Welke opleiding, cursus of workshop volg jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Paarse80, 17 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Op dit moment ben ik aan het twijfelen om een opleiding, cursus of workshop te volgen. Ik weet alleen nog niet wat precies. Een volledige opleiding heb ik eigenlijk geen zin in, kost me te veel tijd. En de opleiding die ik wél graag wil (muziektherapie), daar is geen/nauwelijks werk in.
    Een module vanuit een opleiding is misschien ook een idee. Ik zat te denken aan klinische psychologie bij de open universiteit. Nou ja ik twijfel nog erg.
    Ik ben benieuwd wat jullie doen en hoe lang het duurt en hoeveel tijd je er per week ongeveer mee bezig bent. Misschien zit er wat leuk voor mij tussen.

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik doe nu een cursus Spaans en wil in september de master SEN gaan doen (special educational needs). Maar wellicht een jaar uitstellen omdat mijn man ook nog bezig is dan.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik doe nu kinderpsychologie. 'Ik vind de cursus erg makkelijk en heb in een avondde vier lessen die je maandelijks krijgt af. Het niveau is voor iedereen toegankelijk.
    Ik heb de cursus eigenlijk ook gevolgd om te kijken of de richting pedagogiek/ontwikkelingspsychologie iets voor me is.

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik start in april met de bbl opleiding verpleegkundige, ben erg benieuwd :)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ik doe havo biologie en zal in mei eindexamen doen en in juli staatsexamen. Met een havo biologie kan ik starten aan de opleiding verloskunde. Dit is nog in overweging

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik doe PDL (praktijkdiploma loonadministratie)... was er in 2010 al mee begonnen maar niet afgemaakt en heb het nu net weer opgepakt. Wil in juni examen doen :)

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Volg de studie psychologie aan de open universiteit. Vind het superleuk en goed te doen wat betreft niveau, maar met nu drie kinderen staat het (helaas!) op een erg laag pitje. Hoop langzaam weer wat verder te gaan en vaste momenten in te kunnen plannen om zo in ieder geval mijn eerste jaar af te gaan ronden.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ben ook rond aan het kijken

Ik twijfel tussen kunstgeschiedenis (o.a. antiek ) of filosofie

En ik wil ook nog een cursus edelsmeden doen. Maar dat is vaak in de avond en dan moet ik eerst voor 6 weken een vaste oppas hebben op die avond.

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Bonnie, via welke school/instantie volg je de cursus? Hoelang duurt het? En is het 1 avond in de week of 1 avond in de maand lessen volgen? Heb je veel huiswerk?

@Abri, ja dat is een leuke opleiding. Maar het duurt wel een paar jaar toch? Ik twijfelde zelf of dit nivo haalbaar is. Welke vooropleiding heb jij?

@Cygnet2, dat is ook een idee om in 1 vak examen te doen voor een opleiding die je wilt.

Wat een leuke cursussen/opleidingen allemaal. Is het te combineren met je gezin en hoe plannen jullie dat dan in?
    Nou heb ik bedacht dat ik eerst mijn cursus sterrenkunde weer ga oppakken. Daar was ik mee gestopt (door zwangerschap). Dat was best leuk en interessant, kan er alleen verder niks beroepsmatig mee. En daarna wil ik nog wat anders gaan doen.

10. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Via welke instantie of wat ook maar volg je dit?

Deel Deze Pagina