LEO behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Erikaatje, 20 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Hoi allemaal

Weet sins dec 2007 dat ik PCOS heb. Helaas geen reactie op 4 rondje Clomid en juist overstimulatie op het spuiten met Puregon. Nu heb ik in juni 2008 een kijkoperatie en LEO behandeling gehad.
    Vroeg me af of hier meer mensen zijn die zo'n behandeling hebben gehad. Zou graag jullie ervaringen willen horen.
    Verder natuurlijk iedereen heel veel succes!

Liefs Erika

2. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Hai Erikaatje,

Mijn verhaal is bijna hetzelfde als jou. Ik heb ook in dec 2007 te horen gekregen dat ik PCOS heb. Vanaf jan 2008 heb ik 4 rondes clomid gebruikt 2x 50, 100mg en 150mg maar het waren geen goede eisprongen en mijn bmsv was door de clomid ook te dun. Toen mocht ik van de gyn kiezen hormonen spuiten of een LEO-behandeling. Ik heb voor het laatste gekozen omdat het hormoonspuiten me te intensief leek ik had een drukke periode op mijn werk waarbij ik niet zo vaak naar het ziekenhuis kon in juni. Op 15 juli ging ik onder het mes. Het is allemaal goed gegaan zelfs zo goed dat ik meteen zwanger ben geraakt, maar helaas eind augustus met 6 weken een vroege miskraam. Nu zit ik weer op het wachtbankje want aan mijn borsten te merken heb ik weer een eisprong gehad. Ik ben heel blij dat ik de LEO gehad heb het heeft mijn cyclus weer gereguleerd en ik ben zelfs zwanger geweest.

Grappig op een ander forum ken ik ook een Erika die hetzelfde had als jij geen reactie op de clomid, maar overstimulatie met de puregon. Zo het in de naam zitten? Toevallig kreeg zij ook op 15 juli haar LEO-behandeling.

Hoe gaat het met jou? Ook zo blij met de LEO? Is jouw cyclus ook gereguleerd?

groetjes,
    marykay

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik heb ook een leo behandeling gehad
    de eerste 3 maanden had ik een redelijke cyclus maar daarna was het weer over...

wens je heel veel succes en hopelijk heeft hij bij jou wel geholpen ;)

4. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ha Marykay

Hihi ik zit hier echt te lachen... Ik ben gewoon Erika van het andere forum. Mijn naam was hier al bezet, dus noemde ik me maar even Erikaatje.
    Grappig dat jij als eerste op mijn verhaal reageerd. Leuk!
    Wil zo graag horen van andere mensen hoelang ze reactie hadden op de LEO behandeling.

Beste Caruli
    Bedankt voor je reactie. Jammer dat het maar drie maanden werkte bij jou. Ben je nu nog bezig met behandelingen?

Liefs Erika

5. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    :) Haha.. ik dacht het al, maar ja er stond juni 2008 daardoor dacht ik dat je het toch niet was. Hi hi hi...
    Van dit forum had ik ook de quotes van de meiden die snel na hun eisprong ongesteld werden.

Veel succes!

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ja ik ben 6 maanden na de leo begonnen met ivf
    en ben nu bezig met ivf nr 3 ;)

7. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Hè dat zie ik nu pas dat ik juni heb getypt.. Dat moet juli zijn!
    Fijne vakantie meid! Duim hier voor je!

Caruli jeetje je hebt er dus al een lange weg opzitten. Lees in je onderschrift ook iets heel verdrietigs... Veel sterkte!
    Heel veel succes bij deze ivf poging!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb een leo-behandeling gehad 22 maart 2007 en heb op 16 april 2007 positief getest! En zie hieronder het resultaat :). Bij mij heeft het dus heel erg goed uitgepakt.

Er is hier eerder een topic geweest over de leo-behandeling en van de ongeveer 6 meiden die er schreven waren er 5 binnen een half jaar zwanger.

9. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Jeetje dan heeft het bij jullie echt goed gewerkt! Wat een super goed nieuws.
    Heb zelf 7 weken naar de behandeling een eisprong gehad, maar was 8 dagen daarna al weer ongesteld.
    Donderdag follikelmeting, hopelijk is er weer iets te zien. En zo ja, hoop ik dat de fase na eisprong wat langer gaat duren (het liefst 9 maanden).
    Bedankt voor je reactie Snoopy!

10. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Misschien een domme vraag, maar wat doen ze precies bij een LEO behandeling?

11. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    LEO behandeling:Laprascopische Electrocoalgulatie Ovariumkapsel (LEO) Via een buis die door een sneetje in de navel en boven het schaambeen in de buik gebracht worden brand de arts met een laserstraal een aantal follikels aan de rand van de eierstokken weg. De eierstok wordt als het ware beschadigd. Een gunstig effect van deze beschadiging is dat er heel vaak (tijdelijk) een eigen cyclus ontstaat.

Winnie, ik had in totaal 3 sneetjes in mijn buik 1 in mijn navel, boven het schaambeen en vlak naast de punt van mijn rechter heup. Zie je nu ruim 2 maanden bijna niets meer van.

Snoopy, voordat ik mijn LEO kreeg heb ik jouw verhaal gelezen en ook van die andere meiden en dat stemde mij zeer positief. Bijna was ik net zo'n succesverhaal als jij maar helaas een vmk.
    Wat een mooi meisje is Eva zeg, een prachtig leo-wondertje!

12. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Ik ben ook 1 van die meiden en zie het resultaat :D !
    Ik ben in Juni 2007 geopereerd, 3 mnd later zwanger maar dat eindigde helaas in een miskraam met 7wk.
    3 mnd na de miskraam weer zwanger en inmiddels al 39wk zwanger......

Het werkt echt!

Ik hoop dat jij ook spoedig zwanger zal zijn, heel veel succes!

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gerlinde, dat had ik even gemist, je bent al bijna uitgerekend! Gefeliciteerd!

Ik heb zo getwijfeld of ik die leo zou doen, maar na een paar maanden toch besloten maar te doen en ik ging er ook weer met frisse moed voor. Ik ben uiteraard heel blij dat ik die stap genomen heb! Ik heb 2 sneetjes gehad, 1 boven het schaambeen en 1 in mijn navel. Die in mijn navel zie je nog wel een beetje, maar ik zit er niet mee. Herinnert me telkens aan het wonder dat er gebeurd is.

Marykay, dank je wel! Ik ben ook zo bang geweest voor een miskraam, het was bijna te mooi om waar te zijn. Erg dat dat bij jou waarschijnlijk wel is gebeurd...

Erikaatje, mocht je cyclus nou niet goed worden, dan is de kans best groot dat clomid wel werkt, dat is ook wel een fijn idee toch? Is toch wat minder intensief dan hormonen spuiten.

Ik ben trouwens in de vakantie zomaar opeens ongesteld geworden... nu dus hopen dat de pco weg is!

14. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Ik ben 1 maal ongesteld geweest na de LEO (2 dagen erna) en daarna niet weer.. maar Clomid heeft hij mij toen wel aangeslagen en binnen 1 kuur 50mg was ik zwanger..

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Na 2 jaar hormoonbehandelingen (pillen en injecties ) en maar 2x een eisprong gehad te hebben heb ik in september 2007 een LEO behandeling gehad. In december 2007 was ik zwanger en inmiddels een trotse mama.

16. okido

okido Lid

12 jun 2008
    34
    0
    0
    Op 23 juni jl heb ik een kijoperatie incl LEO gehad. Sindsdien zeer regelmatig ongesteld, waar ik heel blij mee ben! Afgelopen week denk ik dat m'n 4e eisprong na de operatie is geweest. Het enige wat nog ontbreekt is een zwangerschap!

In het begin zag ik een operatie helemaal niet zitten. Wij hebben echter een fijne arts, dus we hebben het toch gedaan en alles viel erg mee.

Dus, de LEO heeft mij in elk geval weer een cyclus opgeleverd, die bovendien nog nooit zo regelmatig was, tot nu toe.

17. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Heel erg fijn om al die positieve verhalen te lezen! Dat doet me erg goed.
    Helaas ben ik na mijn LEO behandeling op 15 juli nog maar 1x ongesteld geworden en is er nu ook geen nieuwe follikel te zien. Dinsdag nog 1x een FM. Hoop dat er dan toch iets te zien is, anders ga ik terug aan de Clomid in de hoop dat deze nu wel werkt. Had ik voor de operatie geen reactie op.

18. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe

hopelijk geeft het je moed..

Ik was dus na 1 kuur Clomid zwanger..

19. Jennifer139

Jennifer139 Nieuw lid

15 sep 2008
    3
    0
    0
    Hey meiden,

Ik ben nieuw hier, maar ben ook al geruime tijd bezig met een kleintje, verleden jaar oktober heb ik een miskraam gehad met 6 weken, ik was toen net gestopt met de pil en direct zwanger, daarna heb ik nooit meer een normale cyclus gehad en wist toen al gelijk dat er iets niet klopte, nu ben ik onder behandeling bij de gyn en die vertelde toen over de pcos die ik had, maanden aan de clomid geweest, die helaas niet heeft aangericht met al die rot bijwerkingen, maar jah heb er natuurlijk alles voor over.

Nu stelde hij idd voor of te spuiten of de leo-behandeling, grappige is dat mijn vent leo heet... dus moesten toen wel lachen, nu heb ik dus voor die leo-behandeling, dnek zelf dat ik ergens half november heolpen gaat worden, en hoop dat dit dan wel het effect heeft wat we willen...
    Ik duim voor jullie allen, heel veel succes meiden.

liefs Jennifer

20. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    ik heb op 11 augustus een leo behandeling gehad.
    Helaas geen cyclus daarna. Vorige maand weer begonnen met 50mg Clomid. Dit heeft vorige maand een eisprong opgeleverd. Nu dus weer met 50mg bezig. Donderdag voor een echo om te kijken of er weer een ei zit. heel spannend toch weer.

Groet Chrizzzy

Deel Deze Pagina