1 keer per dag, steeds op hetzelfde tijdstip. Dus niet de ene dag om 18.00 uur en de andere om 21.00 uur. Ik spuit steeds om 19.30. Ik heb te horen gekregen bij de apotheek dat ik een tijdstip moest kiezen tussen 16.00 en 20.00. Maar ik heb ook wel eens gehoord van meiden die s ochtends spuiten. Misschien verschilt dat per medicatiesoort...
Goedemorgen! Je zit op het wachtbankje. Betekent dit dat je eitje gedprongen is en je niet meer voor echo's lang hoeft en over een paar dagen mag testen?
Grappig dubbel, ik realiseer me nu steeds hoeveel voor mij al vanzelfsprekend is 😃. Het wachtbankje zijn de 2 weken vanaf eisprong tot de nod (niet ongesteld dag). Op de nod doe je een zwangerschapstest, tenzij je al ongesteld bent geworden. Het zijn 2 zware weken, zenuwslopend; zal het gelukt zijn, ben je zwanger? Ik ben redelijk teleurgesteld van de gyn teruggekomen. Nog steeds geen enkele vooruitgang. Vanaf nu ga ik officieel 75eh spuiten. Inmiddels zit ik al op cd14... Ik had niet verwacht dat mijn lichaam me weer zo in de steek zou laten. Ik heb ook niet echt veel vertrouwen meer in deze ronde, terwijl ik weet dat het niets hoeft te betekenen. Woensdag weer een echo! Mieke, heel veel sterkte/succes! Ik ga duimen voor een goede innesteling!
Ahh Manon komt wel goed hoor! Nog eventjes geduld hebben. Ik begrijp je gevoel helemaal.. Ja, Mieke succes zal voor je duimen!
Pff ik slik nog provera. Morgen mijn laatste dag, daarna afwachten op de bloeding. Ben wel benieuwd hoe de bloeding zal zijn. Ik heb namelijk in okt ook provera gebruikt en toen had ik alleen "oud" bloed. Na clomid 150mg moet ik wss op 29 mei progestron bloed prikken en 10 juni afspraak bij de gyn. Dus voorlopig zit ik nergens in mijn cyclys Ik hoop wel dat dit laatste ronde clomid is en ik kan gaan starten met spuiten..
Hai, ik had ook altijd oud bloed op provera. En daarbij had ik voldoende aan 1 inlegkruisje. Hihi, de eerste keer provera had ik flink ingeslagen: maandverband in verschillende maten, nachtverband en een heleboel tampons. Waarom? Nou, tijdens mijn studietijd was ik 1 keer ongesteld geworden, en toen had ik met mijn zus afgesproken om naar de film te gaan. Voordat ik vertrok schoon maandverband ingedaan en hop; op de fiets. Toen ik 10 minuten later bij m'n zus aankwam, kon mijn ondergoed de prullenbak in en m'n spijkerbroek hebbeb we nog gewassen. Uiteindelijk dus niet meer naar de film, in plaats daarvan 2 dagen thuis gebleven van mijn opleiding. Het leek serieus alsof mijn lijf alle jaren van gemiste maanstonden ineens verwerkte, hahaha! De drie druppels bloed waren dan ook een teleurstelling, ik was ervan overtuigd dat het niet werkte. En dat klopte ook, clomid deed niets voor mij. Die tampons liggen er nog steeds, want mijn eerste de beste eisprong was ik zwanger. Dus ook toen niets nodig gehad. Het maandverband is grotendeels opgegaan na de bevalling 😃. Wie weet kan ik de tampons deze ronde gaan gebruiken. Ik ben namelijk ziek (griep) en volgens mij is dat niet goed voor de eicelkwaliteit. Lijkt me echt drama dat je ziek bent in je eisprong. Ik zou nu heel moeilijk kunnen klussen, en ml zou ook niet van harte willen. Pffft...
Hahaha hetzelfde hier voordat ik de MMM in ging had ik niet eens maandverband thuis.. Klopt met provera had ik ook 1 dag eventjes bloeding ben benieuwd of ik clomid wel mag slikken als het dit keer ook zo is. Uhm ik was bij de 1e keer clomid ook ziek. Volgens de gyn heeft dat niet invloed op je eicel. Bij mannen wel op hun sperma.
Hoi dames, Alles goed met jullie? Ik had nog een vraagje. Moet je voordat je gast spuiten ook eerst de menstruatie opwekken dmv primolut of provera en dan vanaf je 3e cyclusdag prikken? Of hoef je geen menstruatie af te wachten?
Ik denk dat dat afhankelijk is van de visie van je arts. Bij Lynn moest ik namelijk wel met provera beginnen en deze ronde niet. Ga er maar vanuit dat je wel provera moet slikken. En je begint inderdaad met spuiten op cd3. Maar focus je eerst op de clomid, meis! Wie weet slaat 150mg wel aan bij jou! En als je daar echt niet achter staat, moet je dat kenbaar maken bij je arts. Ik ben ervan overtuigd dat als jij denkt dat het niet werkt, dat het dan inderdaad ook niets doet. Leg je twijfels en beweegredenen voor; het is tenslotte jouw lichaam!
Hoi Manonmama, Ja ik heb er echt geen vertrouwen in. Het vervelende is alleen dat mijn gyn op vakantie gaat en ik daarna. Dus ik maak deze ronde wel gewoon af. Heb jij nog echo's gehad?
Nee, morgen weer. Ik hoop zo op 1 of 2 follikels van 14 a 15 mm. En dat ze dan zaterdag volgroeid zijn en we de pregnyl mogen zetten. Zou een mooi moederdagcadeau zijn. Stel dat we dan gelijk zwanger raken, dan zou ik 31 januari uitgerekend zijn. Anders gaat het wel heul dichtbij de verjaardag van Lynn komen 😁. Niet dat we daarvoor deze ronde zouden afbreken, maar het zou niet heel handig zijn...
Bah bah bah! Geen enkele groei te zien, de grootste follikel is nog steeds 11mm! 😢. Jeetje wat baal ik! Temeer aangezien de verpleegkundige het er nu toch over had om deze cyclus af te breken en opnieuw te beginnen met een hogere startdosering. Ik heb echt een deja-vu, alleen nu met puregon en niet met clomid. Gelukkig heb ik van puregon nauwelijks bijwerkingen. Je weet dat het tegen kan vallen, dat het allemaal niet zo voorspoedig hoeft te verlopen als de eerste keer. Maar jeetje, wat n rotgevoel! Ik probeer het maar positief te bekijken, en dat er dan meer tijd tussen de verjaardagen zit, ervan uit gaande dat het de volgende ronde wel lukt... Baal baal baal...
Ahh wat jammer Manonmama, Is het niet mogelijk om nu al een hogere dosis te spuiten? Moet je nu eerst een bloeding opwekken als je opnieuw gaat beginnen? Geduld is een schone zaak, het komt wel! Niet elke cyclus is hetzelfde, maar dat weet je allemaal vast wel Knuffel!
Hoi Hoi, Ik ben ook heel erg benieuwd, wat de volgende stap gaat worden.. As vrijdag moet ik bloedprikken (checken of ik dit keer wel eiersprong heb gehad).. en na 3 weken heb ik een belafspraak staan..
Hoi Der, Leuk dat je reageert! Waarom krijg je pas na 3wk je uitslag? ik denk dat wij ongeveer gelijk lopen. Ik wacht nu op een bloeding na provera daarna ga ik 150mg clomid slikken
We lopen idd gelijk!!! Geen idee, normaal gesproken werd er een afspraak gemaakt na een week.. En wat het bij mij ook was is dat ik eerst met Provera ben begonnen, dus op bloeding wachten, daarna clomid 50 mg, uitslag van bloedafname konden ze zien dat er geen eiersprong had plaatsgevonden, gync. zei toen tegen mij dat we niet op een bloeding gaan wachten of iets, omdat het nooit zal komen, volgens haar is het geen eiersprong dus ook geen bloeding.. dus mocht ik gelijk beginnen met clomid 100 mg, zelfde resultaat dus geen eiersprong, en zonder bloeding of provera ben ik weer overgegaan naar clomid 150 mg. En sinds vorige week (26-04) heb ik bloedingen.. (sorry dat ik het zeg) eerst begon het met zwart rood bloeding (heel weinig), en werd met de dag licht bruin. echt vaag, heb toen contact gehad met gync. ze gaf aan dat ik me niet druk om moet maken en dat ik het moest negeren.. Vind nog steeds raar..