PCOS, wat zijn de protocollen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Happymommy84, 14 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Hallo,

Mijn zus is al al 2 jaar gestopt met de pil, er is PCOS geconstateerd. Inmiddels is zij al 2 maanden bezig met hormoonspuiten en pregnyl. Vanmorgen is zij helaas weer ongesteld geworden :x Ze heeft erg veel last van de bijwerkingen van alle hormonen die ze de laatste tijd in heeft moeten nemen (clomid en nu de spuiten) Nu vraag ik me af of er ook sneller overgegaan kan worden op bv iui???

Iemand ervaring met het protocol bij PCOS? En als iemand goede ervaringen heeft dan hoor ik dit ook heel graag want mijn zus kan wel wat goed nieuws gebruiken!

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.072
    2.214
    113
    Brabant
    hoelang heeft ze clomid geslikt, en was het productief? en t spuiten? levert dat mooie eitjes op?
    Is het zaad van haar man al onderzocht??

3. Happymommy84

Ze heeft 6 maanden clomid geslikt en dat leverde af en toe een eitje op. Nu met de spuiten heeft ze wel mooie eitjes. Het zaad van haar man is is een jaar geleden al onderzocht. Ze heeft ook al een hsg onderzoek gehad en alles was in orde.

4. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    oei als ik dit zo lees zakt de moed me in de schoenen. spuitjes, pregnyl en dan lukt het niet.......ben zelf nu in de eerste ronde met gonal en pregnyl.

bij mij in de kliniek zeiden ze wel dat ze eerst 5 a 6x zelf moeten proberen en dat het dan iui wordt.

een dikke knuffel voor je zus!

5. Happymommy84

Dat hebben ze hier inderdaad ook gezegd maar dat zou betekenen dat ze nu nog 4 maanden aan de hormonen moet. Ik heb zelfs als informatie opgevraagd bij de kliniek in Dusseldorf maar dat zijn meteen van grote stappen he?!

6. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    dat is inderdaad een grote stap. Ik ben bang dat ze gewoon de komende rondes door moet gaan en afwachten......is moeilijk maar ik denk dat er niks anders op zit......

7. Happymommy84

In het ziekenhuis in Rotterdam slaan het hormonngebeuren over en gaan ze meteen startenmet iui. Vandaar dat ik dus nieuwgierig ben of meer mensen deze ervaring hebben. Het kan dus wel...

8. willemijnp

willemijnp Actief lid

8 dec 2008
    171
    0
    0
    verpleegkundige
    Hey Trieske,
    De situatie van je zus komt mij bekend voor. Ik zit in het zelfde schuitje alleen al wat verder gevorderd.
    Het is een kwestie van geduld hebben, hoe moeilijk het ook is!

gr

9. Happymommy84

Mag ik vragen waar jij nu ergens zit in het protocol???

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als de zaadkwaliteit goed is en ze heeft geen vijandig slijm, dan heeft IUI geen meerwaarde. Als ze mbv hormoonmedicatie een goede eisprong heeft, dan is de kans om zwanger te worden op de gewone manier net zo groot als met IUI, ongeveer 15%.

Daarom zijn ziekenhuizen over het algemeen terughoudend en wordt er alleen overgegaan op IUI als je echt al heel lang bezig bent zonder resultaat of als er medische redenen voor zijn. Ook met IUI moet je hormonen spuiten en heb je last van bijwerkingen, dus dan is geen reden om voor IUI te kiezen helaas. Ik denk dat er dus niks anders op zit dan nog een aantal maanden door te gaan met spuiten en hopen dat het alsnog gaat lukken.

Succes!

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ik zelf loop ook net als minnie in geertgen (elsendorp)
    ik heb 2 rondes clomid gehad..
    5 rondes gonal-f en pregnyl en eigenlijk moesten we ook een 6de ronde nog,maar we hebben gewoon aangegeven dat we een ronde eerder met iui wilde beginnen en dat was goed:)
    dus als je het samen eens bent mag je wel 1 a 2 rondes eerder beginnen met iui..

12. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Komt me erg bekend voor,, zit in hetzelfde schuitje en bij ons in het ziekenhuis doen ze ook alleen iui als het zaad minder is omdat je even veel kans hebt als opde natuurlijke manier. Ik baal daar wel van want ik heb het idee dat je met iui toch meer kans hebt. Ik denk dat ze geduld moet hebben hoe rot dat ook is.

13. Happymommy84

Met het HSG onderzoek bleek alles goed te zijn gelukkig maar controleren ze met een HSG onderzoek ook of je vijandig slijm hebt???

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ trieske nee een hsg is alleen een baarmoeder foto

vijandig slijm wordt geloof ik geconstateerd door samenlevingstest(?)

15. Happymommy84

Thanx Claire! Wanneer doen ze normaal gesproken zo'n samenlevingstest??? Toch gek dat ze dat niet aan het begin van de mmm doen toch?

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hmmm ik hoor juist vaak wel dat het aan het begin al gedaan wordt

bij ons is het nooit gedaan, eerst hele kastje van het muur verhaal betreft gewichts ect... maar er komt zoveel meer bij pcos kijken ook buiten de kinderwens om waar patienten vaak pas later achter komen. er is nog niet zoveel bekend helaas maar effe on topic weer

wij zijn van ziekenhuis verandert en mochten starten met clomid... maar verder is er nooit gekeken want ja ik had pcos, bloedbeeld, echobeeld, overduidelijke lichamelijke klachten er ook van

na 2 x buitenbaarmoederlijke zwangerschap bleek mn rechter eileider verkleeft te zijn (geopereerd) dit stond los van de pcos... als ze in het begin verder hadden gekeken...

hoe een samenlevingstest precies gaat geen idee, heb er zelf geen ervaring mee

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een samenlevingstest wordt rondom je eisprong gedaan. Je moet de avond van tevoren klussen en dan wordt de dag erna een uitstrijkje gemaakt. Er wordt wat cervixlijm rondom je baarmoedermond weggehaald. Onder de microscoop wordt dan bekeken of er zaadcellen in zitten en hoe je slijm eruit ziet. Niet alle ziekenhuizen doen dit onderzoek, omdat de uitslag niet altijd even betrouwbaar is.

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey,

Hier zit ik nu in ronde 5 alweer met de clomid 150 mg...ik heb een goede eisprong ermee dus ik hoef niet te gaan spuiten.

Ik mag nog 3 rondes zelf proberen en daarna over op IUI...maar als ik het te erg vind worden qua bijwerkingen enz...dan zou ik ook over mogen stappen op spuiten...(begint alles wel overnieuw en of het zeker is of ik eisprong heb dat niet...)

Of idd clomid als ik wil ook al eerder IUI...hangt bij mijn gyn helemaal van mezelf af.......hij laat me er vrij in. Hij zegt probeer het nu gewoon maar eens, het is al eens gelukt. En als het echt niet lukt gaan we gewoon ff helpen.

Trouwens, hier ook geen samenlevingstest gehad...bij allebei de ziekenhuizen waar ik heb gelopen hoor....Gyn vonden het beide geen toegevoegde waarde en het bewijst ook niets...het is namelijk een moment opname.....

Deel Deze Pagina