Lekker gênant vraagje, maar vrouwen onder elkaar gelukkig Ik heb een schimmelinfectie en heb zojuist bij de nacht apotheek het welbekende ei (1200 mg) en een tube crème met inbreng hulzen gekregen. Die 2e is een kuur van 14 dagen. Maar moet ik dan vanavond allebei inbrengen of vanavond alleen het ei en vanaf morgen de crème? De verpakking en gebruiksaanwijzing word ik niet echt wijzer van, op de sticker staat "gebruik bekend" (hoezo? Dit is m'n eerste keer..) Iemand ervaring?
Ik kreeg laatst alleen dat ei en de volgende morgen was het weg? de assistente zei dat dat voldoende was... waar is die creme dan voor als ik vragen mag? hihi
Ik dacht altijd dat het ei voor een inwendige schimmel is en de crème voor als de schimmel aan de buitenkant zit. Als ik het heb (meestal na antibiotica) dan heb ik het alleen aan de buitenkant en dan is crème voldoende. Een enkele keer zit het echt inwendig en dan moet ik zo'n ei hebben. Jeetje klinkt nu alsof ik het elke maand 3x heb haha dat is niet zo gelukkig maar heb wel een periode gehad een aantal jaar terug dat ik veel blaasontsteking had en na antibiotica is het wel standaard raak. Maar ik lees dat je inbreng hulzen hebt gekregen voor bij de crème? Dus die crème moet inwendig ingebracht worden? Trek wel ondergoed aan want vaak komt er nog een deel van t ei naar buiten zetten. Bij een inwendige schimmel heb ik trouwens ook altijd genoeg aan 1 ei, ben dus ook benieuwd waar je de crème en die hulzen voor moet gebruiken.
heeft de arts het je dan niet uitgelegt? ik kreeg een kuur van 3 eieren en daarnaast de zalf met inbrenghulsen maar die hoefde ik niet te gebruiken, de zalf was voor de buitenkant vd vagina ivm schraalheid en jeuk rondom de schaamlippen.
Geen hulzen gebruiken in je zwangerschap. 's Avonds het ei en de zalf 2x daags aan de buitenkant smeren. Het ei smelt en loopt er langzaam uit, een vieze boel dus maandverbandje of inlegkruisje ( liefst wasbaar/katoen natuurlijk ) in want je moet dit niet meteen weg wassen. De zalf een aantal dagen blijven smeren tot alles weg is.
Ik heb ook eens een kuur gehad met 3 "eitjes". Het deed zo'n pijn binnenin, dat ik me geen raad wist.
Idd je ag de hulzen net eens gebruiken in de zwangerschap!?, dus niet doen hoor, gewoon eitje en buitenkant smeren mocht je jeuk houden dan kan zelf wat van de zalf inbrengen met je vinger... Ik krijg altijd 3 eitjes maar moet daarna meestal no ee kuur als het niet overgaat gewoon ff naar de ha morgen of dinsdag succes is geen pretje
Het heeft gelukkig niet het formaat van een ei hoor haha meer van een flinke vitamine tablet. Een tampon is groter dan zo'n ei.
Tampon is wel ongeveer even breed gok ik. Voelde er niks van in ieder geval en inderdaad, vanmorgen kwam er een berg troep uit. Wissel wel wat vaker van ondergoed want inlegkruisjes zijn nu ook niet heel prettig. Sowieso geen strakke broek aan de komende week.. De crème zal ik inderdaad dan uitwendig gebruiken, thnx voor de antwoorden! Wist niet dat die hulzen niet mochten tijdens zwangerschap. Hopen dat het snel over is! En inderdaad, dokter niet eens gezien. Kon gewoon ophalen bij avond apotheek.. En op de doos stond "gebruik bekend" alleen het eitje heeft de apotheker uitgelegd..
Hmm, hier ook..... Morgen maar zo'n ei kopen, werkt idd snel. Hier ook door anticiotica... Maar als ik het morgen koop, en dan ' s nachts inbreng dan loopt het er de dag erna nog uit. Dat komt heel slecht uit, omdat mijn man en ik dan een dagje naar de sauna gaan. Verheug me er heel erg op, oppas geregeld, vrije dag enz. Wil dit dus heel graag doorlaten gaan... Weet iemand of ik het eitje ook ' s middags in kan brengen en dan 2 uur liggen?? Is dat genoeg inwerktijd??
Ik heb mijn hele zwangerschap gewoon inbrenghulzen gebruikt hoor, met de gewone standaard creme maakt dat niks uit voor de baby.
@malka, ik zou dan de avond na de sauna het eitje inbrengen, als je niet teveel last hebt. Twee uur is niet lang genoeg.
Hmm.. Sorry hoor, ff off-topic, maar met n schimmelinfectie naar de sauna? Nu weet ik dus hoe ik m laatst ben opgelopen! Niet zo'n fris idee..
is de creme misschien voor je partner? een vriendin van mij had regelmatig schimmel. nu bleek ze had haar vriendje besmet maar die voelde het niet. alleen elk keer dat zij het gezellig hadden tussen de lakens besmette hij haar opnieuw. als ik schimmel heb laat ik mijn man altijd zichzelf insmeren