Ik denk dat iedereen wel eens van die baaldagen heeft, maar soms heb je echt wel eens een dagje die eruit schiet. Bij mij was vandaag zo'n dag. Ik ging normaal gezien samen met mijn school (vrijblijvend) naar New York in de paasvakantie. Dus je kent het al ik helemaal blij het kon niet meer stuk ik in New York ik zag het al helemaal zitten. Maar vanavond is de bom losgebarsten, mijn ouders die eerst toegezegd hebben...beginnen nu beetje bij beetje te keren. Met andere woorden Bye Bye New York.... Zo typisch voor mijn ouders, heel veel beloven en weinig doen. En wat voor reden ze ook weer opgeven het is weer te absurd, je kan toch niet alles gedaan hebben voor je 25ste?! Als je weg bent bij ons thuis kan je samen met je vriend naar daar gaan....Jah en ik maar uitleggen dat dat zeker geen waar is...als ik straks weg ben heb ik andere plannen. En later samen met mijn kinderen gaan, njah als ik genoeg geld heb waarom niet, maar ik vrees dat dit voor de doorsnee mens onbetaalbaar is. Je moet ook een beetje realistisch blijven. K'vind het echt K*** dat het nu plots toch niet kan. Kben zo teleurgesteld Sorry maar ik moest het echt eventjes kwijt. Edit mod: titel duidelijker gemaakt, hier graag op letten.
ik snap je verhaal niet echt helemaal. je bent 20, dus waarom mag je niet van je ouders? of betalen zij voor je?
och helemaal vergeten...ik studeer nog en woon dus thuis. Elmo: neen het is 2009, ik weet dat het nog lang is maar hoop doet leven
Nou, dat lijkt me dan de enige reden om geen toestemming te geven. Als ze nou op je kids moesten passen ofzo....
Weljah in mijn relaas heb ik blijkbaar enkele belangrijke dingen vergeten te vertellen. Vermits ik thuis woon leef ik dus nog altijd op kosten van mijn ouders. Ze hadden mij al een tijdje beloofd dat ik mee mocht naar new york, deze reis is georganiseerd door school, maar is niet verplicht voor de leerlingen. Degene die mee willen kunnen dat. Voor 800 kon ik dus naar New York wat mij dus echt wel weinig geld lijkt. Alle bezoeken zitten erin, vliegticket....dusjah je hebt waar voor je geld. Hetgeen waar ik mij dus om druk maak is dat ze eerst iets beloven en daar nu plots op terug komen.
jou ouders hebben, vind ik, alle recht als zij het betalen, dit terug te trekken. je komt een klein beetje verwend over vind ik persoonlijk...!
idd misschien zelf het geld bij elkaar zien te krijgen sorry maar ik vind 800 euro toch erg veel geld om dat zomaar van je ouders te verlangen! misschien hebben ze het niet? en durven ze het niet te zeggen...
Nou ja, eerst beloven en dan de plannen wijzigen vind ik ook lullig hoor. Als het financieel gewoon ff niet uitkomt heb je inderdaad hele dikke pech. Zij betalen en zijn dus baas...weer een goede reden om een bijbaantje te zoeken
Weljah daar ligt het grote probleem nu net....er is geen financieel probleem...je kan mij misschien verwent noemen. Maar als je iets beloofd dan doe je het, tenzij je echt een grondige reden hebt en die hebben ze niet.
tja het is jammer, maar als al gezegd is kan ik het ook wel begrijpen. Ik ben nu 22 en toen ik 20 was en nog thuis woonde betaalde ik gewoon huishoudgeld iedere maand, de laatste keer dat ik met mijn ouders op vakantie ben geweest was toen ik 13 was, daarna gingen ze alleen nog in nl met een tent op vakantie wat ik niks vond dus toen ik ben gaan werken op mijn 19de kon ik zelf sparen voor mijn vakantie! En daarvoor had ik gewoon vakantiebaantjes! maar het is idd lullig dat ze het eerst wel goedkeurde en later weer introkken..
nou ja ik ben ook een verwend kind maar 800 euro vind ik erg veel om van je ouders te verlangen sorry! misschien 50/50?
Jeetje steph, je bent 20. Kom.. Ik kan er niet zo bij met mijn pet.. Toen ik studeerde woonde ik op mezelf, en wilde ik niet eens dat mijn ouders dit voor me zouden betalen.
Ik vind dat dit echt tussen jou en jouw ouders is. Wij kunnen niet zeggen of jouw ouders het wel of niet kunnen betalen... Ook niet in wat voor opzichte ze het hebben beloofd. Als je het zo weinig geld vind, kun je het zelf ook wel alsnog betalen als je het zo graag wilt.
Blijkbaar is het een luxeprobleem....maar hetgeen ik nu zeg bedoel ik echt niet kwetsend voor niemand. Maar ik heb zo het idee dat in Nederland iedereen vlugger op zijn benen staat enzo...en dus ook al een baantje heeft en dus geld verdient. Hier in België is het wel een beetje anders. De meeste studenten wonen bij hun ouders tot ze afgestudeerd zijn en gaan dan pas alleen wonen. en 800 euro is echt geen geld voor mijn ouders geloof mij...met al die sjieke bakken voor ons huis.
ja maar goed die chique bakken voor de deur zeggen nix vind ik! wij rijden ook in een mooie auto maar goed is een lease bak hhahahahaha maar ja als jij zo wilt leven is dat jou goed recht! ik was 17 toen ik ging werken dus ja ik ben snel op mijn eigen benen komen te staan! en ik vind dat geen belediging ik vind dat beter dan op je 20e thuis wonen en van je ouders profiteren als ik het zo mag zeggen!