ook zo verkom je zeep resten in je trommel

12. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    dus dadn doen jullie niks in de trommel en dan gewoon wasmiddel in het vakje of niet? want dan doe ik dat het weekend ook eens heb hem nu een jaar en nog nooit leeg laten draaien..

of doen jullie er wel iets in ddan?
    want hydrofliele luiers kunnen altijd wel zo warm gewassen worden wel eens lekker..

wat is dan het beste?

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik doe hem leeg laten draaien met azijn dat ontvet en ontkalkt en dan ben je in een keer klaar

14. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    of soda....
    kook was zeg maar 90 of 95 graden is dat

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

soda ontkalt alleen niet

16. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Hoi!

Zoals ik in mijn eerste berichtje schreef heb ik al vanalles geprobeerd, ook de wasverzachter en was middel en soda en oud linnengoed erin ed. De terpentinedoekjes zijn al in de kliko, haha!
    Ben nu ruim 2 weken op vakantie geweest en heb de deur open laten staan en heb 2 wasjes gedaan met oude handdoeken, het stinkt al een stuk minder gelukkig, maar de geur is nog niet weg. Ik kreeg ook het advies om bepaalde onderdelen zoals rubbers of afvoer te vervangen omdat de lucht daar in zou gaan zitten, als het na een paar wasbeurten nog niet helemaal weg is, probeer ik dat denk ik nog, Bedankt voor jullie reacties iig!

Deel Deze Pagina