Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door sandrine, 9 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandrine

sandrine Lid

23 jun 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal her kort houden.
    We zouden om18uur bij kennissen eten. 18.10 Gearriveerd. Wat denk je? Ze hebben al gegeten en wij kregen restjes!!! Terwijl wij altijd uitpakken als ze bij ons komen en altijd wachten!!!
    Het volgende dit is bijna 3 weken geleden gebeurt en kan het maar niet los laten!!! Elke dag is er een moment dat ik eraan denk. Moet ik er weer over beginnen? Zo ja hoe? Of zo laten???
    Graag jullie mening

2. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    hey.. wat vervelend, zeker als het andersom wel altijd netjes gaat..
    Buiten dat vind ik het best onbeschoft als je eters verwacht :S
    Ik zou het bij hem of haar aankaarten, net waar je het beste contact mee hebt dat je het een beetje vreemde gewaarwording vond.. anders laat je het niet meer los en gaat dit tussen jullie in staan..

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik zou dat nooit doen, als je eters krijgt eet je toch met elkaar. Waren ze misschien beledigd dat jullie 10 minuten later waren of hadden ze al ver van te voren gegeten?

Tja achteraf erop terug komen heeft geen zin, dat had je eigenlijk gelijk moeten doen.

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Mmm kan me bijna niet voorstellen dat iemand die Mensen uitnodigd zelf al gaat eten..
    Jammer dat t al drie weken geleden is dan snij t onderwerp niet zo makkelijk meer aan denk dan op t moment zelf
    Zou dan iets gezegd hebben; ; we zouden toch hapje mee eten, of ben ik nou mis? Evt grapje maken of hadden jullie zo n trek dat jullie niet meer konden wachten!
    Als t blijft knagen en je wilt t alsnog bespreekbaar maken zou ik zeggen dat je nog even wilt terug komen op t laatste etentj
    Dat je t gevoel heb dat hun t vervelend vonden dat jullie Iets later waren en daarom al zijn gaan eten of dat je t gevoel heb dat jullie elkaar verkeerd begrepen hadden omdat jij dacht dat jullie samen zouden eten!

Succes! Hopelijk spreken jullie t goed uit met elkaar! Mis was er sprake van miscommunicatie

5. sandrine

sandrine Lid

23 jun 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze hadden om17 uur gegeten en gaven aan dat ze honger hadden! En de restjes kregen wij. Ik kan het geen plek geven hoe graag ik het zou willen! Maar het is wel 3weken geleden. Ik twijfel zo! Wat
    Moet ik doen ps is het normaal dat ik er zO mee zit??

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dat is wel heel schandalig!!

Waren ze jullie niet stiekem vergeten?
    Dat is wel heel onbeschoft om zonder jullie te beginnen en jullie kliekjes te geven!

Maar weet niet of ik er na 3 weken nog iets van zou zeggen
    Vooral als je ze in de tussentijd nog enkele keren normaal gesproken zou hebben.. Of heb je ze na het "etentje" niet meer gesproken?

7. SeaShell

Maar als ze om 17.00 honger hadden, konden ze jullie dan niet bellen of jullie eerder konden komen?

Maar dan nog, is een uurtje wachten zoveel moeite?? Schandalig hoor.. Egoïstische mensen vind ik het naar aanleiding van je verhaal

Had dan om 17.00 een tussendoortje gepakt als je honger had ipv alles op te schrokken en als om 18.00 je gasten komen alles op is

Brrr

8. sandrine

sandrine Lid

23 jun 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik heb ze niet gesproken. Het lukt me niet. Ben te boos denk ik

9. SeaShell

Als je ze in tussentijd niet meer gesproken hebt en het dus niet lijkt of alles koek en ei is zou ik het uitspreken

Ik denk dat ze ook wel gemerkt hebben dat je het niet leuk vond dat alles al op was op de avond toen jullie kwamen? Zal wel een ongemakkelijke sfeer hebben gehangen

Jullie thuis bewust niks gegeten omdat je daar ging eten
    Kom je daar aan is alles op

Lekker dan..

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wat een debielen zeg:$....met zulke mensen zou ik geen echte vrienden kunnen zijn. Ik persoonlijk zou het contact laten verwateren en anders een keer hetzelfde "terug" doen. Hun uitnodigen om te komen eten en dan alleen maar een paar restjes geven, kijken of het dan tot hun botte schedel doordringt. ;)

11. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Heel apart, persoonlijk zou ik me doodschamen, aan de andere kant ik zou het ook nooit doen. Ik zou het zeker aankaarten, anders blijf je er mee zitten en dat komt de relatie van kennissen ook niet ten goede.

Wat een rare actie zeg.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat je je er nu 3 weken later nog zo druk over maakt, vind ik zelf wel een beetje vreemd....
    Ik zou op dat moment iets gezegd hebben. Nu 3 weken later nog wat gaan roepen erover, zou ik niet meer doen.

Ik zou het wel heeeeeeel erg vreemd gevonden hebben. Als je weet dat je eters krijgt en je hebt honger, pak je toch even wat anders en wacht je met eten tot je gasten er zijn. Lijkt me niet meer dan normaal. Dus dat zou ik ook wel even hebben laten weten, iets in de trant van: je had ook even kunnen bellen of we er eerder konden zijn. Of aangeven dat je anders net zo lief thuis was gebleven om daar een frietje te halen en daarna was gekomen, als het eten toch al op is.

13. sandrine

sandrine Lid

23 jun 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op dat moment was ik met stomheid geslagen. Het leek wel of we in shock waren en had echt tijd nodig om te verwerken. Was het echt of was ik aan het dromen??

14. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0

:( het gaat hier over Eten he....

Jammer en raar maar ja laat toch gaan zou ik zeggen iig.

15. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Als je er mee zit zou ik het toch aankaarten, tenminste als je de vriendschap wil blijven houden wel.

Ik zelf zou het contact laten verwateren in zo'n geval.

Ok dat ze trek hebben, maar jullie dan de restjes laten eten is heel vreemd.
    Zorg dan desnoods dat je wat nieuws op tafel heb staan en zeg dat je het niet meer trok qua eten, of eet een tussendoortje terwijl je wacht, maar niet op deze manier.

Zijn dit dan wel echte vrienden als ze zo doen vraag ik me af?

16. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    was er ook een reden dat jullie er pas om 18.10 waren?

als ik ergens ga eten zorg ik namelijk dat ik er wel op tijd ben
    en als ik eters krijg verwacht ik ook dat ze er op tijd zijn
    ik ga natuurlijk niet zelf honger lijden omdat een ander niet op tijd kan komen

maar, als ik afspreek dat iemand bijv uit z'n werk komt of ergens vandaan, en dat het "rond" 18.00 dan wacht ik uiteraard en neem ik een tussendoortje

het is wel een beetje situatie afhankelijk en dat is in deze niet helemaal duidelijk
    misschien kan TS opheldering geven?

17. Lara11

Lara11 Niet meer actief

TS kan het niet ´´laten gaan´´, dat is juist waarom ze er hier over begint.

Sandrine, je zit er erg mee dus het kan echt geen kwaad om er op terug te komen. Ik zou zeggen dat je het niet zo goed kunt loslaten omdat je het gewoonweg niet begrijpt. En je was ook wat beledigd. Je wilt eigenlijk begrijpen waarom en als ze zeggen ´´we hadden honger´´ dan wil je (volgens mij) het liefst zeggen dat je dat ronduit onbeleefd naar jullie toe vindt. Als het goede vrienden zijn moet je dit echt kunnen zeggen. Als je niks zegt gaat het sowieso tussen jullie in staan. Misschien hebben ze het verkeerd ingeschat en dachten ze dat jullie het helemaal niet erg vonden. Of misschien is het een stille hint omdat jullie ''altijd'' te laat komen. Ik verzin maar wat hoor, maar je weet het niet zolang je er niet over begint.
    Trek je niets aan van mensen die dit iets onbelangrijks vinden, want voor jou is het belangrijk.
    Persoonlijk zou ik het ook heel raar gevonden hebben, maar ik zou het waarschijnlijk meteen gezegd hebben. (ligt er aan wie het is natuurlijk)

18. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

jeetje dat is echt niet netjes
    je wacht toch gewoon op je vrienden
    en dan nog restjes krijgen
    ik was gewoon recht voor de raap denk
    en steek onder water gegeven hard maar wel de waarheid
    vooral als jullie altijd zo uitpakken en dan moeten jullie het doen met restjes bah meid dat is vervelend

19. TantePerenboom

TantePerenboom Niet meer actief

Nou ja zeg :(. Vraag dan geen mensen om te komen eten. Wat onbeschoft dit zeg.

Ik had de restjes niet mee gehoeven was per direct uit eten gegaan of ik had thuis nog wat klaar gemaakt.

Ik zou het er toch gewoon even over hebben anders blijf je er mee lopen.

20. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

:(:( ik zou me vreselijk ongemakkelijk voelen als zoiets gebeurde. ik zou het wel aankaarten. maar ik denk ook als mij zoiets overkomt dat ik door stomheid ben geslagen en dat ik niet durf te zeggen. ik zou er in ieder geval nooit meer eten.

Deel Deze Pagina