Wie ook bezig met Menopur voor OI of IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sharlene86, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Hallo,

Graag zou ik af en toe wat ervaringen willen delen met anderen. Zelf ben ik sinds kort bezig met het spuiten van Menopur.
    Ben nu 4 weken bezig, al dosisverhoging gehad uiteraard, en had van de week 6 follikels van 7-8mm en een BMS van 4mm. Dat schiet dus nog niet echt op...

Wie heeft dit ook gehad? Ben benieuwd of het die cyclus nog tot een eisprong is gekomen, met welke dosis, hoe lang die cyclus was, oestrogeenwaarden, enz.

Gr. Sharlene

2. linda778

linda778 Lid

22 okt 2007
    18
    0
    0
    Groningen
    Hallo,

Ik ben nu met de 3e iui poging bezig, beide vorige keren heb ik het maar 4 avonden hoeven spuiten. Ik heb het geluk een snelle cyclus te hebben en heb beide keren op dag 9 de inseminatie gehad.
    Ben benieuwd of het deze x ook zo vlot zou gaan, omdat ik de laatste maand een rust maand had en gelijk een cyclus van 31 dgn ipv 22.... Normaal heb ik een cyclus van 26 dgn, dus bij mij versnelt de menopur wel de boel...maar wat een ramp zijn die glazen ampullen, vnd je niet?

Gr Linda

3. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Hoi,

Ik heb afgelopen maand ook menopur moeten spuiten gezamelijk met Lucrin. Vandaag (dag 12) heb ik een echo gehad en had ik 3 eitjes. 1 van 20, 1 van 18 en 1 van 14. Nu insemineren ze hier enkel bij 2 eitjhes maar ik zat op het randje.

Vanavond heb ik pregnyl moeten spuiten en woensdag hebben we de inseminatie.

Dit is onze 3x IUI waarvan de 1ste keer met hormonen.

4. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    #4 Eevie, 25 feb 2013
    Laatst bewerkt: 25 feb 2013
    Wij zijn bezig voor een broertje of zusje voor onze dochter. Voor haar heb ik eerst 5 maanden menopur en OI gedaan. Was toen zwanger maar kreeg een miskraam. Daarna heb ik 4 maanden gespoten en 1 IUI gedaan. Daarmee raakte ik zwanger en dat is nu ons meisje! Ik heb ook regelmatig een verhoging gehad. Ik had wel steeds een eisprong met menopur.
    Nu zit ik weer in de wachtweken, nog 1 week wachten!
    Ik spuit 112,5, dus 1,5 ampul.
    Ik heb deze eerste maand trouwens meer last van de utrogestan dan van het spuiten!

5. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

21 jan 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai

Ik heb nu 1 ronde IUI (zonder pregnyl) maar alleen met menopur gehad. Duurde ook iets langer dan verwacht want normaal eisprong op dag 9 of 10. Dit keer op dag 12, twee eitjes. In totaal 8 dagen gespoten, 1 ampul 75. Nu maar afwachten. De arts zei overigens dat menopur juist de cyclus versnelt! Maar elk lichaam is anders natuurlijk

Succes in ieder geval!

Deel Deze Pagina