Luier mag niet uit

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Wijffie75, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn meisje is nu overdag in principe zindelijk. Dat wil zeggen, ze doet al dr grote en kleine boodschappen op de wc en dr luierbroekje blijft de hele dag droog. Ja inderdaad, ze heeft dus nog wel de hele dag een luierbroekje aan, want die mag absoluut niet af!

Regelmatig stel ik voor 'm uit te doen en dan gewoon in dr onderbroek, dat vindt ze dan prima, maar 5 minuten later rent ze naar haar kamer en pakt een nieuwe luier. Ze kan het allemaal zelf, dus kleedt zich uit en trekt een luierbroekje aan en kleedt zich weer aan.

Nog meer kindjes die op zich wel zindelijk zijn maar toch de luiers niet af willen? Moet ik dit gewoon maar laten gaan? Op zich is het natuurlijk geen punt dat ze dr luier nog aan heeft, maar dat ding moet op een gegeven moment toch uit he ;)

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik zou haar alleen proberen te stimuleren door te belonen als hij af is. en zeggen dat ze een grote meid is!
    en verder gewoon laten doen. en negeren dat ze dat luierbroekje aan heeft. blijkbaar voelt dat voor haar gewoon nog erg vertrouwt.
    denk dat ze het vanzelf wel laat.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Als ze er niets meer in doet dan zou ik haar die veiligheid nog even geven. Blijkbaar is ze nog niet helemaal zeker van zichzelf. Mocht ze erin gaan plassen of poepen dan zou ik geen luierbroekje meer geven, want dan vindt ze het gemakkelijk, nu klinkt het meer als onzekerheid.

Mijn dochter wilde `s nachts juist geen luier meer aan en was helemaal gelukkig dat het niet meer nodig was. Geen ervaring mee dus.

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ze vindt het inderdaad eng om geen luierbroekje aan te hebben, ongelukjes heeft ze niet, maar het is waarschijnlijk een stukje zekerheid inderdaad. Zoals ik zei, tis op zich natuurlijk helemaal niet erg, maar vroeg me gewoon af of meer kindjes dit doen.

5. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Er bestaan ook van die 'trainingsbroekjes' te koop bij Hema e.d. Deze zijn wat dikker dan een gewone onderbroek. Misschien kan je dit al overgang gebruiken?

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    En nog geen week later loopt ze ineens de hele dag zonder luier:)

Afgelopen vrijdag zei ze ineens 'mama ik wil gewoon onderbroek aan', gooide haar luierbroekje in de vuilnisbak en trok een onderbroek aan :D Zaterdag wilde ze wel weer dr luier aan en zondag half/half. Vanmorgen deed ze gewoon na de wc d'r onderbroek aan en stond niet eens stil dat ze geen luier om had. Wow, ik vind t zo geweldig! En nog geen een ongelukje gehad, woepie!! Ik ben zo trots op m'n wijffie!!

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Haha ook weer opgelost!

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Wat goed!!!

Deel Deze Pagina